Automobilių nuoma nuo A iki Z. Viskas apie automobilių nuomą be vairuotojo

Per pastaruosius kelerius metus susižavėjome autokelionėmis. Patogu važiuoti nuosavu automobiliu – jautiesi kaip namie, mobilus ir tai pasirodo pigiau nei skrydžiai ir geležinkelis, ypač jei keliaujate su kompanija ar šeima. Bet nuosavas automobilis netinka bet kokiai kelionei: nėra jokios priežasties leistis į tolimą kelionę, pavyzdžiui, savaitgalį, ne visada patogu ir apsimoka keliauti kartu arba tiesiog užkliuvo, na, labai naudingi pasiūlymai traukiniui ar lėktuvui. Bet prie gerų dalykų priprantama greitai ir dabar, nusileidus kokiame nors mieste, norisi ramiai sėsti į mašiną ir patekti į norimą tašką, o ne derėtis su taksistais, ieškoti viešojo transporto ir pan. Nesinori bėgti į ekskursijų autobusą ar permokėti privačiam prekybininkui, kad pamatyčiau lankytinas vietas… Taip, yra daugybė kitų priežasčių vairuoti pačiam ir būti visiškai savarankiškam net visiškai nepažįstamame mieste. Ir čia į pagalbą ateina automobilių nuoma. Tinkamam laikui paėmiau patikusį automobilį ir pirmyn. Galite pasiimti automobilį tiesiai oro uoste ar geležinkelio stotyje ir grąžinti jį ten, arba galite grąžinti į kitą vietą, nei gavote, įskaitant kitą miestą ar net šalį. Automobilių pasirinkimas, kaip taisyklė, taip pat didelis: nuo nebrangių „Logan“ iki „Ferrari“ ar atvirų BMW. Viskas priklauso nuo jūsų pageidavimų ir, žinoma, jūsų piniginės. Yra net elektrinė Tesla. Vaizdelis labai rožinis. Net per daug. Nes realybėje dažnai nutinka šiek tiek ar net labai kitaip. Toliau parašysiu apie tai, kokie niuansai ir kokie spąstai laukia poilsiautojo (verslo keliautojo), nusprendusio išsinuomoti automobilį. Papasakosiu naudodamasis savo patirtimi ir konkrečiais pavyzdžiais.

Stengsiuosi neapkrauti jūsų banaliais patarimais, tokiais kaip: atidžiai išstudijuokite nuomos sąlygas, perskaitykite sutartį, pataisykite, primygtinai reikalaukite, atidžiai išnagrinėkite ir t.t. Visa tai tik teorija, realybėje, pavargęs žmogus atvyksta į oro uostas naktį tik su viena mintimi – greitai patekti į viešbutį arba priešingai, jis skrenda/atskrenda tik su mintimi kuo greičiau pradėti atostogas, važiuoti prie jūros… Tokiomis sąlygomis net liūdnai pagarsėję pedantai neskaitys, kas ten smulkiai parašyta ir ką neįskaitomai akte nubraižė nuomos biuro vadovas. Ir tai gerai. Vyras atėjo pailsėti. Ta pati istorija, kaip ir su viešbučiais. Tačiau su automobiliu yra daug daugiau niuansų. Todėl toliau pabandysiu pabrėžti pagrindinius dalykus, į kuriuos būtinai turėtumėte atkreipti dėmesį net nepaisant nuovargio ir atostogų nuotaikos. Pateiksiu šį gyvenimo lifehack’ą arba instrukciją, naudodamasis mūsų automobilių nuomos Sočyje patirties pavyzdžiu.

Į ką reikia atkreipti dėmesį nuomojant automobilį:
Be pačios nuomos kainos, greičiausiai turėsite sumokėti užstatą. Tai yra pinigai, kuriuos nuomos įmonė ima kaip užstatą, jei automobilis būtų apgadintas arba jei pasibaigus nuomai atsirastų priežastis sumokėti baudą. Darant rezervaciją svetainėje ši suma ne visada nurodoma ir dažnai nuomininkas apie jos egzistavimą sužino jau gavęs automobilį arba atidžiai perskaitęs kuponą, kuriame, beje, ir užstato dydis nėra nurodytas. visada tiksliai nurodyta. Kai rezervavome automobilį Sočyje, vaučeryje buvo nurodyta, kad užstatas iki 20 000 rublių, iš tikrųjų iš mūsų paėmė 12 000 rublių. Užstato dydis kiekvienai nuomos įmonei yra skirtingas ir priklauso nuo automobilio klasės. Sąlygiškai už Loganą jums reikės sumokėti 3000 rublių, o už Mercedes – 30 000 rublių.

Svarbu!
Atlikdami rezervaciją, būtinai pasidomėkite užstato dydžiu, kad rezervuotumėte reikiamą sumą kelionės biudžete. Kai kuriais atvejais siūloma sutartį surašyti be užstato, tačiau tokiu atveju nuomos kaina išauga 20 procentų.


Kaip paimamas ir grąžinamas užstatas? Čia viskas paprasta: jei nuomos išlaidas apmokate kortele, tai kartu su mokėjimu nuomos įmonės vadovas jūsų sąskaitoje „įšaldo“ reikiamą sumą. Pasibaigus lizingo sutarčiai, jei nėra pagrindo imti papildomų mokesčių, baudų ir automobilis bus pristatytas be žalos, kortelėje esantys pinigai bus atblokuoti. Kai kurie bankai to nedaro iš karto (tai gali užtrukti dešimt dienų), kai kuriuose procesas vyksta akimirksniu. Turėjau laukti 5 dienas, kol atrakinau, nes vadybininkas pamiršo paspausti tinkamą mygtuką.

Kreditinė arba debetinė kortelė
Tai klausimas, į kurį dailiai atrodantys keliautojai dažnai atsako, kad taip, norint išsinuomoti automobilį reikia kreditinės kortelės (tai yra iš tikrųjų paaiškėja, kad nuomojatės automobilį kreditu ir nuomos kompanijai jos reikia tam tikram priežastis). Būtų geriau, jei kolegos to nedarytų ta prasme, kad neatsakytų į šį klausimą.

Taigi, iš kur kilo šis teiginys apie kredito kortelę. Klausimo istorija, taip sakant.

Taip, parašyta juodu ant balto, kad debeto kortelės nepriimamos. Tai yra, kaip suprantame, kortelės, kurias dažniausiai naudojame, nepriimamos. Pavyzdžiui, tą, į kurią pervedamas tavo atlyginimas. Svarbiausia čia yra „kaip mes suprantame“. Tai didelis sveikinimas automobilių nuomos tarnybos vertėjams. Faktas yra tas, kad daugumoje šalių debeto kortelė suprantama ne kaip įprasta, o kaip beasmenė banko kortelė. Tai atrodo taip:


Atkreipkite dėmesį, kad kortelė nėra įspausta, tai yra, joje nėra įspaustų skaičių ir yra užrašas DEBIT. Tai yra, pagal taisykles, būtent tokios kortelės nepriimamos, o paprastos kreditinės ar debetinės personalizuotos kortelės priimamos be jokių apribojimų. Kaip išsirinkti tinkamą visavertę kelionės kortelę, buvo išsamiai aprašyta to paties pavadinimo straipsnyje.

Tačiau verta pridurti, kad MIR kortelės nepriimamos. Nuomos kompanijų terminaluose, taip pat parduotuvėse, bankomatuose ir kt., nėra galimybės dirbti su Rusijos mokėjimo sistema. Beje, čia nereikėtų ieškoti kažkokių gudrybių, tuo labiau sąmokslo. American Express ir Chinese Union Pay taip pat priimami ne visur.

Draudimas
Šis punktas, man atrodo, yra pats mėgstamiausias tarp nuomotojų. Svetainėje beveik visada rašoma: „įskaičiuotas draudimas“ arba „Į nuomos kainą įskaičiuotas KASKO“ ir t.t. Tiesą sakant, dažniausiai įtraukiamas pats minimaliausias paketas ar polisas su dideliais apribojimais. Jei OSAGO tikrai visada įtrauktas (o kitaip ir negali būti, nes pagal kelių eismo taisykles be poliso važiuoti negalima), tai KASKO variacijų gali būti labai daug. Dažniausiai į KASKO draudimą įtraukiama vadinamoji franšizė. Tai reiškia, kad draudimo bendrovė išmoka žalos atlyginimą, atėmus frančizę. Išskaitos dydis vėlgi priklauso nuo automobilio klasės ir, kaip taisyklė, yra lygus užstato dydžiui (žr. ankstesnę pastraipą). Tai jei neduok Dieve, kad patektum į avariją, o tarkime žalos suma 20 000 rublių, o franšizė buvo nustatyta 12 000 rublių, tai draudimo kompanija grąžins nuomos bendrovei 8 000 rublių, likusi dalis bus išskaičiuota nuo jūsų indėlis. Tai yra, iš tikrųjų užstatas jums nebus grąžintas. Dažnai į KASKO polisą įtraukiama tik vagystės ar sugadinimo dėl nelaimingo atsitikimo rizika. Jei ant automobilio kas nors nupieš blogą žodį, pradurs padangą ir pan., remontas yra jūsų sąskaita.

Atlikdami rezervaciją, dažniausiai nuomos įmonės ar brokerio svetainėje, kelis kartus priminsite, kad draudimas nėra pilnas ir, kad išvengtumėte nesklandumų, būtinai turite pasiimti „pilną KASKO“ arba „visą draudimą“. arba „super KASKO“ (parinktys skirtingos – esmė). Tačiau šio pasirinkimo kaina yra gana didelė. Mūsų atveju, kai bendra nuomos kaina yra 8000 rublių, pilnas padengimas papildomai kainuotų 4000 rublių, tai yra, nuoma būtų pusantro karto brangesnė.

Automobilio pristatymas
Pristatymas / gavimas taip pat yra toks sudėtingas ir privalomas pasirinkimas. Jis, kaip paaiškėja, taikomas beveik visų nuomotojų, tačiau jį galima pavadinti skirtingai, pavyzdžiui, oro uosto mokesčiu. Žinoma, nuomos įmonė negali turėti automobilių stovėjimo aikštelės oro uosto teritorijoje. Transportas yra kur nors automobilių stovėjimo aikštelėse 10-15 minučių nuo oro uosto teritorijos ir atvykus įmonės darbuotojas nuvaro automobilį iki terminalo pastato, o tada nuvyksta į įmonės biurą sutvarkyti dokumentus. Arba prašote pristatyti automobilį tam tikru adresu – ši paslauga taip pat yra apmokestinama tam tikru būdu ir ne visada įskaičiuojama į nuomos kainą, net jei iš pradžių užsakymo formoje nurodėte automobilio pristatymo adresą. Natūralu, kad užduosite klausimą: ar nėra lengviau išsinuomoti automobilį iš įmonės, kuri oro uoste ar geležinkelio stotyje turi stendą (kioską, stendą, biurą)? Taip, tokiu atveju sutaupysite šiek tiek laiko, bet ne pinigų. Vis tiek turėsite sumokėti už automobilio „pristatymą“ tiesiai į oro uosto pastatą. O grįžus viskas vis tiek nepavyks taip paprastai – nepaliksite savo automobilio prie įėjimo šalia terminalo pastato. Apskritai, tai yra toks dalykas (šis mokestis), kurį turite sumokėti, jei imate / gaunate automobilį kur nors už nuomos įmonės biuro ribų (oro uoste, traukinių stotyje ir pan.). Surinkimo iš platintojų kiekis yra skirtingas. Iš mūsų paėmė 500 rublių, nors nuomos įmonės biuras yra 5 minutės kelio automobiliu nuo Sočio oro uosto. Kai kuriais atvejais yra įspūdingesni mokesčiai – iki 2000 rublių. Blogas dalykas vėlgi yra tas, kad šis mokestis ne visada yra įtrauktas į kainą arba aiškiai nurodytas kupone. Pavyzdžiui, apie jo egzistavimą sužinojome tik gavę automobilį.

Ridos limitas
Dabar šis apribojimas tapo retesnis, bet vis dar pasitaiko. Paprastai nuomotojas riboja dienos ridą iki 150 km. Tai yra, paėmę automobilį 4 dienas, galite nuvažiuoti ne daugiau kaip 600 km. Už kiekvieną papildomą nuvažiuotą kilometrą imama bauda, ​​kartais automobilio nuomos suma per dieną. Šis punktas ne visada aptariamas gavus automobilį ir gali būti nemaloni staigmena jį gavus. Per 4 viešnagės Sočyje dienas nebūtume išleidę nė pusės šio limito (jei toks būtų), tačiau kai kuriais atvejais šis apribojimas gali pasirodyti reikšmingas. Apskritai atkreipkite dėmesį, ar nuomos sąlygose nėra ridos apribojimų ir, jei taip, kokios sankcijos taikomos už limito pažeidimą, o pasirašydami aktą pasitikrinkite odometro rodmenis automobilio perdavimo akte nurodytais duomenimis.

Kitas svarbus momentas. Automobilį galite išsinuomoti vienoje vietoje, o grąžinti – kitoje. Tai itin patogu. Tarkime, atvykstate į vieną miestą, tada planuojate aplankyti kitą, pakeliui aplankote įdomias vietas ir daugiau nebegrįšite. Dauguma nuomos įmonių siūlo šią paslaugą, tačiau už papildomą ir, reikia pripažinti, nemažą mokestį. Taigi, mums buvo patogu, pavyzdžiui, keliaujant Graikijoje, nuskristi į Salonikus, ten pasiimti mašiną, pakeliui užsukti prie Meteoros ir grąžinti automobilį Atėnų oro uoste. Tačiau šios idėjos teko atsisakyti, kadangi Salonikuose paimto automobilio grąžinimo paslaugos kaina nuomos kompanija nustatė didesnį mokestį nei visos automobilio nuomos savaitei išlaidos.

Antrasis vairuotojas
Taigi, jei nuomos laikotarpiu automobilį vairuoja kas nors kitas, teks mokėti 150-300 rublių per dieną arba tam tikrą procentą nuomos kainos. Aišku, kad jums vairuojant įmonės darbuotojai negali kontroliuoti, kas tiksliai vairuoja, šis pažeidimas gali paaiškėti tik įvykus avarijai. Tačiau verta pagalvoti apie šią galimybę, ypač todėl, kad užsakymo metu ne visada aiškiai pažymėtas langelis „Šturmanas“.

Žieminės padangos
Tai pats keisčiausias variantas, su kuriuo man asmeniškai teko susidurti. Yra kelių eismo taisyklės, nurodančios, kada reikalingos žieminės padangos. Yra visuotinai pripažinti saugos standartai, kuriais turėtų būti suinteresuota nuomos įmonė. Tai yra, žiemą automobilį reikia apauti žieminėmis, vasarinėmis – vasarinėmis, ir šis klausimas kliento neturėtų varginti nė kiek. Bet… Į Sočį atvykome vasario viduryje, kai sniegas liko tik kalnuose. Nepaisant to, mūsų buvo paprašyta sumokėti 250 rublių. žieminiams drabužiams. Tai yra papildomi 1000 rublių. į biudžetą už automobilio nuomą, ir už variantą, kuris nėra būtinas. Šiuo atžvilgiu aš tiesiog pasakiau, kad esu pasiruošęs važiuoti vasarą. Panašu, kad toks lauktas atsakymas vedėją į stuporą. Visi jų automobiliai aprišti Velcro lipduku. Dėl to mums buvo pasakyta, kad jie pasiruošę padaryti nuolaidą… Atkreipkite dėmesį, kad brokerio svetainėje rezervuojant buvo sutarta, kad visi automobiliai buvo „paruošti pagal orą“ ir tai įeina į kainą.

Už ką galima gauti baudą grąžinant automobilį?

Purvinas automobilis
Nuomos įmonė suteikia jums švarų automobilį ir tikisi, kad grąžinsite jį tokios pat būklės. Jei automobilis nešvarus, sumokėkite baudą nuo 300 iki 1000 rublių. Nuomos sąlygose šis momentas suformuluotas įvairiai. Vienu atveju nurodoma: nuomininkas privalo grąžinti švarų automobilį, kitu – išplautą. Tai tokia kazuistika, pagal kurią klientas gali būti lengvai nubaustas. Vienu atveju atiduodate atvirai nešvarų geros būklės automobilį, kitu – ką tik iš plovyklos išėjusį automobilį. Ką tik nuplautas automobilis ir apskritai švarus automobilis yra du skirtingi dalykai. Yra firmų, kuriose „plovimo mokesčio“ rinkimas yra privalomas, tai yra, jo dydį galima drąsiai pridėti prie nuomos kainos. Mūsų atveju buvo nustatytas toks variantas (600 rublių), nors vadovai apie tai pamiršo, o automobilis nebuvo nešvarus.

Nepilnas bakas
Bendra taisyklė tokia: gauni automobilį pilnu baku, grąžini taip pat su pilnu. Praktikoje, žinoma, viskas gali būti kitaip, tai yra, jūs gaunate automobilį su pusiau užpildytu baku, todėl taip pat turite perduoti atgal. Patikrinkite, ar degalų lygis nurodytas priėmimo ataskaitoje. Perdavus automobilį su mažesniu degalų kiekiu nei gauta – bauda. Čia požiūris visiems vienodas, skiriasi tik baudos dydis. Ją lemia degalų kaina, tai yra, už trūkstamą litrų skaičių mokate stipriai išpūsta kaina – nuo 40 iki 80 rublių / l.

Grąžinimo laikas
Grąžinus automobilį nepasibaigus sutartam nuomos laikotarpiui, pinigai už likusį laikotarpį negrąžinami, bet atvykus vėliau nei sutartyje nurodytas laikas – bauda. Paprastai mokama bauda, ​​jei vėluojama daugiau nei 59 minutes, baudos dydis, kaip taisyklė, yra lygus paros nuomos kainai.

Kokių dokumentų reikia norint išsinuomoti automobilį
Automobilio paėmimo punkte nuomininkas turi pateikti galiojantį vairuotojo pažymėjimą ir vairuotojo vardu išduotą banko kortelę. Kai kuriais atvejais turite pateikti pasą ir lėktuvo bilietą. Svarbus dalykas: kreditinė kortelė turi būti išduota būtent tam, kuris vairuos.

Svarbu!
Taip pat patikrinkite, ar jie jums pateikia dokumentus (registracijos pažymėjimą ir draudimo polisą), skirtą būtent tam automobiliui, kurį priimate. Deja, dokumentų painiavos atvejai nėra neįprasti.
Jei mokate už antrą vairuotoją, tai nesvarbu. Antras punktas: iš tikrųjų pasas reikalingas visada ir visiems vairuotojams. Lėktuvo bilieto niekada neprašė. Taip pat turite pateikti savo kuponą. Beje, geriau jį visada turėti su savimi, nes jame yra visa pagrindinė informacija, kontaktiniai duomenys gedimo ar avarijos atveju, nuomos sąlygos ir t.t.

Kokie dokumentai forminami gavus ir grąžinus automobilį?

Perdavimo aktas
Akte įrašomi visi pagrindiniai duomenys apie gautą automobilį, ridą, kuro lygį, apgadinimus. Šiuo atžvilgiu šio dokumento turinyss turėtų būti vertinamas labai atsargiai. Jei koks nors pažeidimas (kad ir nedidelis įbrėžimas) neatsispindi akte, o grąžinus automobilį gavėjas tai pastebės, būkite pasiruošę, kad remonto išlaidos teks jums. Jei automobilį gaunate naktį, paprašykite apie tai pasižymėti akte, nes tai, kas nesimato esant dirbtiniam apšvietimui, gali „išlipti“ dienos šviesoje. Pavyzdžiui, ryte priėmę automobilį radome vieną įlenkimą. Užregistravus aktą, vienas jo egzempliorius lieka nuomos įmonėje, kitas – pas jus.

Sutartis
Sutartis pasirašoma dviem egzemplioriais, vienas įmonei, kitas jums. Patikrinkite viską, kas aprašyta ankstesnėse pastraipose, nors didelės įmonės nepriima smulkių sukčiavimo būdų, o sąlygos, kurias galite rasti svetainėje arba kupone, taip pat bus sutartyje.

Patarimas: neišmeskite sutarties ir akto iškart po automobilio grąžinimo arba atvykę iš atostogų, palaukite bent tris mėnesius. Įmonė gali gauti baudą, pavyzdžiui, už netinkamą parkavimą ar greičio viršijimą. Visas baudas teks sumokėti jums. Norint patikrinti, ar tikrai pažeidėte, ar ne, tereikia sutarties. Vargu ar prisiminsite tikslias lizingo datas ir laikus, o tuo labiau automobilio numerį, tačiau čia, kilus nesusipratimui, galima pagrįstai ginčyti pareikštas pretenzijas.

Automobilių nuoma Vilniuje ir Kaune www.adcrent.com/automobiliu-nuoma-kaune