Skamba Kalėdos, Skamba Pardavimai – Kaip Išvengti Šventinio Kičo Elektroninio Pašto Rinkodaroje
Ar jau atėjo šis metų laikas? Marketingo specialistai gali pradėti sakyti: „Tai pradeda atrodyti kaip Kalėdos“ daug anksčiau, nei Michaelo Bublé daina pasiekia apsipirkinėjančių žmonių ausis, ir ten pasilieka iki kol ateis nauji metai. Šiuo metų laiku yra daug ką nuveikti, ir niekas nenori praleisti savojo traukinio, kad Kalėdų kampanija būtų sėkminga.
Nors tam tikri, didelės paklausos laiko tarpai metuose marketingo specialistams gali suteikti progrą padaryti savo produktus ir paslaugas labiau matomus, jie taip pat turėtų pagalvoti, kaip tai padaryti teigiamai ir skoningai. Kad jūsų rinkodaros metų pabaiga būtų sėkminga, trumpai pažvelkime į kalėdinės kampanijos kūrimą, kuri tuo pat metu būtų naudinga ir jums, ir jūsų prenumeratoriams, ir atitiktų su tikrąja sezono žinute.
Ar Elektroninio Pašto Rinkodaros Skaičiai Tikrai Keičiasi Kalėdų Metu?
Yra nuspėjama, kad per Kalėdas padažnėja marketingo laiškų siuntimo dažnis. „Smaily“ praėjusių metų statistika tai puikiai apžvelgia, pavyzdžiui, per nešventinį metų laikotarpį pranešimai buvo išsiųsti vidutiniškai 14 006 kontaktams per mėnesį, o gruodį skaičiai išaugi iki 15 432 (augimas 10.2%). Panaši istorija yra ir su el. laiškų atidarymo rodiklaisi – kai likusią metų dalį vidutiniškai atidaroma 30.3% laiškų, tai gruodį šis skaičius siekia 34.7% (13,.2% padidėjimas). Kalbant apie paspaudimus, augimas kuklesnis – jei per metus vidutiniškai 250 unikalių paspaudimų vienam įrašui, tai gruodį būtų 266 (6.2%). Nors tai nėra didelis padidėjimas, bet tai rodo, kad Kalėdos yra vienas aktyviausių laikų el. pašto rinkodaros srityje. Pažiūrėkime, ko būtų galima išvengti ir kaip galėtų atrodyti geri laiškai per Kalėdinį laikotarpį
Ką Reikėtų Atsiminti Kalėdiniame Marketinge?
Laikykitės Ramaus ir Prekės Ženklo Vedančio Požiūrio
Puikiai žinome, kad per šventes pašto dėžutės prisipildo su daugybe kalėdinių išpardavimų ir akcijų. Natūralu, kad dėl pertekliaus žmonės gali tiesiog praskipinti bet kokį el. laišką, kuris atrodo net iš tolo „ne kažką“. Užuot šaukę, kurios prekės turėtų patekti į jūsų prenumeratoriaus sezoninį krepšelį lapkritį, galite tyliai pradėti iš anksto duoti mažas užuominas apie tai, kaip jūsų verslas ramiai ruošiasi ateinančiam šventiniam laikotarpiui su susijusiu prekių (ar paslaugų) pasirinkimu.
Jei norite išlaikyti savo prekės ženklo įvaizdį, bet vis tiek per šventes reklamuoti savo įmonės prekes ar paslaugas, kodėl šiuo pertekliniu laikotarpiu nesilaikyti požiūrio, kuris šiek tiek skiriasi nuo kitų? Požiūris, perteikiantis išskirtines jūsų verslo ypatybes jūsų unikaliam prenumeratorių sąrašui. Organiškų kontaktų sąrašų pranašumas yra tai, kad juose jau yra žmonių, kurie domisi jūsų pasiūlymais ir tikriausiai jau yra susipažinę su standartine jūsų prekės ženklo kalba. Rinkodara yra nuolatinės klientų bazės kūrimas, palaikymas ir auginimas. Neišduokite šios misijos ir neatbaidykite savo klientų įkyriais pardavimais. Vietoj to kurkite turinį, kuris atitiktų jūsų prekės ženklą ir atitiktų Kalėdų tikslą.
Laikykitės Tvarkaraščio ir Padėkite Tiems, Kurie to Nedaro
Yra (manome, kad palyginti didelė) žmoniuų minia, kuri pamiršta arba turi palikti kalėdinius apsipirkimus iki keletos paskutinių dienų prieš Kalėdas. Šie žmonės vadinami vėlyvaisiais pirkėjais.
Stebėkite savo inventorių, būtinai nuolatos atitinkamai atnaujinkite savo internetinę parduotuvę ir ramiai pasiruoškite neišvengiamam, prieškalėdiniam skubėjimui. Derinkite segmentavimo galią su žiniomis, kurių prekių jau pritrūkote ir kokių produktų reikės turėti vėluojantiems pirkėjams. Tai ne tik bus naudinga jums, bet tai taip pat padarys ypatingą ir raminančią paslauga jiems, nes jie žino, kad jiems trūksta laiko apsipirkimui. Tokiu atveju tikrai galite patraukti dėmesį laiško pavadinimo eilutėje būdami paslaugūs, pavyzdžiui, „Kalėdinis pirkinys vėluoja? Nesijaudinkite!“, ir suteikdami užbaigimą, būdingą jūsų prekės ženklui. Norėdami sukurti savo laiško turinį, įsijauskite į jų kailį ir pagalvokite, kas šioje situacijoje jums keltų nerimą labiausiai ir kas labiausiai nuramintų. Žinoma, iš anksto užtikrinkite patys ir tik tada patvirtinkite klientui, kad įsigytos dovanos tikrai atvyks laiku.
Segmentavimas ir Taikymas
Kalbant apie skirtingas grupes – segmentavimas yra absoliučiai vienas iš svarbiausių elektroninio pašto rinkodaros elementų ir geriausių privalumų. Kaip bebūtų, ši pasirinkimas yra ypač svarbus tuo metu, kai jums reikia labai tiksliai žinoti, kokioms prekėms jūsų adresatas gali teikti pirmenybę.
Jei siunčiate tiesioginio pardavimo laišką, įsitikinkite, kad teisingai pasirinkote tikslinė grupę. Tai reiškia, kad jūsų klientas gaus laišką, kurio turinys atitinka labiausiai tikėtinus jo norus ir tai jį pamalonins. Segmentavimas gali būti pagrįstas ankstesniu prenumeratoriaus elgesiu. Tiesą sakant, tai vadinama elgesio rinkodara, kuomet galite taikytis į klientus pagal jų sąveiką su ankstesnėmis kampanijomis, jų naršymo ir pirkimo istoriją ir dar daugiau.
Kalbant apie pardavimų laiškus, visada stenkitės nesiųsti reklaminio laiško su vienu pardavimo pasiūlymu ir tais pačiais produktais visiems savo prenumeratoriams iš karto. Tai yra ypač svarbu per Kalėdas, kai žmonių el. pašto dėžutės ir taip jau yra užtvindytos. Sužinokite, kokiais produktais jūsų klientas anksčiau domėjosi arba kokius pirkinius įsigijo anksčiau. Galbūt jie neseniai susidomėjo kažkokiomis, tam tikromis prekėmis? Galite padėti savo klientui sutaupyti laiko ir pasidalinti tinkamiausiomis prekėmis tiesiog jų pašto dėžutėje.
Kokį su Kalėdomis Susijusį Turinį Siųsti Savo Prenumeratoriams?
Anksčiau rašėme apie emocinius veiksnius, galinčius turėti įtakos kliento sprendimų priėmimui, kur galite susipažinti su dėmesio vertais jausmais, kurie gali turėti įtakos klientų apsipirkimui. Šio straipsnio kontekste mes primygtinai (ir gana akivaizdžiai) rekomenduojame per Kalėdas vengti tokių emocijų kaip baimė ar kaltė. Vienas iš šio straipsnio įkvėpimo šaltinių yra jaudinančių žodžių „laikas eina į pabaigą!“ gausa, nurodant į pardavimo pasiūlymus gruodžio mėnesiui. Šie laiškai veikia dviem būdais. Vienas iš jų – agituoja skaitytoją su afektine kryptimi, kurios per Kalėdas nereikėtų sustiprinti. O kitas – tai, kad tokiuose laiškuose esantis „prenumeratos atsisakymo mygtukas“ suteikia jiems didelį palengvėjimą.
Per šventes, būtų tikslinga labiau pasikliauti daiktų, vertės ir pasitikėjimo jausmais bei susilaikyti nuo neskoningos įtampos, tarsi įspėtumėte žmones apie pasaulio pabaigą.
Viskas Tik Apie Bendrumą
Kai galvojate apie su Kalėdomis susijusį turinį, pavyzdžiui kalėdinius filmus, kokia tema dažniausiai sukasi? Dažniausiai tai yra artumo su kitais žmonėmis siekimas- šeima, draugai, bendruomenė ir net su nepažįstamais žmonėmis. Kadangi tai vienas gražiausių šventinio sezono jausmų, perteikite tai savo prenumeratoriams per elektroninio pašto rinkodarą – nuo laikško pavadinimo eilutės iki turinio ir vizualų. Žinome, kad tokio tipo reklama iš tikrųjų nėra labai retas reiškinys per Kalėdas, todėl šiuo metu galite paklausti: „Kaip tai padės man išsiskirti?
Reikalas yras tas, kad žmonės tikisi tokio laiku gauto turinio, jis orientuotas į vertę, ir jūs jau išsiskiriate šventiniu požiūriu, būdingu tik jūsų prekės ženklui. Todėl derinkite savo prekės ženklo vertybes ir vizualizaciją su Kalėdų sezono vertybėmis. Kadangi šiltas požiūris į ypatingą laiką suartina šeimas, tai gali tiesiog priartinti jūsų klientus prie jūsų.
Apeliuokite į Tą Jaukią Kalėdų Jausmą
Be linksmų susibūrimų, kas dar jums labiausiai asocijuojasi su Kalėdomis? Žinoma, žmonių mėgstamiausias sezoninis dalykas gali skirtis, nuo tobulo kalėdinio oro (su džiaugsmu sakydami „lai sninga“), iki mažų metų pabaigos atostogų. Tačiau vienas dalykas, kurį daugelis žmonių sau leidžia ir ko ieško per šventes, yra būtent tas mielas jausmas…
Apeliuokite į penkis pojūčius – regėjimą, klausą, uoslę, skonį ir lytėjimą. Žmonės dažnai pasikliauja savo pojūčiais, kad atrastų susižavėjimą, tačiau yra kažkas daugiau, kažkas kito, susijusio su šia paieška per šventes. Galbūt turite kepyklą? Leiskite savo prenumeratoriams žinoti, kad jūsų pyragų skonis yra kaip Kalėdos. Turite internetinė drabužių parduotuvę? Reklamuokite jaukius mezginius, kurie yra tikrai šilti, kartu su šventiniais kalėdiniais marškiniais ir akį traukiančiais formaliais drabužiais. Jūsų parduodamos namų prekės sukuria jaukumo jausmą, nes jūsų antklodės ir kvapnios žvakės dar labiau nuramina tas ramias naktis. Ar teikiate kokias nors paslaugas? Praneškite savo klientams, kaip tai jiems bus naudinga, ir kaip padės iš tikrųjų susitelkti į kalėdines veiklas.
Kad ir koks būtų jūsų produktas ar paslauga, žiūrėkite į tai, kaip tai tiesiogiai ar netiesiogiai prisideda prie tikro, šventinio jausmo. Tokiu būdu, jūsų elektroninio pašto marketingas nešaukia, kad norite užsidirbti pinigų iš savo klientų, o kad norite padėti visiems mėgautis šventiniu sezonu ir iš tikrųjų norite skleisti džiaugsmą.
Dalinkitės Vertybėmis
Kaip minėta anksčiau, žmonės ieško bendrumo jausmo su nepažįstamais žmonėmis, labiau nei su pažįstamais veidais. Kiekvienas turi šį natūralų norą, slepia kažkur ištisus metus, tačiau šiuo sezono metu žmonės labiau linkę ieškoti.
Taigi pagalvokite, kaip galite įkvėpti žmones su savo sezonine elektroninio pašto rinkodara. Jei siunčiate naujienlaiškį, tuomet, kaip pavyzdys, pasidalinkite savo darbo komandos labdaringa veikla. Jei norite reklamuotis, paminėkite, kaip jūsų produktas suteikia pridėtinės vertės jūsų brangaus kliento gyvenimui, leisdami jiems perduoti savo džiaugsmą kitiems. Arba kaip jūsų prekės galėtų būti sujungiančios arba turėti kokią nors vertę, kuri svetimus žmones suvienytų pagal kokia nors bendrą savybę. Šis požiūris yra ypač naudingas, jei parduodate prekę ar paslaugą, su kuria negalite pažadėti malonumų, per ankstesniame punkte minėtus pojūčius.
Gėrio niekada nebūna per daug, tačiau per Kalėdas žmonės yra labiau atviresni, tai yra puikus metas priminti ir apie save. Tai ypač aktualu Z kartai, taigi, jei norite patraukti savo jaunesnius prenumeratorius, atkreipkite dėmesį į el. laiškų turinį ir susijunkite su jais per bendrąsias vertybes ir socialines geroves.
Ekstra: Nepamirškite Asmeninio Kalėdinio sSveikinimo Savo Klientui
Savaime suprantama, kad tai nebūtų Kalėdų tematikos straipsnis apie elektroninio pašto rinkodarą, jei to nepaminėtume. Žinoma, žmonių pašto dėžutės yra pilnos daugybės įvairiausių šventinių bei metų pabaigos linkėjimų. Tačiau įsivaizduokite, kaip žmogus, atsidūręs ant slenksčio, norintis pirkti iš jūsų, sulaukia dar ir nuoširdaus palinkėjimo, dėl kurio jie jaučiasi dar artimesni jūsų prekės ženklo atžvilgiu. Arba – didžiausias jūsų verslo gerbėjas negauna taip laukiamo Kalėdinio Sveikinimo iš jūsų. Visų pirmam pagalvokite, kokią žinią norite perduoti per šį Kalėdų sezoną.
Taigi, pagalvokite apie šiuos dalykus: kokie buvo jūsų įmonės metai (kaip sukėlėte šypseną savo klientų veiduose, ar galbūt išgyvenote sunkius laikus), kokie buvo metai visuomenėje (kokius žodžius pasirinkti, vengti ir ko norėtumėte kitais metais) ir kaip norite, kad jūsų klientai pasitiktų Kalėdas bei Naujuosius metus. Nepamirškite suasmeninti šio laiško. Sudėkite galvas kartu su turinio kūrėjais bei dizaineriais ir perduokite nuoširdžią žinutę svarbiausiam įmonės turtui – savo prenumeratoriams ir klientams.
Šventinė Išvada
Rinkodara yra nuolatinės klientų bazės kūrimas ir su niekuo nesupainiojamo veido suteikimas jūsų prekės ženklui (tai galite pasakyti Kalėdų Seneliui per kalėdinį vakarėlį, atsiimdami marketingo komandos dovaną). Sulauksite lojalių prenumeratorių, jei pasiūlysite jiems turinį, kurio jie tikisi – turinį, kuris yra tikslingai į juos nutaikytas ir tuo pačiu metu sukurtas pagal jūsų prekės ženklo identitetą. Sudarę gerą planą, galite pradėti kurti kampanijas, kurios tikrai tinks Kalėdoms ir nesusidės iš trikdančių elementų jūsų prenumeratoriaus pašto dežutėje. Nė vienas nenorime, kad žmonės su mūsų žinutėmis susietų neigiamus raktinius žodžius ir ar neigiamus dalykus, net jei turite pasiūlyti jiems šventinių prekių.
Nepardavinėkite, o paprasčiausiai praneškite, kad turite. Tai tikrai suveiks. Jūsų klientai žino, ką ir kaip nori įsigyti per Kalėdas ir kaip gauti šventinę dvasią. Žinokite ir jūs! Taigi, mūsų žinutė jums yra paprasta: išlaikykite savo elektroninio pašto rinkodarą stilingą ir paverskite šventinį sezoną gražiu – tiek sau, tiek jūsų prenumeratoriams!