Penki krovinių gabenimo jūra pranašumai

Lietuva turi priėjimą prie Baltijos jūros, todėl krovinių gabenimas jūra užima nemažą vaidmenį šalies
logistikoje. Vien tik Klaipėdos uostas kasmet aptarnauja virš 30 mln. tonų krovinių, o darbai atliekami bet
kuriuo metų laiku, nes uostas neužšąla. 2013 metais Europos Komisija jį įtraukė į svarbiausių pasaulio
uostų sąrašą.
Kuo pritraukia krovinių gabenimai jūra?

  1. Galimybė keliauti dideliais atstumais
    Jūrų transportas pasirenkamas kroviniams gabenti tarp šalių, į kitus žemynus, salų valstybes. Taip, laivai
    pristato prekes iš Klaipėdos į Kinijos Jantiano uostą, atstumas tarp kurių viršija 10 tūkst. km.
  2. Didžiulė keliamoji galia
    Krovininiais laivais gabenama mediena, grūdai, naftos produktai, statybinė technika, automobiliai. Šis
    pristatymo būdas yra paklausus vežant dalinius krovinius – tūkstančius prekių siuntų iš skirtingų siuntėjų.
    Ir tai neatsitiktinai: jūrų transportas yra rekordininkas keliamosios galios atžvilgiu.
    Į vieną krovininį laivą galima pakrauti kelis tūkstančius 20 ar 40 pėdų ilgio konteinerių. Vieno 20 pėdų
    konteinerio keliamoji galia yra 22 tonos, o 40 pėdų – 27 tonos.
  3. Skirtingų krovinių gabenimas
    Jūrų transportas tinka gabenti beveik bet kokias prekes plataus laivų modelių pasirinkimo dėka. Taigi,
    skysti kroviniai gabenami tanklaiviais, o medienai pristatyti reikalingi miškovežiai. Laivai-refrižeratoriai
    naudojami, kai pristatomoms prekėms reikia laikytis tam tikro temperatūros režimo (daržovės, jūros
    gėrybės, vaisiai). Sausų krovinių laivai gabena sausus krovinius – pavyzdžiui, grūdus, mineralines trąšas
    ar medžio drožles. O lengvieji automobiliai vežami autovežiais.
  4. Krovinių saugumo garantijos
    Kiekvienos rūšies krovinių gabenimui sukurtos saugos taisyklės. Pavyzdžiui, jei prekės gabenamos
    konteineriuose, tai jos sudedamos į konteinerį specialiu būdu bei saugiai pritvirtinamos. Taip, tarp
    konteinerio sienelės ir pačios prekės paliekamas minimalus tarpas, kuris pašalina smūgius ir pažeidimus
    siūbavimo metu. Tvirtinimui numatytos grandinės, skydai, atraminiai strypai. Daugeliu atvejų vienas ant
    kito sukraunami ne daugiau kaip 3 konteineriai.
    Patys konteineriai pagaminti iš storo metalo, todėl krovinys yra patikimai apsaugotas nuo vėjo, kritulių,
    purvo.
  5. Demokratiški tarifai
    Jūrų krovininiai laivai, kaip ir lėktuvai, gali įveikti didelius atstumus. Tačiau gabenimai jūra yra pigesni, tai
    yra pelningesni verslui.
    Taip pat reikia atsižvelgti į tai, kad laivai nėra skirti greitai gendančių ir skubių krovinių pristatymui.
    Pavyzdžiui, krovinių gabenimas į Azijos šalis trunka daugiau nei 157 valandas, tai yra apie 7 dienas.