Columbia – nuo mažo šeimos verslo iki pasaulio dominavimo

Kai ieškome kokybiškos striukės žiemai, aprangos kelionei į kalnus ar batų vaikams, Columbia produkcija visuomet atsiranda geriausių pasirinkimų sąraše. Šis prekės ženklas yra pamėgtas visame pasaulyje ir yra žinomas dėl itin aukštos kokybės, patogumo ir ilgaamžiškumo. Kompanijos istorija prasidėjo prieš daugiau nei 80 metų ir yra kupina įvairių iššūkių, gyvenimo smūgių ir, žinoma, nuostabių sėkmės akimirkų.

Columbia pradžia

Columbia prekės ženklo istorija prasidėjo 1938 m. Oregone, kai skrybėlių gamintojas ir emigrantas iš Vokietijos ten įkūrė nedidelę šeimos įmonėlę. Šiandien šis kadaise smulkus verslas yra tarptautinė kompanija su milijardus siekiančia apyvarta ir milijonais ištikimų klientų visame pasaulyje.

Columbia yra viena garsiųjų amerikietiško verslo sėkmės istorijų, o kompaniją valdo jau trečia ir ketvirta šeimos kartos, vis dar puikiai prisimenančios įvairiausius per aštuonis dešimtmečius patirtus iššūkius.

Bene žymiausia Columbia asmenybė – mama ir močiutė Gerta Boyle – vaikystėje gyveno Vokietijoje. Jos tėvai Paulas ir Marie Lamfromai, bėgdami nuo nacių režimo, emigravo į Portlandą Oregone, kur pradėjo naują gyvenimą. Atvykęs į Ameriką Paulas įsigijo nedidelę skrybėlių parduotuvę, kurią pavadino „Columbia Hat Co.“, nuo kurios viskas ir prasidėjo.

Šeimos verslas

Gerta iki šiandien prisimena, kaip vasaromis dirbo šeimos parduotuvėje – klijavo etiketes, užkalinėjo prekių dėžes ir darė viską, ko tik buvo paprašyta.

1943 m. Gerta išvyko mokytis į Arizonos Universitetą Tuksone, kur įgavo sociologės specialybę ir sutiko savo būsimąjį vyrą Nealą Boyle, kuris ten studijavo bei pardavinėjo siurblius. Pora susituokė 1948 m.

Vos po metų jie ir tik ką gimęs sūnus Timas grįžo gyventi į Portlandą ir Nealas pradėjo dirbti Gertos tėvo kompanijoje, kur mokėsi verslo subtilybių.

Praėjus maždaug dešimtmečiui, Columbia asortimente turėjo jau ne tik skrybėles, bet ir slidinėjimo drabužių, tad 1960 m. įmonės pavadinimas buvo pakeistas į „Columbia Sportswear“. 1964 m. mirus Gertos tėvui, Nealas tapo kompanijos prezidentu.

Iššūkiai

Gertos ir Nealo sūnus Timas vėliau pasakojo, kad pirmieji jo vaikystės prisiminimai buvo susiję būtent su šeimos verslu. Jis nuolatos lankydavo tėvus ir senelius biure, o vėliau įmonėje dirbo įvairiausius smulkius darbus. Gerta, nors buvo namų šeimininke ir augino Timą ir kitus vaikus, taip pat visuomet žinojo viską, kas vyksta kompanijoje.

Baigęs mokyklą Timas įstojo į Oregono universitetą ir planavo vėliau studijuoti teisę. Jis sako norėjęs dirbti šeimos versle, tačiau, kadangi tai buvo labai maža įmonė, jis nebuvo tikras dėl karjeros galimybių.

Viskas pasikeitė 1970 m., kai Nealas Boylas netikėtai mirė nuo širdies smūgio. Prieš mirtį vyras jau buvo išsiėmęs 150 000 dolerių paskolą ir užstatęs Gertos mamos namą. Kadangi šeimos išgyvenimas buvo tiesiogiai susijęs su verslu, Timui nebuvo jokios išeities, kaip tik atidėti savo asmeninius karjeros planus ir padėti mamai vadovauti šeimos verslui.

Plėtra JAV

Prisimindami tuos laikus Timas ir Gerta pasakojo padarę įvairiausių klaidų. Viskas ėjosi taip prastai, kad šeima netgi bandė parduoti kompaniją, kas, taip pat labai sunkiai sekėsi. Galiausiai, kai pagaliau sulaukė pasiūlymo, jis buvo toks mažas, kad Gerta pareiškė „už tokią sumą galinti pati verslą nuvaryti į bankrotą“.

Tad, vietoj planuoto verslo pardavimo, Boylų šeima susirado patarėją, padėjusį įvertinti situaciją ir susidaryti ateities planus. Paaiškėjo, kad įmonė vienu metu gamino per daug skirtingų produktų, o pardavimo vietų buvo per mažai. Taigi, neužilgo Columbia išsiplėtė į Vašingtono, Šiaurės Karolinos, Kalifornijos, Aliaskos ir kitas valstijas.

Nors darbo buvo daug, prireikė beveik dešimtmečio, kad jis pradėtų duoti vaisių.

Inovacijų metas

Vis dėlto, kompanija stabilizavosi, prasidėjo augimas, o po truputį įvedami nauji produktai padidino pardavimus. 1975 m. Columbia tapo pirmuoju prekės ženklu, pristačiusiu Gore-Tex striukę, o 1986 m. legendinę Bugaboo parką slidinėtojams. 1991 m. Columbia tęsė inovacijas ir rinkoje pasirodė nauja vandeniui atspari medžiaga, o po dviejų metų ir patogi avalynė.

Šiandien įmonė siūlo net apie 5000 skirtingų produktų ir jų stilių. Tarp jų – milijonų pamėgti Columbia kombinezonai, Columbia striukės ir Columbia batai suaugusiems bei Columbia batai vaikams.

Striukės yra vienas populiariausių kompanijos produktų. Columbia striukės moterims, Columbia striukės vyrams ir Columbia striukės vaikams šiandien yra daugelio šeimų spintose.

Originalios reklamos

Prie Columbia įmonės sėkmės ne mažiau prisidėjo ir jų išskirtinė reklaminė kampanija, kurios pagrindinės žvaigždės buvo patys Gerta ir Timas. Šios reklamos žiniasklaidoje sukosi net 20 metų – nuo pat 1984-ųjų.

Kaip pasakoja Boylų šeima, jie nuo pat pradžių žinojo, kad konkurencija rinkoje buvo didelė ir vartotojams nereikėjo dar vienos kepurės ar striukės. Ko reikėjo sėkmei buvo būdas išsiskirti iš minios.

Ir būtent smagios, originalios ir komiškos reklamos padėjo pritraukti dėmesį į Columbia produktus bei prekės ženklą pristatyti visai Amerikai. Vartotojams patiko linksmas būdas kalbėti apie išskirtines produktų savybes bei tai, kad įmonė yra šeimos verslas.

Vienoje reklamoje Gerta vairuoja sniego valytuvą ir sniegu aptaško Columbia žiemine striuke apsirengusį Timą. Kitoje ji pilotuoja sraigtasparnį, iš kurio Timą išmeta ant snieguoto kalno viršūnės. Reklamos buvo įdomios ir žmonės lengvai įsiminė juokingais dalykais užsiimančius mamą ir sūnų. Vėliau reklaminių kampanijų dėka sėkmingai pristatyti ir nauji medžioklės, žvejybos bei kiti drabužiai.

Reklaminė kampanija ir 2005 m. išleisti memuarai „One Tough Mother“ pavertė Gertą tikra žvaigžde, pamilta daugelio amerikiečių.

Besitęsianti sėkmė

Ilgą laiką Columbia drabužius rinkosi vyresnės kartos žmonės, tačiau ilgainiui juos labai pamėgo ir jaunimas.

1998 m. Columbia tapo akcine bendrove, tačiau šeima taip pat išlaikė didelę dalį akcijų ir aktyviai dalyvauja įmonės valdyme. Tapimas vieša kompanija prisidėjo prie augimo ir Columbia toliau stebina naujomis technologijomis, inovacijomis ir puikiais produktais.

Štai Omni-Heat technologijos striukės šildo net šalčiausiais orais ir buvo ilgų metų darbo rezultatas. Timas Boylas teigia, kad nauji rezultatai – nuostabios ir atsidavusios komandos nuopelnas.

Aukščiausia kokybė

Aukšta Columbia kokybė ir patogumas padarė kompanijos produkciją neatskiriama aktyvų gyvenimą gyvenančių žmonių, keliautojų bei nuotykių ieškotojų gyvenimo dalimi. Tikriausiai ir jūs turite bent vieną šios kompanijos rūbą bei žinote, kad kartą pabandžius, nesinori grįžti prie nieko kito.

Asortimente – didelis įvairiausių modelių, spalvų ir siluetų pasirinkimas visiems, mėgstantiems sportą lauke, žygius, medžioklę, žvejybą ir stovyklavimą. Čia rasite ir drabužių skirtingiems metų laikams – tiek vandeniui atsparių striukių ar batų vasarai ir rudeniui, tiek šiltų kelnių ir aprangos žiemai.

Columbia taip pat siūlo kokybišką ir patogią slidinėjimo aprangą, kuri kalnuose padeda jaustis patogiai ir stilingai.

Apsilankykite SIL parduotuvėje Kauno miesto centre – V. Putvinskio g. 50A bei SIL.lt elektroninėje parduotuvėje ir išsirinkite jums tinkamiausius Columbia drabužius ir avalynę. Čia rasite didelį pasirinkimą, puikias kainas ir būsite pasiruošę visiems jūsų laukiantiems nuotykiams ir kelionėms.