Virtualios realybės populiarumas yra gerokai perdėtas
Jau keletą metų nemažai gamintojų atstovų tvirtina, kad virtuali realybė yra didelis žingsnis į priekį daugelyje gyvenimo sričių. Tačiau iš tiesų, nepaisant stambiausių ir smulkesnių kompanijų pastangų, jokios revoliucijos iki šiol neįvyko. „Sony“, „Oculus“, HTC ir „Google“ pernai išleido savo prietaisus, panardinančius į virtualios realybės pasaulį, tačiau didelio populiarumo jie nesusilaukė.
Remiantis naujausiais duomenimis tvirtinama, kad iš 6,3 mln. pernai rinkai pasiūlytų virtualios realybės prietaisų 75% procentai buvo sukurti „Samsung“. Susidomėjimo VR sumažėjimas ypač pastebimas Kinijoje. Per pastaruosius metus ten buvo įkurta apie 35 tūkst. virtualios realybės centrų, iš kurių šiandien liko tik 12 tūkst. Ir vos 20% iš jų neša pelną savininkams.
Vienas tokių VR atrakcionų savininkų papasakojo, kad kai jis prašydavo 1,5 $ už 30 minučių seansą, pas jį susidarydavo eilės, bet pakėlus kainą iki 5 dolerių, lankytojai nebeateidavo. Tuo tarpu už pradinę kainą pardavus bilietus, pajamų nepakakdavo net susimokėti nuomos mokestį už palapinę.
Be to, daugiau nei 90% Kinijos startuolių VR srityje tiesiog bankrutavo, o virtualios realybės šalmų gamintojai nutraukė veiklą arba restruktūrizavo savo surinkimo linijas.
„2015 metais VR šalmus gamino 200-300 bendrovių, o šiuo metu veikia ne daugiau nei 10 įmonių“, – pasakojo Fen Vensinis, kuris savo virtualios realybės verslą pradėjo 2015 m., tačiau vėliau bankrutavo.