Kas yra daliniai kroviniai ir kokie jų pranašumai?

Jeigu skirtingiems siuntėjams reikia siųsti nedideles prekių siuntas, naudojami daliniai kroviniai. Toks
pristatymo būdas yra populiarus tarp privačių asmenų ir verslininkų – nuo nedidelių kompanijų iki didelių
organizacijų. Kokie jo pranašumai?

Galima pristatyti beveik bet kokias prekes

Tikrai, daliniai kroviniai apima įvairius gaminius – nuo maisto iki drabužių ir atsarginių dalių. Tačiau kartu
svarbu, kad gabenami kroviniai nesudarytų problemų kitoms prekėms (nesukeltų grėsmės jų vientisumui,
nedeformuotų jų, nepakeistų pirminių savybių). Dėl šios priežasties pavojingos medžiagos nėra
pristatomos kaip dalinių krovinių dalis. Pristatymas netinka ir negabaritiniams gaminiams.
Taip pat reikia atsižvelgti į pervežimų schemą. Transporto ir logistikos kompanija paima prekes iš siuntėjo
ir pristato jas į sandėlį. Sandėlyje visos krovinių siuntos yra tikrinamos (parengiami dokumentai,
patikrinama juose nurodyta informacija) ir konsoliduojamos. Kitaip tariant, užpildoma viena didelė erdvė
(pavyzdžiui, gabenimo jūra konteineris) mažomis siuntomis. Kol užpildomas vienas konteineris, praeina
laikas (dažniausiai apie savaitę), o tai reiškia, kad daliniai kroviniai netinka greitai gendančioms prekėms
vežti.

Naudojamas skirtingas transportas

Pavyzdžiui, prekės iš Kinijos dažniausiai pristatomos jūra. Jei kalbama apie skubų pervežimą, naudojami
orlaiviai. Geležinkeliu gabenama, kai reikia įveikti didelius atstumus vieno žemyno ribose. Tačiau
dažniausiai šios transporto rūšys derinamos su automobiliu, kuris gali gabenti „nuo durų iki durų“.
Pervežimų automobiliais naudojimas padeda optimizuoti laiko sąnaudas, kadangi krovininiai automobiliai
juda visą parą, nepriklauso nuo uostų tvarkaraščio.
Pristatymas vykdomas visame pasaulyje
Pavyzdžiui, kasdien į Lietuvos uostus atplaukia laivai iš Kinijos, Skandinavijos šalių (Švedija, Norvegija,
Danija), Europos valstybių (Lenkija, Vokietija ir kt.), Didžiosios Britanijos. Pavyzdžiui, Klaipėdos uosto
krovinių apyvarta 2022 metais siekė 36,1 milijonų tonų krovinių. O į uostą atplaukusių laivų skaičius viršijo
5605.

Laiko optimizavimas

Būtinybę laukti, kol bus surinkta krovinių siunta, kompensuoja tai, kad pristatant dalinius krovinius
dokumentai įforminami tik vieną kartą. Tai pagreitina muitinės procedūras, sutrumpina pervežimo laiką.
Įprastai dalinių siuntų pristatymas Europoje trunka nuo 10 iki 14 dienų.
Ekonominis tikslingumas
Toks pristatymo būdas pasirenkamas tame tarpe dėl demokratinių tarifų. Faktas yra tas, kad siuntėjas,
siųsdamas dalinį krovinį, moka ne už visą krovininiame transporte esančią erdvę, o tik už jo prekių
užimamą vietą.
Taip pat reikia atsižvelgti į tai, kad transporto ir logistikos kompanijos įformina gabenamų krovinių
draudimą. Tai reiškia,