„WhatsApp“ mesendžeryje atsiras reklama ir mokamos prenumeratos
Monetizacijos būtinybė yra aktuali daugeliui paslaugų, kurios nereikalauja tiesioginių išlaidų iš paprastų vartotojų. „WhatsApp“ mesendžeris šioje srityje laikėsi ilgiau nei konkurentai, tačiau, remiantis „Bloomberg“, artimoje ateityje jis taip pat pradės rodyti reklamą ir siūlyti prenumeratoriams mokamas paslaugas.
Šaltinis, remdamasis „Meta Platforms“, pažymi, kad reklama „WhatsApp“ atsiras skiltyje „Atnaujinimai“ (Updates), kurią kasdien peržiūri iki pusantro milijardo vartotojų. Reklamuotojai taip pat galės tikėtis savo kanalų „WhatsApp“ reklamavimo, siekdami geresnio matomumo šioje skiltyje.
Kanalų savininkams bus leidžiama kurti uždaras bendruomenes iš prenumeratorių, mokančių abonentinį mokestį. Ateityje „Meta“ planuoja imti iki 10 % pajamų iš tokių mokamų kanalų prenumeratų kaip komisinį atlygį, tačiau pradiniame mokamų kanalų etape komisija nebus taikoma.
„Meta Platforms“ susiduria su būtinybe finansuoti augančius savo poreikius, todėl vien tik reklamos pardavimas jos socialiniuose tinkluose jau nebepakanka korporaciniam biudžetui papildyti. Naujų kalbinių modelių dirbtiniam intelektui kūrimas, skaičiavimo infrastruktūros formavimas ir sandorio su startuoliu „Scale AI“ finansavimas, kuris numato 14,3 mlrd. USD investiciją iš „Meta“, – visa tai reikalauja lėšų, o „WhatsApp“ šiuo požiūriu tiesiog prašosi monetizacijos. Mesendžeris buvo įsigytas 2014 m. už 19 mlrd. USD, ir iki šiol bandymai jį komercializuoti daugiausia apsiribojo mokėjimo paslaugų organizavimu ir integracija su prekybos platformomis. Daugiausia tokios iniciatyvos buvo įgyvendinamos už JAV ribų, Indijoje ir Brazilijoje, kur „WhatsApp“ dominuoja mesendžerių rinkoje.
Reklamos integracija į „WhatsApp“ iki šiol buvo stabdoma „Meta“ siekiu išlaikyti tam tikrą vartotojų privatumo lygį. Tačiau dabartinė „Meta“ vadovybė žada, kad reklamos diegimas „WhatsApp“ nenaudos konkretaus kliento „Facebook“ ar „Instagram“ duomenų. Reklama nebus įterpiama į privačius vartotojų susirašinėjimus. Iš esmės, kaip pažymi „Meta“ atstovai, jei žmogus naudoja „WhatsApp“ tik žinutėms ar skambučiams, jis apskritai nesusidurs su reklama po šių reformų įgyvendinimo. Jos pradėtos diegti visame pasaulyje nuo šiandien, tačiau visus programėlės vartotojus pasieks tik po kurio laiko.