Ką daryti, jeigu nustojo veikti dedikuotas serveris?

Nors patikite dedikuotam serveriui nepriekaištingą ir optimizuotą savo internetinės svetainės veikimą, kad ir kas benutiktų, kartais serveris gali patirti prastovą dėl daugybės priežasčių. Tai gali būti itin išaugęs vartotojų srautas į svetainę (kuriam nebuvo pasiruošta) arba DDoS ataka, kitoks kenkėjiškas srautas. Nors dedikuoti serveriai aukštos kokybės paslaugas teikiančiame duomenų centre yra apsaugoti nuo daugelio rizikų, kurios gali pakenkti svetainės duomenims, prastovos galimybė išlieka, o tai nenaudinga internetiniam verslui. Taigi, jeigu vis dėlto jūsų serveris nustojo veikti, užstrigo, pateikiame žingsnius, kurių turėtumėte nedelsdami imtis, jeigu norite sutrumpinti prastovos laiką.

1. Iškart susisiekite su savo paslaugos teikėju

Pirmasis žingsnis, kurio reikia imtis kiek įmanoma greičiau, kai pastebėjote, kad jūsų serveris nustojo veikti ar net jeigu pastebėjote ženklus, rodančius, kad bet kurią akimirką jis sustos – susisiekti su dedikuoto serverio paslaugos teikėju. Dėl šios priežasties labai svarbu pasirinkti teikėją, kuris siūlo 24/7 pasiekiamą klientų aptarnavimą ir techninę pagalbą. Kitu atveju jums gali tekti laukti jų oficialios darbo pradžios laiko, o tai tik prailgins prastovoje atsidūrusį jūsų dedikuotą serverį. Dedikuoti serveriai, nustoję veikti, turi būti kuo greičiau perduoti į profesionalios IT specialistų komandos rankas.

2. Susisiekite su savo interneto svetainės lankytojais

Kai jau pranešėte apie problemą specialistams, metas susisiekti su nuolatiniais interneto svetainės lankytojais ir informuoti juos apie tai, kas nutiko. Jeigu turite savo internetinio verslo paskyrą socialiniuose tinkluose („Facebook“, „Instagram“, „Twitter“ ir pan.), parašykite įrašą, kuriame teigiate, jog žinote apie interneto svetainės trikdžius ir šiuo metu aktyviai sprendžiate technines problemas. Informuodami lankytojus, nepaliksite jų spėlioti ir tikėtina, kad jie nesusiformuos neigiamo požiūrio į jūsų paslaugas ar prekes.

3. Pasirūpinkite serverio apsauga nuo įsilaužimų

Dedikuoti serveriaiyra atviri įsilaužimams ir kitoms kenkėjiškoms atakoms, kai sutrinka ar visiškai sustoja jų veikimas. Tokiu atveju jums reikia patikrinti, ar visos serverio apsaugos sistemos veikia tinkamai (ar veikia atsarginių duomenų kopijų saugojimo funkcija, apsauga nuo DDoS atakų, ar atnaujinta programinė įranga ir pan.). Stebėkite, ar neatsirado jokių serverio apsaugos pažeidimų ženklų, pavyzdžiui, ar failai išliko savo vietoje, ar nepradingo, ar nepasikeitė jūsų slaptažodžiai. Jeigu pastebėjote įtartinų procesų, vykstančių serveryje, iškart apie tai praneškite savo paslaugos teikėjui.

4. Atkurkite paskutines serverio failų atsargines kopijas

Jeigu skyrėte laiko nuolatiniam atsarginių duomenų kopijų saugojimo vykdymui (tai reikėtų daryti pasirinktu intervalu pagal informacijos atnaujinimo dažnį – pavyzdžiui, kartą per dieną, per savaitę ar per mėnesį), turėtumėte atkurti bet kokius failus ar duomenis, kurie buvo pažeisti įsilaužimo į serverį metu. Kadangi dedikuoti serveriai veikia patikimuose duomenų centruose, juose dirbantys profesionalai tikrai jums padės įvykdyti duomenų atkūrimą, jeigu niekada nesate to darę ir nežinote, kaip. Jeigu duomenų kopijų nesaugojote iki šiol, tai pats laikas pradėti tai daryti, kai serveris vėl pradės veikti įprastai.

Serverio prastova ir kitų techninių nesklandumų, sukeliančių sutrikusį serverio veikimą, patirtis visuomet labai nemaloni ir kainuojanti daug nervų, laiko, lėšų. Vis dėlto, serverio veikimo trikdžių tikimybę galite gerokai sumažinti, jeigu pasirinksite kokybišką serverį ir profesionalų, daug patirties duomenų centro paslaugų teikime turintį partnerį. Tai suteiks ramybę, patikimumą.

Rinkitės partnerį, kurio paslaugų pakete puikuojasi ne tik patogiai valdomi dedikuoti serveriai, tačiau ir lanksčios sąlygos, nuoširdūs patarimai ir sprendimai, geriausiai tinkantys jūsų individualiems poreikiams.