Transportas krovinių gabenimui: tipai ir ypatybės

Norint greitai ir saugiai pristatyti krovinį iš vieno taško į kitą, reikia parengti geriausią maršrutą ir pasirinkti tinkamą transporto priemonę. Tuo pat metu reikia atsižvelgti ir į prekių savybes – pavojingumo klasę, matmenis, tinkamumo vartoti laiką ir kt.

Šiandien krovinių gabenimas vykdomas keturiais būdais: automobiliais, geležinkeliu, jūra ir oru.

Krovinių gabenimas automobiliais

Pervežimas automobiliais užima pirmą poziciją pagal populiarumą ne tik Lietuvoje ir apskritai Europoje, bet ir kituose žemynuose. Ir tai nėra atsitiktinumas:

  • Paprastai pristatymas automobiliais yra pigesnis nei naudojant laivą ar lėktuvą, taip pat greitesnis nei naudojant traukinį.
  • Greitkelių yra kiekviename žemyne, o kelių tinklas labai platus. Pavyzdžiui, kelių ilgis vien Lietuvoje viršija 21 tūkstantį kilometrų.
  • Modelių eilėje yra mašinos, skirtos įvairioms užduotims spręsti. Pavyzdžiui, produktams ir vaistams, kuriems reikia palaikyti tam tikrą temperatūrą, gabenti naudojami izoterminiai furgonai. Refrižeratoriuose galima palaikyti labai žemą temperatūrą (iki minus 25 laipsnių), kas tinka šaldytų mėsos ir žuvies pusgaminių, ledų pristatymui. Tralai reikalingi žemės ūkio ir kelių priežiūros technikai gabenti, autovežiai perveža lengvuosius automobilius. Tarp kita ko, net paprastos furos keliamoji galia siekia 24 tonas.
  • Gabenimai automobiliais – tai vienintelis būdas pristatyti prekes „nuo durų iki durų“.
  • Automobilių transportą mažiau veikia gamtos veiksniai (pavyzdžiui, lėktuvai neskraido per perkūniją, laivai neplaukia į jūrą per audras). Tiesa, ir čia yra išimčių: reisai nesaugūs esant pūgai, stipriam lietui, plikledžiui.

Pervežimai kitų tipų transportu

Jūrų transportas yra optimalus tarpžemyniniams krovinių pervežimams. Pagrindinis jo pranašumas – didelė laivo keliamoji galia. Taip, standartinio 20 pėdų konteinerio keliamoji galia yra 22 tonos. O vienas laivas gabena šimtus tokių konteinerių.

Jeigu reikia pervežti sunkius krovinius tame pačiame žemyne, tikslinga naudotis traukiniu. Viename vagone galima vežti iki 200 tonų krovinių, o į traukinį įeina iki 75 tokių vagonų.

Ir, galu gale, greičiausias būdas gabenti prekes – oru. Bet tuo pačiu jis yra brangiausias, todėl naudojamas „ekstremaliais“ atvejais (pavyzdžiui, pristatyti prekes į sunkiai pasiekiamus rajonus, kur nėra geležinkelių ir kelių susisiekimo, privažiavimo prie jūros).