Žaidimų kompiuteriai

Mus supa labai daug informacijos. Studentui, norinčiam viską žinoti, bankininkui, atliekančiam operacijas su pinigais, policininkui, ieškančiam nusikaltėlio, kitų profesijų žmonėms reikia apdoroti, perduoti, saugoti informaciją. Todėl žmonės ieško būdų, kaip geriau ją surasti, apdoroti, išsaugoti. Vienas iš paieškos rezultatų, užvaldęs pasaulį, yra kompiuteris. Galima drąsiai teigti, kad pastaraisiais dešimtmečiais žmonijos vystymosi pažangą lemia naujų informacinių technologijų kūrimas ir vystymas. Asmeniniai kompiuteriai tapo būtinu daugumos išsilavinusių žmonių darbo įrankiu. Globalus kompiuterių tinklas sudarė sąlygas vieningos pasaulinės informacinės sistemos sukūrimu, kuriama nauja informacinė visuomenė. Norint būti pilnateisiu tokios visuomenės nariu, kiekvienam yra būtinos išsamios žinios apie šiuolaikines informacines technologijas ir jų organizavimo būdus.

Kompiuterinis namų kino teatras

 Kas yra namų kino teatras?

Namų kino teatro centras – tai viename korpuse įrengti universaliųjų skaitmeninių diskų (toliau – DVD diskų) grotuvas su daugiakanaliu AV imtuvu – stiprintuvu ir 5.1 akustinė sistema. Tokie namų kino teatro komplektai dar vadinami „viskas viename“ arba „viskas vienoje dėžėje“. Šiuos komplektus mėgstama vadinti ir „namų kino sistemomis“ arba tiesiog „namų kinais“. Tačiau pastarieji pavadinimai ne visai tikslūs ir turi kiek platesnę reikšmę. Pavyzdžiui, namų kino teatro sistema galima vadinti komplektus iš atskirų komponentų.

Namų kino teatro centrą, kaip ir muzikinį centrą, sudaro pagrindinis įrenginys ir akustinė sistema (akustinių kolonėlių komplektas). Šis konstrukcinis panašumas ir lėmė bendrą pavadinimo dėmenį „centras“.

Ko galima tikėtis iš pigių namų kino teatro centrų?

Trumpai tariant: labai daug ir labai mažai. „Daug“ – tai DVD diskų grotuvas, daugiakanalis AV imtuvas – stiprintuvas, 5.1 akustinių kolonėlių komplektas, atkuriami beveik visi garso ir vaizdo formatai. „Mažai“ – tai maža garso galia ir žema kokybė.

Namų kino teatro centrais dažniausiai domimasi dėl jų universalumo. Jais galima ne tik žiūrėti DVD diskų filmus, bet ir klausytis įvairių formatų muzikos, žiūrėti JPEG nuotraukas ar tiesiog klausytis radijo imtuvo. Daugelis naujų modelių atkuria „DivX“ formatus, kuriuos labai mėgsta asmeninių kompiuterių vartotojai.

 Garsas ir vaizdas

Kalbant apie garso atkūrimo kokybę, pirmiausia reikėtų išskirti kino filmo garso takelį. Mažųjų akustinių kolonėlių komplektai su žemadažne kolonėle sukuria daug įspūdingesnę filmo atmosferą nei televizoriaus garsiakalbiai. Pirmą kartą žiūrint kino filmą su namų kino teatro centru daug kas susižavi galinėmis kolonėlėmis.

Aptariamoje kainų grupėje yra modelių, kurie gana tiksliai perteikia kiekvieno kanalo garsą ir sukuria platų erdvinį lauką. Tinkamai perteikiamas daugiakanalis originalaus formato („Dolby Digital“ ir DTS) garsas formuoja erdvinį lauką aplink klausytoją, tiksliai lokalizuoja filmo veiksmo aplinką. Tai nereiškia, kad turite girdėti atskirą kiekvienos kolonėlės skambesį ar tuos pačius garsus iš kiekvienos kolonėlės. Pavyzdžiui, jeigu galiniai kanalai atkuria aiškius veikėjų balsus – tai ne „Dolby Digital“ ir DTS formatai.

Stereofoninė muzika ir namų kino teatro centrai – tikrai ne vienos komandos „žaidėjai“. Nors yra modelių, kurie palyginti efektingai perteikia muziką daugiakanaliu režimu. Kai kurių kompanijų pradinės klasės namų kino teatro centrai jau atkuria didelės skiriamosios gebos muzikinius formatus – SACD ir DVD-AUDIO. Ypač gerai skamba koncertiniai SACD ir DVD-AUDIO įrašai.

Kompiuterinis namų kino teatras
Kompiuterinis namų kino teatras

Žaidimų konsolė Xbox 360

Xbox 360 – žaidimų kompiuteris, kurį pagamino „Microsoft“. Xbox 360 yra antras žaidimų kompiuteris iš Xbox šeimos žaidimų kompiuterių, taip pat ir naujausias iš šios šeimos. Priklauso naujausiai septintajai žaidimų kompiuterių kartai. „Microsoft“ šį žaidimų kompiuterį kūrė kartu su „IBM“ ir „ATI“ bendrovėmis. Didelis Xbox 360 sistemos privalumas − galimybė prisijungti prie interneto per Xbox Live sistemą, kurioje galima parsisiųsti arkadinių žaidimų, demonstracinių Xbox 360 žaidimų versijų, filmų bei pramoginių laidų. Xbox 360 aktyviai konkuruoja su „Nintendo“Wii ir „Sony“ PlayStation 3 konsolėmis. Visi jie yra septintos kartos žaidimų kompiuteriai. Pagal pardavimus, Xbox 360 šiuo metu užima antrąją vietą nuo Wii atsilikdamas apie 30 mln. vienetų.

 

Žaidimų konsolė Xbox 360
Žaidimų konsolė Xbox 360

Versijos

Šiuo metu parduotuvių lentynose galite išvysti Xbox 360 S 250 GB versiją su vartotojui prieinamu kietuoju disku (galima išimti), bei versiją su integruota 4 GB atmintim. Pastaroji versija pigesnė, bet joje nėra 250 GB kietojo disko ir komplektacijoje negaunate laidinių ausinių pokalbiams per Xbox Live ir pan. Taip pat korpusas nudažytas matine, ne blizgia spalva. Abiejuose modeliuose yra HDMI jungtis, 5 USB jungtys, skaitmeninio garso jungtis (vartotojams, turintiems gerą garso sistemą), Kinect jungtis.

2010 Birželio 14 dieną E3 parodoje pademonstruota nauja Xbox 360 S versija. Ji pasirodė Š. Amerikoje už $299 USD, Australijoje liepos 1-ają už $449 AUD, Naujoje Zelandijoje liepos 9-ają už $499 NZD. Ši konsolės versija yra mažesnė už jos pirmtaką, turi įmontuotą belaidžio (Wi – Fi) interneto jungtį, 250 GB atminties. Įjungimo išjungimo mygtukas dabar yra liečiamasis, todėl jo nereikia spausti. Taip pat pasikeitė ir konsolės dizainas: juodi ir spindintys šonai, priekis labiau kampuotas. Sutvarkyta vėdinimo sistema, kuri yra tylesnė už praeitą Xbox 360 versiją.

 Kinect

Kinect − tai „Microsoft“ kompanijos sukurtas priedas Xbox 360 žaidimų konsolei, leidžiantis žaidimus valdyti kūno judesiais ar balsu be jokio pultelio. Jis stebi visą žmogaus kūną ir atpažįsta viso kūno judesius, todėl rankose nereikia laikyti papildomų valdymo įrenginių. Kinect tinka visoms Xbox 360 konsolėms.

Kinect išleistas 2010 m. lapkričio 4 d. Š. Amerikoje, lapkričio 10 d. Europoje, lapkričio 18 d. Australijoje, N. Zelandijoje, Singapūre ir lapkričio 20 d. Japonijoje.

Įrenginys turi 3 kameras. Viena filmuoja aplinką, kitos dvi − infraraudonieji sensoriai leidžiantys įrenginiui matyti patalpą ir joje esančius žmones. Greta kamerų įmontuoti 4 mikrofonai balso komandoms.

Kinect įrenginys
Kinect įrenginys

 

Pagrindiniai skirtumai nuo mobiliojo telefono yra sudėtinga operacinė sistema, kuri leidžia įdiegti papildomas programas išplečiančias išmaniojo telefono galimybes. Šiandiena tipiniuose išmaniuose telefonuose yra medijos grotuvai, fotoparatas su didžiuliu lietimui jautriu ekranu, GPS navigacija, Wi – Fi ir mobiliųjų tinklų prisijungimas. Terminas išmanusis telefonas apibūdiną telefoną, turintį, pažangių kompiuterinių gebėjimą apdoroti duomenis ir prisijungti prie įvairių ryšio tinklų.

Visuotinė padėties nustatymo sistema

GPS – Visuotinė padėties nustatymo sistema, arba Globali pozicionavimo sistema. Leidžia nustatyti objekto koordinates bet kurioje pasaulio vietoje. Sistemos pagrindas – IT technologijų sąveika su planetą gaubiančiu GPS palydovų tinklu. Tai viena iš palydovinių navigacijos sistemų.

3.2 Ipod

               Ipod – yra nešiojamas grotuvas, kurį sukūrė Apple kompanija. Pirmieji iPod prekyboje pasirodė 2001 metų spalio mėnesį. Šiuo metu yra parduodami keturių rūšių iPod grotuvai – iPod shuffle, iPod nano, iPod classic ir iPod touch.

IPod gali groti muziką įrašytą MP3, AAC/M4A, Apsaugotą AAC, AIFF, WAV, Audible audiobook, ir Apple Lossless formatais. Rodyti JPEG, BMP, GIF, TIFF ir PNG formatų nuotraukas. Penktos kartos iPod gali rodyti filmus MPEG – 4 ( H.264/MPEG – 4 AVC ) ir Quick Time formatais. Priešingai nei daugelis kitų grotuvų, Apple nepalaiko Microsoft WMA audio formato, bet formatą galima konvertuoti ir pritaikyti Windows iTunes versijai. Grotuvas taip pat negroja MIDI failų, tačiau failus galima konvertuoti iTunes programoje. iPod neskaito ir Ogg Vorbis ir FLAC formatų.

Ipod
Ipod

 

 Mp3 grotuvas

MP3 grotuvas turi šias ir dar daugelį kitų savybių. Jo kompaktiškas siluetas telpa į siauriausią kišenę, o moderniausios technologijos leidžia klausytis sodraus garso bei mėgautis ryškiais vaizdais. Pamėgsite savo MP3 grotuvą, nesvarbu ar jūs sportuojate, perkeliate mėgstamiausias melodijas, žiūrite vaizdo klipus, ar klausotės FM radijo stočių.

Sega kompiuteris

„Sega Corporation“ – japonų tarptautinė bendrovė užsiimanti kompiuterinių žaidimų, techninės įrangos, kompiuterių bei žaidimų konsolių gamyba. Įmonė turėjo pasisekimą tiek arkadinių tiek namų žaidimų konsolių pardavimuose, bet 2001 m. pertvarkė savo veiklą, pasitraukė iš konsolių verslo ir pradėjo gaminti programinę įrangą įvairioms trečių šalių platformoms.

„Sega“ būstinė įsikūrusi Otoje, Tokijas, Japonija. „Sega“ divizija Europoje, „Sega Europe Ltd.“, įsikūrusi Londono priemiestyje, Brentforde. Divizija Šiaurės Amerikoje, „Sega of America Inc.“, įsikūrusi San Franciske, Kalifornijoje, ten 1999 m. persikėlė iš Redvudo. „Sega Australia“ įsikūrusi Sidnėjuje, Naujajame Pietų Velse ir „Sega Publishing Korea“ įsikūrusi Seule, Pietų Korėjoje. Įmonė taip pat turi biurų ir daugelyje kitų valstybių.

Pradžia ir įsijungimas į video žaidimų rinką (1945–1989 m.)

Sega“ 1940 m. įkūrė Martis Bromelis, Irvingas Brombergas ir Džeimsas Humpertas Honolulu, Havajuose, JAV, tuo metu ji vadinosi „Standard Games“ (vėliau „Service Games“). Tuo metu įmonės veikla buvo teikti pramogas JAV kareiviams. 1951 m. Bromelis pasiūlė įmonę perkelti į Tokiją, ir 1952 m. gegužę įmonė buvo registruota „SErviceGAmes of Japan“ vardu.

1954 m. kitas amerikiečių verslininkas, Deividas Rosenas, persikėlė į Tokiją ir įsteigė bendrovę „Rosen Enterprises, Inc.“, kurios veikla buvo meno eksportas. Kompanijos pelnas ėmė kilti, kai ji importavo nuotraukų darymo kabinas, kadangi jos itin greitai išpopuliarėjo Japonijoje. Verslas augo ir augo, „Rosen Enterprises“ išsiplėtė importuodamaelektronines žaidimų mašinas.

Sega kompiuteris
Sega kompiuteris

1956 m. šios abi kompanijos susijungė ir įkūrė „Sega Enterprises“. Tais pačiais metais, bendrovė išleido povandeninių laivų simuliatorių, pavadinimu Periscope, kuris tapo kultiniu pasauliniu mastu.

1969 m. bendrovė „Gulf+Western“ įsigijo „Segą“. Tačiau „Sega“ ir toliau klestėjo kaip divizija ir 1976 m. išleido plačiaekranį televizorių – Sega-Vision. Video žaidimų kūrime „Sega“ pasižymėjo tokiais žaidimais, kaip Zaxxon, pirmasis žaidimas naudojęs aksonometrinę projekciją, bei Hang-On, pirmasis pasaulyje visu kūnu valdomas video žaidimas. „Segos“ pajamos išaugo iki $214 mln. JAV dolerių 1982 ir 1983 m., įmonė išleido savo pirmąją žaidimų konsolę – SG-1000, pirmąjį 3-D arkadinį žaidimą – SubRoc-3D, kuris naudojo žiūronų tipo įrenginį vaizdui perduoti kiekvienai akiai bei taip pat pirmąjį laserdisc arkadinį žaidimą – Astron Belt. Tais pačiais metais „Sega“ tapo 1983 m. video žaidimų krizės auka. Įmonės turtas buvo parduotas įvairioms kompanijoms.

Rinkai atsigavus, „Sega“ išleido Sega Master System konsolę ir pirmąją Alex Kidd serijos dalį, kuris tapo neoficialiu įmonės talismanu iki 1991 m., kai pasirodė Sonikas (Sonic the Hedgehog). Nors Master System techniškai buvo pranašesnė už NES, tačiau nesugebėjo įsitvirtinti Š. Amerikos rinkoje, nepaisant to ji buvo labai populiari didžiojoje Europos dalyje, Australijoje, Naujojoje Zelandijoje bei Brazilijoje.

Sega Mega Drive/Genesis

Su Mega Drive/Genesis pasirodymu „Sega of Amerika“ pradėjo anti-„Nintendo“ kampaniją taip pranešdama apie naują žaidimų kartą, jos šūkis buvo „Genesis sugeba tai, ko nesugeba Nintendo“. Kai 1991 m. „Nintendo“ išleido SNES, „Sega“ savo šūkį pakeitė į „Sveiki atvykę į naują lygį.“ Prasidėjo „konsolių karas“. „Sega“ talismanas – Sonikas, buvo apibūdintas kaip įdomesnis už „Nintendo“ talismaną – Mario, tokia permaina leido „Sega“ rinkos daliai Š. Amerikoje pakilti iki 65 %. Tuo pat metu, „Sega“ išleido Sega CD, priedą Mega Drive konsolei, taip leidžiant žaidimų kūrėjams kurti ilgesnius, modernesnius žaidimus, kadangi buvo naudojamas CD-ROM formatas. Populiariausias iš jų buvo Sonic CD, ne už ilgo pasirodė ir visų laikų sėkmingiausias „Sega“ žaidimas, Sonic the Hedgehog 2, 2006 m. duomenimis, žaidimo kopijų parduota apie 6 mln.

Nors su žaidimų automatais „Segai“ sekėsi itin gerai, namų rinkos dalis smuko iki 35 % 1994 m. „Sega“ bandė pagerinti padėtį išleisdama dar vieną Mega Drive/Genesis priedą – Sega 32X. Iš pradžių pardavimai klostėsi gerai, tačiau vėliau išryškėjo problemos, kaip kad programinės įrangos trūkumas, o vėliau konsolę nustelbė atgarsiai apie pasirodysiančias dvi naujas konsoles, Sega Saturn ir „Sony“ PlayStation.