Technologijų kosmosas ir realybė
Bene labiausiai aptarinėta pastarųjų mėnesių tema žiniasklaidoje – dirbtinis intelektas, robotai ir jų integracija į mūsų kasdienį gyvenimą. Kaltininkė – humanoidė Sofija, kuri neseniai apsilankiusi Lietuvoje sužadino šias kalbas. Tačiau ar tikrai robotai yra mūsų rytojus? Bendrovės „ACME Europe” Produktų skyriaus vadovas Ignas Rumbutis, neseniai grįžęs iš vienos didžiausių vartotojų elektronikos parodų „CES“, dalijasi įžvalgomis apie naujausių technologijų tendencijas: „kosmosą“ ir realybę.
Nuo šiol restorane jus aptarnaus robotas?
„Lyginant su praėjusiais metais, jaučiamas išaugęs dėmesys robotikai.“ – teigė I. Rumbutis. „Manoma, kad robotai iš dalies pakeis žmonių darbą ir įsitvirtins tokiose srityse kaip medicina, aptarnavimas, logistika. Tad visai tikėtina, kad vieną dieną atėjus išgerti mėgstamos kavos, užsakymą priims robotas.“ – pasakojo specialistas. Jis taip pat pridūrė, kad kol kas tiksliai neaišku, kada šis perversmas įvyks. Nėra apibrėžtų kainų, prekybos kanalų, vartotojų. Nors, kaip teigė I. Rumbutis, susidomėjimas jaučiamas tiek „B2B“, tiek „B2C“ sektoriuose.
Itin didelio susidomėjimo sulaukė dirbtinis intelektas ir balsu valdomi įrenginiai. „Galima drąsiai teigti, kad beveik pusė parodos buvo susijusi su kuria nors iš balsu valdomų sistemų. Daugiausiai aptarinėta – „Alexa“ ir ją palaikantys įrenginiai. Nors tai nėra šių metų naujiena, tačiau iki dabar ši sistema populiari tik Amerikoje bei Jungtinėje Karalystėje. Pavyzdžiui, Amerikoje „Alexa“ naudojasi apie 35 milijonai žmonių, kas sudaro apie 10 procentų visos populiacijos. Jos įvedimas į Vokietijos, Skandinavijos rinkas vyksta, tačiau gana lėtai.“ – įžvalgomis dalijosi ekspertas. I. Rumbutis pabrėžė, kad kitos balsu valdomos sistemos, tokios kaip „Google“, nesnaudžia ir agresyviai veržiasi į rinką. „Šių sistemų potencialą mato ir dauguma gamintojų, tad jas mielai integruoja į savo įrenginius. Nesvarbu tai ausinės ar šaldytuvas.“ – sakė „ACME Europe“ Produktų skyriaus vadovas.
Viso gero, laidai
„Viena aktualiausių ir jau dabar ranka pasiekiamų technologinių naujovių yra belaidis įrenginių krovimas. Tokių įkroviklių poreikis atsirado, kai pernai didžioji išmaniųjų telefonų gamintoja „Apple“ pristatė įrenginius, palaikančius šią technologiją.“ – teigė I. Rumbutis. „Remiantis informacija, iš susitikimo su asociacijos „Wireless Power Consortium“ atstovais, aiški tendencija, kad belaidžių krovimo stotelių poreikis tik augs, nes ir kitų išmaniųjų telefonų gamintojai, tokių kaip „Xiaomi“, „Sony“, „Huawei“, „ZTE“, planuoja pristatyti naujus modelius 2018 metais, kuriuos bus galima įkrauti tiesiog padėjus ant stotelės.“ – kalbėjo ekspertas. Jis pridūrė, kad ši technologija domina tiek galutinius vartotojus, tiek verslą. „B2B“ sektoriuje belaidis įrenginių įkrovimas aktualus viešbučiams, restoranams, automobilių pramonei.
Jo teigimu, rinkoje numatomas didelis augimas ir tikro belaidžio garso įrenginiams (angl. TWS). „Tokio tipo ausinės nėra šių metų naujiena, tačiau tik dabar jos tampa prieinamos vartotojams, nes gamybos kaštai ir pati technologija atpigo. TWS ausinės sprendžia daugybę vartojimo problemų – jos yra patogios, portatyvios, baterija tarnauja ilgai, nėra jokių laidų. Tad yra itin mėgstamos ir perkamos. Planuojamas šių ausinių pardavimo augimas Europoje yra 100 procentų, Amerikoje – 82 procentai. Tad nenuostabu, jog garsiausi ausinių gamintojai turi ne po vieną TWS tipo įrenginį savo asortimente. Mūsų atstovaujamas prekės ženklas „Jabra“ turi 3 TWS ausines, mes patys „ACME“ asortimentą planuojame papildyti 2 naujais TWS modeliais.“ – skaičiais dalijosi I. Rumbutis.
Vakar naujiena, šiandien masinio vartojimo įrenginys
„Itin dažnai pasitaiko, kad parodose pristatytos naujienos ten ir pasilieka, netampa masinio vartojimo. Tačiau būna ir priešingai. Štai kažkada keistu išradimu laikytos IP (namų stebėjimo) kameros dabar randamos kas antruose namuose. Jų pardavimai auga, o geros kokybės kamerą galima įsigyti mažiau nei už penkiasdešimt eurų.“ – teigė specialistas.
„Panašiai atsitiko ir su išmaniosiomis apyrankėmis. Technologija tobulėja, gamybos kaštai mažėja, įrenginiai tampa prieinami visiems. O jų kuriama vertė ir nauda yra visiems aiški. Įdomi tendencija – hibridiniai laikrodžiai. Vis labiau populiarėja klasikinės išvaizdos laikrodžiai, su integruotomis išmaniosiomis funkcijomis.“ – kalbėjo I. Rumbutis. Nors išmaniosios apyrankės populiarumo piką pasiekė daugiau nei prieš metus, šioje kategorijoje numatomas 50–60 procentų augimas per ateinančius 2–3 metus.
Didieji rinkos žaidėjai išstumia mažesniuosius
Ignas Rumbutis pabrėžė, kad parodoje beveik nebuvo vienadienių, ką tik atsiradusių ir savo istorijos neturinčių prekės ženklų. Didieji rinkos žaidėjai išstūmė smulkesnius, pasiūlydami gerokai platesnį produktų krepšelį. „Gamintojas ir prekės ženklas „DJI“ vartotojams siūlo kur kas daugiau nei pirmąsias savo prekes – dronus. Galima įsigyti kameras, skirtas specialiai dronams, arba vaizdo stabilizatorius kameroms ir panašiai.“ – pavyzdžiu dalijosi I. Rumbutis. „Gamintojas „DJI“ su savo dronais iš rinkos išstūmė kitą milžiną „GoPro“, kuriam teko uždaryti dronų padalinį įrenginiams neišskridus iš lizdo.“ – juokauja specialistas.
Virtuali realybė vis dar laukia savo aukso valandos
Nors 2017-ieji buvo drąsiai vadinami virtualios realybės metais, didysis žingsnis link masinio vartojimo neįvyko. „Pati virtualios realybės technologija yra tikrai gera, kokybiška ir kaip niekada arti realybės. Turinio taip pat kuriama daugiau. Pardavimo kanalai ir vartotojai – aiškūs. Tačiau kaina yra per didelė. Virtualios realybės sistemos tiesiog per brangios masinei prekybai, kaina 300–400 eurų.“ – įspūdžiais iš parodos dalijosi „ACME Europe“ Produktų plėtros skyriaus vadovas.