Penki krovinių gabenimo jūra pranašumai
Lietuva turi priėjimą prie Baltijos jūros, todėl krovinių gabenimas jūra užima nemažą vaidmenį šalies
logistikoje. Vien tik Klaipėdos uostas kasmet aptarnauja virš 30 mln. tonų krovinių, o darbai atliekami bet
kuriuo metų laiku, nes uostas neužšąla. 2013 metais Europos Komisija jį įtraukė į svarbiausių pasaulio
uostų sąrašą.
Kuo pritraukia krovinių gabenimai jūra?
- Galimybė keliauti dideliais atstumais
Jūrų transportas pasirenkamas kroviniams gabenti tarp šalių, į kitus žemynus, salų valstybes. Taip, laivai
pristato prekes iš Klaipėdos į Kinijos Jantiano uostą, atstumas tarp kurių viršija 10 tūkst. km. - Didžiulė keliamoji galia
Krovininiais laivais gabenama mediena, grūdai, naftos produktai, statybinė technika, automobiliai. Šis
pristatymo būdas yra paklausus vežant dalinius krovinius – tūkstančius prekių siuntų iš skirtingų siuntėjų.
Ir tai neatsitiktinai: jūrų transportas yra rekordininkas keliamosios galios atžvilgiu.
Į vieną krovininį laivą galima pakrauti kelis tūkstančius 20 ar 40 pėdų ilgio konteinerių. Vieno 20 pėdų
konteinerio keliamoji galia yra 22 tonos, o 40 pėdų – 27 tonos. - Skirtingų krovinių gabenimas
Jūrų transportas tinka gabenti beveik bet kokias prekes plataus laivų modelių pasirinkimo dėka. Taigi,
skysti kroviniai gabenami tanklaiviais, o medienai pristatyti reikalingi miškovežiai. Laivai-refrižeratoriai
naudojami, kai pristatomoms prekėms reikia laikytis tam tikro temperatūros režimo (daržovės, jūros
gėrybės, vaisiai). Sausų krovinių laivai gabena sausus krovinius – pavyzdžiui, grūdus, mineralines trąšas
ar medžio drožles. O lengvieji automobiliai vežami autovežiais. - Krovinių saugumo garantijos
Kiekvienos rūšies krovinių gabenimui sukurtos saugos taisyklės. Pavyzdžiui, jei prekės gabenamos
konteineriuose, tai jos sudedamos į konteinerį specialiu būdu bei saugiai pritvirtinamos. Taip, tarp
konteinerio sienelės ir pačios prekės paliekamas minimalus tarpas, kuris pašalina smūgius ir pažeidimus
siūbavimo metu. Tvirtinimui numatytos grandinės, skydai, atraminiai strypai. Daugeliu atvejų vienas ant
kito sukraunami ne daugiau kaip 3 konteineriai.
Patys konteineriai pagaminti iš storo metalo, todėl krovinys yra patikimai apsaugotas nuo vėjo, kritulių,
purvo. - Demokratiški tarifai
Jūrų krovininiai laivai, kaip ir lėktuvai, gali įveikti didelius atstumus. Tačiau gabenimai jūra yra pigesni, tai
yra pelningesni verslui.
Taip pat reikia atsižvelgti į tai, kad laivai nėra skirti greitai gendančių ir skubių krovinių pristatymui.
Pavyzdžiui, krovinių gabenimas į Azijos šalis trunka daugiau nei 157 valandas, tai yra apie 7 dienas.