„Apple“ sparčiai praranda JAV išmaniųjų telefonų rinką

Analitikos agentūra „Canalys“ paskelbė ataskaitą apie JAV išmaniųjų telefonų rinką, kuri tradiciškai laikoma „Apple“ tvirtove. Bendrovė išlaiko lyderės poziciją, tačiau per metus atotrūkis nuo konkurentų ženkliai sumažėjo. Jei praėjusių metų antrąjį ketvirtį „Apple“ pardavė 14,9 mln. išmaniųjų telefonų, o „Samsung“ – tik 6,0 mln., tai šiemet „Apple“ pardavimai sumažėjo iki 13,3 mln., o „Samsung“ išaugo iki 8,3 mln. Taigi „Apple“ rinkos dalis sumažėjo nuo 56 % iki 49 %, o „Samsung“ išaugo nuo 23 % iki 31 %. Iš kitų didelių prekės ženklų JAV galima išskirti „Motorola“ su stabilia 12 % rinkos dalimi; į penketuką taip pat pateko „Google“ ir „TCL“, kurių dalys sudaro po 3 %.

„Canalys“ teigimu, greitų pokyčių JAV išmaniųjų telefonų rinkoje priežastis – Donaldo Trumpo pradėtas tarifų karas tarp JAV ir Kinijos. Ironiška, bet jis stipriau smogė amerikiečių „Apple“ nei jos korėjiečių konkurentui, nes „Apple“ daugiausia remiasi gamyba Kinijoje, o pagrindinė „Samsung“ gamybos vieta yra Vietnamas. Vis dėlto, tam tikra prasme Trumpui pavyko pasiekti savo tikslą: jei prieš metus Kinijoje buvo pagaminta 61 % JAV parduodamų išmaniųjų telefonų, tai dabar šis skaičius siekia vos 25 %. Tačiau gamyba persikėlė ne į JAV, o į Vietnamą ir Indiją, kurių dalys išaugo atitinkamai nuo 24 % ir 13 % iki 30 % ir 44 %. „Canalys“ pažymi, kad aktyviausiai gamybą perkelia būtent „Apple“.