PELIŲ PEŠTYNĖS

Vaizdinga ataskaita apie dviejų matančių ir trijų aklų graužikų skrodimą Manoma, kad pirmųjų pelių egzempliorių, išvestų “Xerox PARC” tyrinėjimų centre dar 1973 metais, skrosti buvo neįmanoma. Iš graužikų net rutuliuko nepavykdavo ištraukti (sakoma, tais laikais jis buvo plieninis). PARC programuotojai savo stalčiuose laikydavo spirito buteliukus gyvūnėliams valyti. Kai ant rutuliuko atsirasdavo nešvarumų, į spiritą panardindavo visą pelę. Po šios naudingos procedūros manipuliatorius kurį laiką veikdavo gerai, tačiau dėl užsilikusių jo viduje spirito lašų nešvarumai ant rutuliuko atsirasdavo dar greičiau. Todėl maudyti žvėrelį kaskart tekdavo vis dažniau. Galų gale pelė tapdavo alkoholike ir jai skirdavo priverstinį gydymą (valymas ultragarso vonioje). Tai buvo vadinama “girtos pelės sindromu”.

Su šaknimis išrauti pelių alkoholizmą pavyko tuomet, kai graužiko pilve imta daryti angas rutuliukui ištraukti. Nuo to laiko manipuliatorių konstrukcijos nebuvo radikaliai keičiamos. Keitėsi tik jų forma ir klavišų skaičius. Tikriausiai pati svarbiausia naujovė – tai vaizdo perstūmimo ratukas, atsiradęs “Intelli Mouse” (“Microsoft”) prietaisuose prieš kelerius metus.

To wheel or not to wheel? Be abejo, vaizdo perstūmimo ratukas yra labai patogus “Windows” navigacijai, ypač peržiūrint internete makulatūros rulonus. Visi, kurie bandė dirbti su ratuotomis pelėmis, labai nenoriai atsisveikina su jomis. Deja, žaidimuose toks prietaisas ne visada tinkamas. Nors ratukas leidžia perjunginėti ginklą visose šiuolaikiškose šaudyklėse, kad perjungimas būtų tikslesnis, jis turi būti gana kietas (būti tiksliai fiksuojamas apsisukimo tam tikru kampu metu). Kita vertus, daryti dokumentų vaizdo perstūmimą pele su kietu ratuku visai nepatogu.

Taip pat reikia būtinai atsižvelgti į tai, kad daugelyje pelių ratukas yra trečio klavišo vietoje. Ne visiems žaidimų mėgėjams tai patinka. Ratukas gali atstoti klavišą, kadangi moka ne tik suktis, bet ir reaguoti į paspaudimą. Tačiau, atvirai sakant, manome, kad naudoti jį vietoj trečio klavišo nelabai patogu.

USB arba PS/2? Negalima nepastebėti didėjančio USB populiarumo: išskyrus vieną egzempliorių, visos mūsų išbandytos pelės buvo suderinamos su šia magistrale. Kuo yra gera USB? Neperkrovus kompiuterio prie jo galima prijungti iš karto kelias peles ir visos jos galės veikti vienu metu (smulkmena, bet vis dėlto maloni). Deja, USB gerai veikia tik “Windows 98” ir “Windows 2000”. “Windows 95” ir NT vartotojams rekomenduojama prijunginėti peles tik prie PS/2 arba COM jungčių.

Atsiradus pelėms, skirtoms USB, daugelis žaidėjų pastebėjo, kad naujos magistralės manipuliatoriai žymeklį perkelia sklandžiau ir tiksliau negu jų analogai, skirti PS/2. Po neilgų tyrinėjimų paaiškėjo, kad “Windows 98” fiksuoja prie USB prijungtos pelės koordinates 125 kartų per sekundę (kitaip tariant, jos apklausos dažnis sudaro 125 Hz). Tokia pat pelė, prijungta prie PS/2 jungties, apklausiama 40 Hz dažniu. Netrukus atsirado pagalbinės programos, leidžiančios padidinti PS/2 jungties apklausos dažnį “Windows 95/98”. Pati įdomiausia programa – “PS2Rate”, ją galima rasti adresu www.tweakfiles.com/files/input/ps2plus.zip.

Kodėl gi blogai mažas apklausos dažnis? Pabandysime paaiškinti.

Įsivaizduokime, kad jūs treniruojatės mėgstamoje šaudyklėje galingame AK, spėjančiame atnaujinti vaizdus ekrane 60 kadrų per sekundę dažniu (60 fps). Jeigu pelės apklausos dažnis šioje sistemoje sudaro tik 40 Hz, žaidimas nespės gauti naujų pelės koordinačių apskaičiuojant kas trečią kadrą. Todėl dviejuose (iš trijų) gretimuose kadruose prisitaikymo koordinatės ekrane bus tokios pat. Šiuo atveju taikiklis judės netolygiai, net jeigu pelė juda sklandžiai. Taigi apie vardinį ženklą “Aš nugalėjau PėŽė” jūs galėsite tik svajoti.

Netolygų žymeklio judėjimą galima pašalinti naudojant “smooth mouse” parametrą, šis parametras yra daugumoje šiuolaikinių šaudyklių. Jeigu jį įjungsite, žaidimas spės pelės “praleistas” koordinates, versdamas taikiklį judėti lygiau. Tačiau prisitaikymo tikslumui parametras neturi jokios įtakos, todėl esant pakankamam pelės apklausos dažniui ją geriau išjungti.

Beje, pernelyg didelis pelės apklausos dažnis sumažina sistemos našumą, nes labai dažnai kreipiasi į centrinį procesorių. Mūsų manymu, geriausia šio parametro vertė – 80 arba 100 Hz.

Kaip mes tyrinėjome Visos pelės buvo testuojamos AK su pagrindine plokšte “Abit BX6 rev. 2.0”, procesoriumi “Pentium III 600”, 128 MB SDRAM, kietuoju disku “Quantum Fireball EX 12.7” ir vaizdo plokšte “Creative Annihilator Pro” (“GeForce 256 DDR”).

Visos pelės, išskyrus “Genius Net Scroll Optical”, buvo jungiamos prie USB jungties. “Genius Net Scroll Optical” pelė buvo prijungiama prie PS/2 jungties su apklausos dažniu 100 Hz.

Microsoft Intelli Mouse Explorer Kaina 50 JAV dol.

Klavišų skaičius 4 + vaizdo perstūmimo ratukas Sąsaja USB arba PS/2 Tvarkyklių versija Intelli Point 3.1 Patogumas žaidžiant 3 Patogumas dirbant 4 Tvarkyklių kokybė 4 Galutinis įvertinimas 4 Išradus “Intelli Eye” technologiją ir pirmą kartą panaudojus ją “Intelli Mouse Explorer” modeliui, “Microsoft” tampa naujos technologijos pelių gamyboje atradėju. “Intelli Eye” leidžia atsisakyti judančių mechaninių dalių pelės viduje, pakeitus juos į optiką. Tačiau tai nėra nauja idėja. Optinės pelės buvo anksčiau gaminamos AK ir stotims, bet neišpopuliarėjo. Visos jos galėjo bėgioti tik ant specialaus kilimėlio ir pasižymėjo mažesniu jautrumu negu jų optomechaninės jaunesniosios seserys. “Intelli Eye” technologija neturi tokių trūkumų. Jos pagrindas – nedidelis optinis sensorius, reaguojantis į paviršių po pele 1500 kartų per sekundę. Įtaisytas į “Intelli Mouse Explorer” procesorius sulygina kameros gautus vaizdus nustatant manipuliatoriaus kryptį ir judėjimo greitį. Taigi nauja pelė gali veikti ant bet kokio paviršiaus. Paklaidinti ją gali tik veidrodiški (pavyzdžiui, poliruotas stalas) arba be matomų detalių (stiklas) paviršiai. Mūsų tyrinėjama “Intelli Mouse Explorer” be jokių sunkumų veikė ir ant bet kokių kilimėlių, ir be jų, sugebėjo “išgyventi” net ant juodo aksomo.

Iš esmės šiame manipuliatoriuje gali susidėvėti tik klavišai, kadangi tai vieninteliai mechaniniai šios pelės komponentai.

Paviršius, į kurį reaguoja sensorius “Intelli Net”, apšviečiamas raudonu šviesos diodu. Jo šviesa yra tokia stipri, kad gali pakenkti regėjimui, jeigu ilgai į ją žiūri. Nenorėdami jaudinti smalsių vartotojų, pasakysime, kad šaltinio intensyvumas sumažėja, kai sensorius nebejaučia paviršiaus (po sekundes).

Taigi “Intelli Eye” dėka šiai pelei rutuliukas nereikalingas. Akivaizdu, kad jai nereikalingas ir kilimėlis, nes ji gali veikti beveik bet kokiame paviršiuje. Be to, “Intelli Mouse Explorer” leidžia savininkams išvengti tokio malonumo kaip nuolatinis rutuliuko išiminėjimas iš pelės ir įvairių nešvarumų valymas iš jos vidaus.

“Intelli Mouse Explorer” traukia dėmesį savo futuristiniu dizainu. Metalo spalvos pelė su apšviesta permatomo raudono plastiko detale gali tapti pačiu originaliausiu daiktu ant jūsų stalo.

Pelės įdiegimas nesukėlė jokių problemų. Dirbti su “Intelli Mouse Explorer” galima net nesureguliavus tvarkyklių. Šiuo atveju du papildomi pelės klavišai atliks dvi naršyklės “Internet Explorer” funkcijas: “pirmyn” ir “atgal”, bet neveiks kituose režimuose (tarp jų ir žaidimai). Tvarkyklės leidžia pritaikyti “atliekamiems” pelės klavišams bet kurį iš šių klaviatūros klavišų: Enter, Ctrl, Alt, Shift, Page Up, Page Down, F1 – F2. Žaidžiant taip pat neiškilo jokių problemų su užprogramuotais klavišais. Tiems, kurie mėgsta pritaikyti pelei kuo daugiau įvairių funkcijų, papildomų klavišų gausybė tikrai patiks.

Negalima nepastebėti ir įspūdingo “Intelli Mouse Explorer” dydžio. Pastaruoju metu didelės ergonomiškos formos pelės tapo labai populiarios. Dažniausiai šiuos manipuliatorius tenka stumti alkūne ir dilbiu, bet ne riešu, kadangi jie yra didesni už delną. Atliekant didelio tikslumo nereikalaujantį darbą (pavyzdžiui, biuro programos arba navigacija interneto naršyklėse) tokia pelė iš tikrųjų patogi, nes riešas beveik visiškai nepavargsta. Atpildas už komfortą – toks reikalingas šaudyklėse pozicionavimo tikslumas, kadangi perkelti dideles ergonomiškas peles (mūsų manymu, jas reikėtų vadinti drambliais) tenka ne riešu, bet visa ranka. Vis dėlto “Intelli Mouse Explorer” galima tiksliai pozicionuoti padėjus riešą ant stalo ir stumiant pelę vien plaštaka. Tačiau padaryti tokį triuką galės tik stambų delną turintys vartotojai, be to, riešas dėl didelio manipuliatoriaus aukščio greičiau pavargs.

“Intelli Mouse Explorer” klavišai nepasirodė mums tokie jau nepriekaištingi. Paspaudus dešinį ir kairį klavišą jie per ilgai negrįžta į pradinę padėtį. Yra priekaištų ir dėl dviejų likusių klavišų. Pirmas iš jų yra toks didelis, kad galima atsitiktinai jį paspausti, o kitą, atvirkščiai, sunku pasiekti. Žinoma, tai tik subjektyvūs vertinimai. Daugelis “Intelli Mouse Explorer” vartotojų patenkinti šios pelės klavišais.

Pasak “Microsoft”, “Intelli Eye” technologija leidžia pasiekti ypatingą kursoriaus pozicionavimo tikslumą. Iš tikrųjų mums taip ir nepavyko išsiaiškinti skirtumo tarp “Intelli Mouse Explorer” ir paprastų optomechaninių “Logitech” pelių skiriamosios gebos. Maža to, su pernelyg greitais judesiais ši pelė nesusidorodavo: kursorius sustodavo arba pradėdavo chaotiškai bėgioti po ekraną. Tiesa, toks efektas atsirasdavo tik po labai greitų ir staigių judesių. Mėgstantys nustatinėti šaudyklėse nedidelį jautrumą (15 ir mažiau “Quake” žaidime) ir apsisukinėti ilgai keliant pelę, turėtų atkreipti dėmesį į paprasčiausias optomechanines peles.

Razer Boom Slang 2000 Kaina $ 99 Klavišų skaičius 4 + vaizdo perstūmimo ratukas Sąsaja USB arba PS/2 Tvarkyklių versija 2.0 Patogumas žaidžiant 5 + Patogumas dirbant 3.5 Tvarkyklių kokybė 5 Galutinis įvertinimas 5 Pirmiausia reikia išaiškinti šios labai neįprastos pelės pavadinimo kilmę. Šį manipuliatorių parengė ir pagamino švedų bendrovė “Karna”, jis pardavinėjamas su prekiniu ženklu “Razer”. Kūrėjai pavadino šį modelį “Boom Slang” Pietų Afrikos nuodingos gyvatės garbei. Skaičius “2000” pavadinime atsirado neatsitiktinai. Tai pelės skiriamoji geba, išreikšta taškais colyje (dpi). Taigi “Boom Slang 2000” skiriamoji geba yra 4-5 kartus didesnė negu jos konkurentų. Prisipažinsime, mums buvo labai įdomu sužinoti, kaipgi šis gigantas elgsis žaidimuose. Tačiau apie viską papasakosime iš eilės.

Iš kartoninės pakuotės labai iškilmingai buvo išimtas kilimėlis “3M Precise Mousing Surface” ir įspūdinga skardinė dėžė su logotipu “Razer”. Atidarius ją po storu juodo porolono sluoksniu aptikome pelę, perjungiklį nuo USB į PS/2, CD su tvarkyklėmis ir naudojimo instrukciją. Su “Boom Slang” prijungimu nebuvo jokių bėdų. Ypač norisi pabrėžti šios pelės tvarkyklių reguliavimo įvairumą. Įrengimas leidžia programuoti kiekvieną iš penkių klavišų arba netgi klaviatūros kombinaciją, nepriklausomai reguliuoti pelės jautrumą X ir Y ašyse, taip pat nurodyti PS/2 prievado gebos dažnį (jeigu prijungiate pelę prie šio prievado). Be to, tvarkyklė leidžia labai greitai neišėjus iš žaidimo keisti pelės jautrumą. Tam reikia tiesiog sukti ratuką paspaudus vieną iš šoninių klavišų. Taigi “Boom Slang 2000” iš tikrųjų gali didžiuotis geriausiomis tvarkyklėmis iš visų mūsų žinomų pelių.

Prieš aprašant pelę pasakysime kelis malonius žodžius apie atkeliavusį kartu su ja kilimėlį. “3M Precise Mousing Surface” – tai, be abejo, geriausias pelės “paklotas” iš visų mūsų matytų. Puikiaus paviršiaus dėka šis ploniausias kilimėlis minimaliai priešinasi pelės judėjimui ir neleidžia praslysti pelės rutuliukui. Deja, mums taip ir nepavyko rasti šį kilimėlį Maskvos parduotuvėse. Paskambinę į “3M” atstovybę išsiaiškinome, kad dėl didelės kainos (apie 12 JAV dol.) “Precise Mousing Surface” į Rusiją nevežami. Gaila, labai gaila.

Pirmą kartą pažaidę su šia pele patyrėme nusivylimą. Kasdieniame darbe su “Windows” programomis “Boom Slang 2000” buvo akivaizdžiai mažiau patogi negu “Microsoft bri Logitech” konkurentai. Buvo nepatogu laikyti pelę rankoje, siauras, išslystantis iš po pirštų ratukas buvo pernelyg kietas, gana sunkiai spaudėsi gigantiškas kairys ir dešinys klavišas. Tačiau puikus šio “graužiko” jautrumas pasireiškė iš karto: mes pirmą kartą rankose laikėme pelę, kuria beveik neįmanoma dirbti maksimaliu greičiu. Tiesa, netgi esant tokioms sąlygoms kursorius juda sklandžiai, bet greitai pataikyti į labai mažus “Windows” sistemos elementus perkeliant pelę milimetrų dalims yra gana sunku.

Pirmos žaidimo su “Boom Slang 2000” minutės taip pat didelio džiaugsmo nesuteikė dėl nelabai ergonomiškos bandomosios pelės formos. Tačiau pamažu pradedi priprasti ir suprasti, kad šią pelę reikia kitaip laikyti. Sunku susilaikyti ir nepacituoti laimingo “Boom Slang 2000” savininko pono PėŽė žodžius: “Geras dizainas ir ergonomika ne tik patogūs, jie tiesiog moko taisyklingai laikyti tokią pelę. Iš pradžių laikai ją kaip įprastinę uždengęs ranka, bet po to ranka slenka, slenka, paskui atsiduria ant stalo ir jau laikai pelę pirštų galiukais! Velniai rautų, juk šios pelės nereikia kelti nuo stalo! Tiksliau sakant, žinoma, reikia kaip ir bet kurią kitą, bet taip retai (dėl skiriamosios gebos), kad to beveik nepastebi”.

Taigi “Boom Slang 2000” nereikia laikyti po delnu stumiant ją visa ranka. Ją reikia valdyti vien pirštais švelniai paėmus jos, labai atsiprašome, apvalų užpakaliuką. Kad tokia neįprasta padėtis būtų dar patogesnė, kūrėjai perkėlė rutuliuką iš pelės centro į užpakalinę dalį. Tik labai gaila, kad taip laikant pelę pasiekti ratuką beveik neįmanoma, panaši problema ir su šoniniais klavišais.

Išklausę mamutų ir dinozaurų medžiotojo patarimus ir šiek tiek apsipratę su pele, mes tiesiog susižavėjome žaidimu naudojant “Boom Slang 2000”. Dar neregėto jautrumo dėka pelė leisdavo visą laiką taikytis į bėgančius “fragus” lėtai stabdant juos taikliu šūviu iš “reilgano” tiesiai į akį (kad nesugadintum kailių). Nė viena pelė nemoka daryti nieko panašaus! Susidarė įspūdis, kad “Boom Slang 2000” atrado “Quake” žaidime dar vieną matavimą, leidžianį ramiai stebėti, kas vyksta aplink tave, o esant reikalui reaguoti greitai (bet neskubant!) ir tiksliai.

Kur galima nusipirkti šį stebuklą? Deja, pas mus beveik niekur. “Boom Slang 2000” ir jos jaunesnioji sesuo “Boom Slang 1000” (skiriamoji geba 1000 dpi, kaina 69 JAV dol.) neparduodamos mūsų parduotuvėse. “Žvėrelius” galima užsisakyti vien tik svetainėje www.razerzone.com, tačiau platintojai atsisako siųsti pelę į buvusios SSSR šalis. Artimiausia mums šalis, į kurią gamintojai sutinka išsiųsti “Boom Slang” – Suomija.

Išvada. Tokia pelė netinka darbui. Kasdieniam darbui su “Windows” mes išsirinksime “Mouse Man Wheel” arba “Genius Net Scroll Optical”. “Boom Slang” reikalinga tiems, kurie vis dar stengiasi papildyti savo įspūdingą “fragų” kolekciją ir pasiruošę pasikankinti, kol pripras prie naujos ir labai nestandartiškos pelės. Brangu? Taip, nepigu. Bet idealus ginklas niekada negali kainuoti mažai.

Ant šios pelės dėžės didžiosiomis raidėmis parašytas šūkis “Up to 5 times faster than other mice” (“Penkis kartus greitesnė už kitas peles”) iš karto patraukė mūsų dėmesį. Mums buvo ypač smalsu patikrinti, ar pavyko “Logitech” sukurti pelę su milžiniška skiriamąja geba… Tačiau prieš tai patikrinsime įrengimo rinkinį. Daug žadančioje dėžėje, be pačios pelės, buvo: perjungiklis iš USB į PS/2, CD su tvarkyklėmis, naudojimo instrukcija ir diskas su visa žaidimo “Shogo: Mobile Armor Division” versija.

Pirmas žvilgsnis į šią pelę sukėlė miglotus prisiminimus: kažkur kažkada mes matėme kažką panašaus. Iš tikrųjų “Wing Man Gaming Mouse” išorė labai primena kadaise populiarų modelį “Mouse Man 96”, kurio gamyba buvo nutraukta prieš kelerius metus. Tačiau, pasak “Logitech” inžinierių, naujos pelės “įdaras” labai skiriasi nuo pirmtakės “vidurių”. Pasak jų, “Wing Man Gaming Mouse” aprūpinta visiškai nauja elektronika ir patobulinta mechanika. Pabandėme patikrinti šiuos teiginius pareiškimus, todėl palyginome šią pelę su originalia “Mouse Man 96”, nepriekaištingai bėgiojančia mūsų laboratorijoje jau trejus metus. Jokių didelių šių dviejų prietaisų skirtumų mums taip ir nepavyko rasti. Deja, “Wing Man Gaming Mouse” skiriamoji geba buvo standartinė ir konkuruoti su “Razer Boom Slang 2000” ši pelė akivaizdžiai negalėjo. Originalios pelės “Mouse Man 96” OEM versiją šiandien galima nupirkti tik už 15 JAV dol.

Ką gi turėjo omenyje vadybininkai iš “Logitech”, pažadėję mums žymų greičio padidinimą? Atidžiai išnagrinėję visus bendrovės leidinius išaiškinome, kad “Wing Man Gaming Mouse” tapo pirma pele, kurios tvarkyklėse numatytas PS/2 prievado apklausos dažnio reguliavimas. Tiesa, “PS2 Rate” išpopuliarėjo gerokai prieš šio manipuliatoriaus gimimą… Nuo visų kitų šiose varžybose dalyvavusių pelių “Wing Man Gaming Mouse” skyrėsi dydžiu. Pridengti šį manipuliatorių visu delnu galės tik vartotojai, kurių rankos labai nedidelės. Visiems kitiems teks padėti riešą ant stalo ir pelę perkelti vien tik pirštais. Taip, “Wing Man Gaming Mouse” forma labai gerai tinka tiksliam pritaikymui.

Kadangi vaizdo perstūmimo ratukas, mūsų manymu, žaidimuose yra ne toks naudingas kaip internete, neišdrįsome peikti jo neturinčią pelę. Gali būti, kad vidurinis klavišas bus jums patogesnis nei ratukas jo vietoj. Pavyzdžiui, “Logitech” bendrovės atstovai teigia gavę nemažai vartotojų, dėkojančių už “Wing Man Gaming Mouse” be ratuko, laiškų.

PELIŲ PEŠTYNĖS

Išvada. “Wing Man Gaming Mouse” – kokybiška, patikimo dizaino įžymaus gamintojo pelė. Rekomenduojame atkreipti į ją dėmesį tiems, kam nereikalingas vaizdo perstūmimo ratukas.

Ši pelė panaši į “Intelli Mouse Explorer” ne tik klavišų gausybe, bet ir bendru darbo principu. “Net Scroll Optical” pelėje įtaisytas optinis, į paviršių po manipuliatoriumi 1500 kartų per sekundę reaguojantis sensorius ir gautą vaizdą analizuojantis procesorius. Šios pelės taip pat nereikia valyti, kaip ir “Intelli Mouse Explorer” ji nekelia didelių reikalavimų darbiniam paviršiui.

Mums atiteko “Net Scroll Optical” variantas, prijungiamas prie PS/2. Taip pat gaminama kombinuota (USB ir PS/2 ) ir šio manipuliatoriaus USB versija. Rinkinyje kartu su pele buvo naudojimo instrukcija ir diskas su tvarkykle.

Testuodami pelę naudojome naujesnę tvarkyklę, rastą oficialioje “KYE System” bendrovės svetainėje (www.geniusnet.com.tw). Tačiau po įjungimo EXE failas netikėtai pranešė mums, kad jis pagamintas neturinčios licencijos archyvatoriaus “Win Zip Self-Extractor” versijos pagrindu, todėl jo platinimas pažeidžia autorių teises ir tarptautines sutartis. Iškilmingai prisiekėme jokiu būdu neplatinti šios tvarkyklės ir paspaudėme OK. Po šių veiksmų archyvas tik paprašė išrinkti laikiną katalogą ir tyliai ten nukeliavo. Prisipažinsime, tokio “nehigieniško” elgesio su autoriųs teisėmis mes dar nematėme.

Su pelės prijungimu ir tvarkyklės įrengimu jokių sunkumų nebuvo. Tik “Net Scroll Optical” “uodega” buvo trumpoka (jos ilgis 137 cm). Šios pelės tvarkyklės leisdavo programuoti klavišus, bet juose, deja, nebuvo greičio reguliatorių. Deja, panaudoti žaidimuose visus “Net Scroll Optical” klavišus mums taip ir nepavyko, nes “Windows” programos net neįtaria apie pelių su keturiais ir daugiau klavišais egzistavimą. Todėl naudoti papildomus klavišus galima tik užprogramavus juose kokį nors klaviatūros klavišą (pelės tvarkykle). Pavyzdžiui, ketvirtą klavišą galima naudoti šuoliams “Quake” žaidime, užprogramavus jame “tarpą” (Space Bar). Ir viskas būtų buvę gerai, tik žaidimai, deja, ignoravo tvarkyklių užprogramuotus “Genius” klavišus, nors kitos “Windows” programos į juos gerai reagavo. Tikriausiai pagrindinė problema – šių pelės tvarkyklių ir “Direct Input” (atsakingo už bendravimą su įvedimo įrenginiais) nesuderinamumas. Tikimės, kad ši nemaloni klaida bus ištaisyta artimiausiu metu.

Išbandyta pelė paliko gerą įspūdį. Nors šio manipuliatoriaus ilgis beveik toks pat, kaip ir“Intelli Mouse Explorer” bei “Mouse Man Wheel”, pagal aukštį jis maždaug vienu centimetru žemesnis už konkurentus, todėl žaidimuose, mūsų manymu, šiek tiek patogesnis. Tik labai gaila, kad ši pelė, kaip ir “Intelli Mouse Explorer”, nemėgsta labai greitų judesių. Tikriausiai šią vaikišką technologijos ligą galima išgydyti privertus pelę analizuoti paviršių po “pilvu” daug dažniau negu 1500 kartų per sekundę.

“Net Scroll Optical” klavišams jokių priekaištų neturime: kairys ir dešinys klavišas veikė tiksliai ir nuspėjamai (nors kiek garsiau negu kitų pelių klavišai), šoniniai klavišai buvo lengvai apčiuopiami nykščiu ir pakankamai tamprūs, kad pasipriešintų atsitiktiniam paspaudimui. Be to, pelė pasižymėjo sklandžiai judančiu ratuku, labai patogiu puslapių vaizdo perstūmimu, bet praktiškai netinkamu pakeitimui… teisingai, ginklo.

Pati brangiausia iš “uodeguotų” pelių “Logitech” skiriasi nuo jaunesniųjų seserų solidžiais gabaritais, taip pat trijų klavišų bei vaizdo perstūmimo galimybe. Bendrovė gamina vieningas tvarkykles, skirtas visoms jos pelėms ir valdymo rutuliukams. Šios tvarkyklės leidžia reguliuoti PS/2 prievado apklausos greitį net tik “Wing Man Gaming Mouse”, tačiau ir bet kuriai kitai pajungtai pelei. Tačiau mums ši funkcija nepravertė, kadangi “Mouse Man Wheel” mes buvome prijungę prie USB. Visos kitos tvarkyklių galimybės yra gana įprastos: greičio ir pelės pagreitinimo reguliavimas, jos klavišų programavimas.

Mūsų manymu, “Mouse Man Wheel” idealiai tinka kasdieniam darbui su “Windows” ir interneto navigacijai: ranka ramiai guli ant šios pelės kupros, visi manipuliatoriaus klavišai veikia tiesiog nepriekaištingai. Gaila, kad žaidimuose ši pelė buvo ne tokia nuostabi: stumti tokį mastodontą vien tik pirštais, padėjus riešą ant stalo, buvo nelabai patogu. Tačiau daugelis jaunųjų gamtininkų, dievinančių stambius graužikus, gali nesutikti su mūsų itin subjektyvia nuomone.

Išvada. “Logitech Mouse Man Wheel” taps puikiu įrankiu tiems, kam patinka žaisti ir dirbti draugaujant su didelėmis pelėmis.