Pigūs išmanieji televizoriai jūsų pinigus paima gudriau

Kai kurios kompanijos, pvz. Jungtinių valstijų „Vizio“ ir Kinijos „TCL“, plačiajai auditorijai už prieinamą kainą siūlo didelius televizorius su plonu rėmeliu, puikia vaizdo kokybe ir įdiegtomis transliavimo paslaugomis. Kalėdų sezono metu JAV buvo parduota milijonai 4K ir HDR palaikančių televizorių. Tokį 65 colių modelį, kuris išliks aktualus dar daugelį metų, galima įsigyti ir už 500 JAV dolerių kainą.

Tačiau tokia maža kaina siejama su išlyga, į kurią dauguma žmonių neatsižvelgia: kai kurie gamintojai renka naudotojo duomenis ir parduoda juos trečiosioms šalims. Preke tapusi informacija gali apimti žiūrimos programos tipą ir laiką, reakciją į reklamą, apytikslę vietą ir dar daugiau. Portalo „The Verge“ paskelbtame interviu su „Vizio“ techniniu direktoriumi Billu Baxteriu nuskambėjo daug įdomių detalių.

„Tai negailestinga pramonė. Tai sritis su 6% pelningumu. Tačiau veiksmingesnė strategija yra tai, kad iš tiesų nebūtina užsidirbti pinigų iš pačio televizoriaus. Privalau tik padengti savo išlaidas“, – paaiškino B. Baxteris. Panašus požiūris pastebimas ir rinkoje populiarių žaidimų konsolių, kurių ekosistemų savininkai yra pasirengę parduoti prietaisą už savikainą, o kartais dar pigiau. Tai atrodo labai patrauklu vartotojams, kurie tokį pažangų įrenginį gauna pigiau ir nenumato savo būsimų išlaidų žaidimams. Tačiau įmonės visa tai gali nesunkiai analizuoti ir prognozuoti.

Nors „TCL“ su „Roku TV“ vartotojams leidžia apriboti duomenų rinkimą, ribą nustato pats gamintojas

„Vizio“ taip pat yra pasirengusi parduoti savo televizorius be didelio antkainio, pelningai rinkdama duomenis, reklamuodama ir parduodama pramogas vartotojams. Tačiau šiems veiksmams naudotojai jau nebėra tokie pakantūs.

„Tai ne tik duomenų rinkimas. Kalbama apie uždarbį iš televizoriaus po jo pardavimo. Jūs parduodate tam tikrus filmus, kai kurias televizijos laidas, skelbimus. Tiesą sakant, tai nelabai skiriasi nuo „Verge“ svetainės “, – pastebėjo Billas Baxteris.

Būtent šios papildomos pajamų formos padeda „Vizio“, „TCL“ panašioms įmonėms padaryti prieinamais didelius, gražius ir „protingus“ televizorius. Pasak „Vizio“ techninio direktoriaus, be šio požiūrio vartotojai turės mokėti daugiau: „mažmeninėje prekyboje imtume šiek tiek didesni mokestį, kad kompensuotumėme išlaidas.

Priminsime, kad anksčiau reklamą savo išmaniuosiuose telefonuose pradėjo rodyti kinų bendrovė „Xiaomi“. Pastaroji kompanija šį žingsnį taip pat pateisino žema savo prietaisų kaina.