Už vartojus klaidinančią prietaisų reklamą skirta bauda

Konkurencijos taryba nutarė, kad UAB „Judira“, reklamuodama masažinį čiužinį, galvos masažuoklį ir ortopedinę pagalvę kaip produktus, galinčius gydyti ligas ar funkcinius sutrikimus, klaidino vartotojus. Už Reklamos įstatymo pažeidimus bendrovei skirta 1 230 Eur bauda.

Konkurencijos tarybos specialistai užfiksavo, kad interneto svetainėje www.us-medica.lt  nuo 2016 m. lapkričio iki 2017 m. balandžio buvo skleidžiamos masažinio čiužinio „US MEDICA Nephrite Therapy“, galvos masažuoklio „YAMAGUCHI Galaxy Axiom“ ir ortopedinės pagalvės „US MEDICA US-S“ reklamos, akcentuojant šių prekių poveikį sveikatai. Viešai skelbta, kad jos esą pagerina, atpalaiduoja kraujotaką, normalizuoja medžiagų apykaitą, sumažina nuovargį, ramina nervų sistemą, pagerina miegą, sumažina skausmą, stresą ar knarkimą.

Konkurencijos taryba paprašė šias prekes bei kitą įrangą platinančios bendrovės „Judira“ pateikti reklaminius teiginius apie sveikatinamąjį poveikį pagrindžiančius įrodymus. Įmonė iš pradžių nurodė tokių įrodymų neturinti, tačiau vėliau atsiuntė Maskvoje įsikūrusios tradicinės medicinos klinikos atsiliepimą, taip pat interneto svetainėse skelbiamų straipsnių ir prekių aprašymų nuorodas.

„Judira“ nepateikė objektyvių, kompetentingų institucijų patvirtintų įrodymų (mokslinių tyrimų, studijų ir pan.), kurie leistų teigti, kad masažinis čiužinys, ortopedinė pagalvė, galvos masažuoklis turi reklamose įvardijamą poveikį žmogaus sveikatai, fizinei būklei ir pasižymi gydomosiomis savybėmis. Pateikti duomenys buvo subjektyvaus pobūdžio, informacijoje net neminėtos reklamuotos priemonės.

Atsižvelgiant į palyginti nedidelį reklamos mastą (svetainę www.us-medica.lt per parą aplanko vidutiniškai 77 vartotojai), trukmę ir pažeidimo pobūdį už klaidinančių reklamų naudojimą bendrovei „Judira“ skirta 1 230 Eur.

Nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Šaltinis Pranešimas žiniasklaidai