„Sony“ sukurtas dirbtinis intelektas virtualioje lenktynių trasoje pranoko geriausius „Gran Turismo Sport“ žaidėjus

„Sony“ padalinys „Sony AI“ kartu su bendrove „Polyphony Digital“ ir „Sony Interactive Entertainment“ pristatė dirbtinio intelekto inovaciją – pirmąjį žmogaus galimybes pranokstantį dirbtinio intelekto žaidėją „Gran Turismo Sophy“ („GT Sophy“). Jis sugeba pranokti geriausius pasaulyje „Playstation“ konsolei skirto lenktynių simuliacijos žaidimo „Gran Turismo Sport“ žaidėjus. „Sony“ sukūrė ir išplėtojo „GT Sophy“ siekdama suteikti kompiuterinių žaidimų mėgėjams naujo lygio žaidimų patirtį.

Kuo išsiskiria „GT Sophy“?

„GT Sophy“ yra autonomiškas dirbtinio intelekto žaidėjas, kurio pagrindas yra naujoviška giliojo sustiprinto mokymosi platforma, sukurta bendradarbiaujant „Sony AI“, PDI ir SIE. Kiekviena iš jų prisidėjo prie projekto sėkmės savo patirtimi dirbtinio intelekto tyrimų srityje, itin realistiškai atrodančio lenktynių stimuliatoriaus plėtojime ir užtikrinant infrastruktūrą plataus masto dirbtinio intelekto apmokymui.

Projekto metu „GT Sophy“ buvo išmokytas įvaldyti šiuos vairavimo įgūdžius, kurių reikia varžytis su geriausiais pasaulinio lygio žaidėjais:

  • automobilio valdymas, kurį sudaro automobilio dinamikos išmanymas, gebėjimas pasirinkti ir išlaikyti važiavimo trajektoriją ir preciziškas manevravimas sudėtingose trasose;
  • lenktynių taktika, kuri išsiskiria greitu sprendimų priėmimu atsižvelgiant į kintančią lenktynių situaciją, lenkimą pasinaudojant „oro maišu“, kryžminiu lenkimu ar tokiais gynybiniais manevrais kaip oponento blokavimas;
  • lenktyniavimo etiketas, t. y. kad būtų užtikrintas lygiavertis žaidimas, „GT Sophy“ turėjo laikytis lenktynių etiketo ir, pavyzdžiui, vengti tyčinių susidūrimų ar nepažeisti kitų lenktynininkų užimtų trajektorijų.

„Sony AI“ kartu su partneriais išvystė naujovišką giliojo sustiprinto mokymosi metodą ir platformą, nes joks iki šiol egzistuojančių algoritmų derinys ir infrastruktūra negalėjo patenkinti keliamo iššūkio. Gebėjimas įvaldyti kompleksišką sportinių automobilių vairavimą itin realistiškame stimuliatoriuje „Gran Turismo Sport“ žymi naują proveržį dirbtinio intelekto srityje, apie kurį rašoma žurnale „Nature“.

Dirbtinis intelektas žaidimams ir pramogoms

Glaudus bendradarbiavimas tarp „PlayStation“ žaidimų kūrimo studijos PDI ir dirbtinio intelekto kūrėjų „Sony AI“ pademonstravo, kaip dirbtinis intelektas gali būti panaudotas naujoms kompiuterinių žaidimų patirtims suteikti. „Sony AI“ ir PDI nagrinės galimybes dėl tolesnės „GT Sophy“ integracijos į būsimas „Gran Turismo“ žaidimo versijas.

„Sony“ tikslas yra „užpildyti pasaulį emocijomis pasitelkiant kūrybiškumo ir technologijų galią“, o „Gran Turismo Sophy“ tai puikiai tai įkūnija, – sakė „Sony Group Corporation“ valdybos pirmininkas, prezidentas ir generalinis direktorius Kenichiro Yoshida. – Šis kelių grupių bendradarbiavimas, kurio metu sukūrėme žaidėjams skirtą žaidimo dirbtinį intelektą, yra unikalus žingsnis „Sony“ kaip kūrybingai pramogų bendrovei. Jis žymi reikšmingą proveržį dirbtinio intelekto srityje bei pagerintą GT žaidimo patyrimą gerbėjams visame pasaulyje“.

„Gran Turismo Sophy“ yra reikšmingas pasiekimas dirbtinio intelekto srityje, kurio tikslas – ne tik pranokti žmones, bet ir pasiūlyti žaidėjams pajėgų priešininką, galintį pagreitinti ir pakelti žaidėjų techniką bei kūrybiškumą į kitą lygį, – sakė „Sony AI“ generalinis direktorius Hiroaki Kitano. – Manome, kad šis proveržis ne tik yra naudingas žaidėjų bendruomenės, bet ir atveria naujas galimybes tokiose srityse kaip autonominės lenktynės, autonominis vairavimas, greitaeigė robotika ir valdymas“.

„Dirbtinio intelekto tyrimai yra gera proga iš tikrųjų pagalvoti, ką reiškia būti žmogumi ir kaip technologijos ir visuomenė gali geriau sugyventi kartu, – sakė „Polyphony Digital“ prezidentas Kazunori Yamauchi. – Nuo pat pirmojo pasirodymo 1997 m., „Gran Turismo“ frančizė nuolatos plėtė žaidimo ir inovacijų ribas pasitelkus technologinį smalsumą. „Gran Turismo Sophy“ yra dar vienas šios filosofijos įrodymas, ir tikiu, kad ši dirbtinio intelekto koncepcija prisidės ir prie žaidimų, ir prie automobilių ateities“.

GT Sophy“ varžėsi su realiais žaidėjais

„Sony AI“ išbandė „GT Sophy“ galimybes leidusi dirbtiniam intelektui varžytis su keturiais geriausiais pasaulyje „Gran Tursimo“ lenktynininkais dviejų renginių „Race Together 2021 Challange“ metu, kurie vyko praėjusių metų liepą ir spalį. Po pirmųjų varžybų išnagrinėjus ir patobulinus „GT Sophy“ veikseną, antrojo renginio metu dirbtinis intelektas sugebėjo pranokti visus žaidėjus tiek lenktynių laikui formate, tiek FIA sertifikuotuose „Gran Turismo“ čempionatuose.

2020 m. FIA „Gran Turismo“ čempionato laimėtojas Takuma Miyazono: „Visiškai pamiršau, kad žaidžiu prieš dirbtinį intelektą. Buvo tikrai smagu. Ateityje noriu daugiau lenktyniauti su agentu“.

Į pasaulinį reitingą patenkantis „Gran Turismo“ lenktynininkas Shotaro Ryu: „Manau, kad dirbtinis intelektas taps puikiu vairuotojų palydovu“.

2018 m. FIA „Gran Turismo“ čempionato laimėtojas Igoris Fraga: „GT Sophy“ parodė mums „naujas galimybes“, kurių anksčiau neįsivaizdavome“.

2020 m. FIA „Gran Turismo“ čempionato finalininkė Emily Jones: „Buvo labai įdomu pamatyti „GT Sophy“ lenktynių techniką. Iš jos pasisėmiau daug įkvėpimo“.

Daugiau informacijos apie „Gran Turismo Sophy“ projektą ir dirbtinio intelekto pasiekimus žaidimuose galima rasti projektui dedikuotoje svetainėje.