El. pašto rinkodaros dizainas: tipografijos menas
Tipografija – tai rašytinių žodžių kūrimo ir pateikimo menas: teksto išdėstymas, stilius ir dydis. Skaitmenizavus rinkodarą, tipografija tapo labai svarbi tiek internetinėse, tiek neinternetinėse terpėse. Taigi šį kartą trumpai apžvelkime tipografiją rinkodaros el. laiškuose. Ar į ją reikėtų atkreipti dėmesį?
Tipografijos psichologija
Mokslininkai tyrė tipografijos, vartotojų atminties ir prekės ženklo suvokimo sąsajas, kur buvo rasta sąsajų su semantinėmis asociacijomis. Pavyzdžiui, asociacijos su elegancija, švelnumu ar naujumu. Jei norite sužinoti daugiau, M. S. McCarthy ir D. L. Mothersbaugh analizavo tipografinių veiksnių poveikį įtikinimui, pagrįstam reklama. Be to, T. L. Childers ir J. Jass toliau tyrė šrifto semantines asociacijas.
Vis daugiau įmonių į savo rinkodaros priemonių rinkinį įtraukia elektroninio pašto rinkodarą. Nenuostabu, kad elektroninio pašto rinkodaros specialistams nuolat tenka konkuruoti dėl prenumeratorių dėmesio. Todėl rinkodaros specialistams tenka ieškoti būdų, kaip išsiskirti, patraukti dėmesį ir pasiekti norimą el. pašto įsitraukimą. Taigi toliau tyrinėkime el. pašto tipografiją: ką galima padaryti su tipografiniais komponentais, kad būtų galima sukurti geresnius, labiau įtraukiančius rinkodaros el. laiškus.
Šriftai el. pašto rinkodaroje
Šiais laikais dizaineriai gali naudoti daugybę šriftų. Taip, kurdami el. laiškus taip pat galite naudoti įvairius šriftus. Tačiau koks yra kabliukas? Na, el. pašto rinkodaros specialistai supranta, kad su el. pašto rinkodara niekada nebūna taip paprasta. Internete matome daugybę gražių, unikalių, kūrybingų šriftų, naudojamų internete. Tačiau kai kalbame apie šriftus el. pašto rinkodaroje, turime suprasti skirtumą tarp žiniatinklio šriftų ir žiniatinkliui saugių šriftų.
Žiniatinklio šriftai
Internetinei rinkodarai galima naudoti tiek daug įvairių žiniatinklio šriftų; jie gali būti tikrai įsimintini ir išskirtiniai. Žiniatinklio šriftai paprastai saugomi internete ir įsigyjami tokiuose portaluose kaip „Google Fonts” arba „My Fonts”. Šiems nestandartiniams žiniatinklio šriftams reikia atitinkamų licencijų, todėl jie gali kainuoti papildomai.
Ir nors laiškus galite kurti naudodami pasirinktinius žiniatinklio šriftus, daugeliu atvejų laiškų gavėjai matys tuos šriftus, kurie jiems prieinami jų el. pašto klientuose. Ir nors vilioja naudoti pasirinktinius šriftus, saugiau rinktis šriftus, suderinamus su „Outlook”, „Gmail” ir kitų populiarių el. pašto paslaugų teikėjų naudojamais šriftais.
Interneto šriftus el. laiškuose galima laikyti „maloniu dalyku”, o ne tuo, ką privalote turėti. Žiniatinklio šriftai potencialiai gali padėti patobulinti jūsų el. laiško pranešimą, geriau perteikti jūsų prekės ženklo balsą nei saugūs žiniatinklio šriftai. „Litmus” turi puikią lentelę, kurioje išsamiai aprašytas žiniatinklio šriftų palaikymas įvairiuose el. pašto klientuose. Tačiau jei tikrai norite naudoti pasirinktinį šriftą, būtinai nurodykite atsargines parinktis ir bandykite, bandykite, bandykite!
Saugūs žiniatinklio šriftai
Saugūs žiniatinklio šriftai paprastai atrodo vienodai ir jūsų sukurtame el. laiške, ir laiške, atidarytame jūsų prenumeratoriaus pašto dėžutėje. Šie šriftai egzistuoja beveik visuose įrenginiuose ir el. pašto klientuose. Jiems priskiriami gerai žinomi šriftai, tokie kaip Times New Roman, Georgia, Arial, Helvetica, Verdana ir kai kurie kiti. Šie dažniausiai laikomi ir saugiais elektroninio pašto šriftais. Taigi, jei vietoj jų naudosite pasirinktinį šriftą, jis gali grįžti prie numatytojo el. pašto kliento šrifto, pavyzdžiui, „Gmail” naudos „Arial”, o „Apple Mail” – „Helvetica”.
Vis dėlto, nors ir laikomi saugiais šriftais, ne visi jie gerai tiks el. laiškuose – kai kurie šriftai tiesiog nėra patogūs akims. Juos gali būti sunku perskaityti, todėl jie gali turėti įtakos jūsų el. pašto rezultatams (tas pats pasakytina ir apie pasirinktinius žiniatinklio šriftus!).
Į ką atsižvelgti renkantis šriftą
Rinkdamiesi šriftus atsižvelkite į savo prekės ženklą, prenumeratorius ir įskaitomumą. Skirtingi prekių ženklai naudoja skirtingus šriftus. Jei el. laiškuose naudojate žiniatinklio šriftus, pabandykite nustatyti, kuris šriftas labiausiai atitinka jūsų prekės ženklo šriftą. Visuose el. laiškuose išlaikydami vienodus šriftus, galite sukurti šias semantines asociacijas, nes jūsų prenumeratoriai pradės atpažinti jūsų el. laiškų išvaizdą.
Taip pat apsvarstykite, ko pageidautų jūsų skaitytojai: kokia yra jūsų auditorija? Ar yra konkreti amžiaus grupė, į kurią orientuojatės? Galbūt šios žinios turės įtakos šriftų pasirinkimui jūsų rinkodaros el. laiškuose. Nepamirškite, kad el. laiškus galima atidaryti ir skaityti įvairiais įrenginiais – nuo didelių stalinių kompiuterių ekranų iki mažyčių mobiliųjų telefonų. Ar jūsų pasirinktas šriftas turi įtakos el. laiško įskaitomumui? Ar prenumeratoriai gali be vargo perskaityti kopiją? El. laiškų šriftai turėtų būti lengvai įskaitomi ir gerai rodomi įvairiuose įrenginiuose ir el. pašto klientuose.
Neapsiribojate el. pašto šriftu
Niekas nesiginčija, kad rašytinis tekstas el. laiškuose yra svarbus. Kai kuriuose el. pašto klientuose paveikslėliai pagal nutylėjimą yra išjungti, todėl tik nuo jūsų teksto priklauso, kaip skatinsite įsitraukimą. Gerai suplanuota rinkodaros el. laiškų tipografija gali paskatinti jūsų prenumeratorius atsisiųsti paveikslėlius arba spustelėti jūsų raginimo atlikti veiksmą (CTA) mygtuką.
Ir net jei naudosite žiniatinkliui saugų šriftą, tai nereiškia, kad jūsų el. laiško kopija neišsiskirs. Yra daug kitų komponentų, į kuriuos galite atsižvelgti:
- šrifto spalvą
- šrifto dydį
- šrifto svoris
- kursyvas
- pabraukimas
- didžiosios raidės
- padding
- eilučių aukštis
- tarpai tarp raidžių
Pavyzdžiui, galite reguliuoti užpildymą, eilutės aukštį ir net tarpą tarp raidžių. Pabandykite rasti tinkamą šrifto dydį savo auditorijai. Žaiskite su didžiosiomis raidėmis, pabraukimu ar paryškinimu raktažodžių. Raskite spalvų, kurios galėtų paryškinti jūsų el. laiško tekstą. Galite išbandyti ir pamatyti, kas geriausiai tinka jūsų auditorijai. Vis dėlto nepamirškite el. pašto prieinamumo ir gerų spalvų kontrastų.
Nenuvertinkite tipografijos el. pašto rinkodaroje
Nors rinkodaros specialistai kartais nepastebi tipografijos, el. laiško teksto pateikimo būdas yra toks pat svarbus kaip ir el. laiško vaizdai. Kai kuriais atvejais tekstas yra net svarbesnis. Svarstydami el. laiškų šriftus, nepamirškite savo auditorijos pageidavimų. Supraskite savo demografines charakteristikas, bet taip pat stenkitės išlaikyti prekės ženklą. Ir dar svarbiau – įsitikinkite, kad jūsų tekstas yra lengvai įskaitomas. Pasinaudokite tipografijos galimybėmis: skirtingais šriftais ir šrifto dydžiais, spalvomis, eilučių aukščiais. Tipografija yra menas, o menas gali būti subjektyvus! Todėl, norėdami pasiekti geriausių rezultatų, būtinai išbandykite įrenginius ir auditoriją, kad gautumėte geriausius rezultatus.
Rinkodara yra privaloma priemonė norint išsiskirti, padaryti savo įmonę išgirstą ir matomą bei sustiprinti savo prekės ženklo įvaizdį. Elektroninio pašto rinkodara, kaip viena iš klasikinių rinkodaros formų, yra vienas geriausių būdų tiesiogiai bendrauti su savo sekėjais ir paskatinti juos susipažinti su jūsų produktais ar paslaugomis ir juos vartoti. Kad padėtų jums šiame daugialypiame ir intriguojančiame pasaulyje, Smaily reguliariai pateikia įvairių patarimų ir gudrybių, kaip veiksmingiau bendrauti su savo klientais ir potencialiais klientais.