Monte Karlo ralyje pristatytos dvi išskirtinės sportiškojo „Toyota GR Yaris“ versijos

Pirmąją 2024 m. pasaulio ralio čempionato (WRC) etapo Monte Karle dieną bendrovė „Toyota“ pristatė dvi išskirtines didelio našumo naujojo sportiškojo modelio „GR Yaris“ versijas. Abi jas sukurti padėjo su „Toyota GAZOO Racing World Rally Team“ (TGR-WRT) komanda pasaulio čempionais tapę Sebastienas Ogier ir Kalle Rovanperä.

Naujieji modeliai – tai ištobulintos 2023 m. Tokijo automobilių parodoje pademonstruotos koncepcinės versijos. Automobilių gamybą prižiūrėjo du iš savo aštuonių WRC čempiono titulų su TGR-WRT komanda 2020 bei 2021-aisiais iškovojęs S. Ogier ir pastarųjų dviejų sezonų nugalėtojas K. Rovanperä.

Sukurti šiuos modelius įkvėpė pats „Toyota Motor Corporation“ valdybos pirmininkas ir meistras bandytojas Akio Toyoda, automobilių entuziastams žinomas slapyvardžiu Morizo. Taip jis norėjo išreikšti pagarbą ir padėką vairuotojams, „kurie šlifuoja ir tobulina mūsų automobilius raliuose“, bei komandoms, organizatoriams ir šio sporto gerbėjams.

Ogier versija

„Ogier Edition GR Yaris“ įdiegti du nauji visų varomųjų ratų sistemos valdymo režimai: „Morizo“ ir „Sebo“. „Morizo“ režimą tobulino pats Morizo (Akio Toyoda), pritaikydamas ralio varžybose sukauptą vairavimo patirtį. Parinktys nustatytos taip, kad padėtų išlaikyti pastovų lenktyniavimo tempą tiek įsibėgėjant visa jėga, tiek iš dalies greitėjant, tiek stabdant.

S. Ogier ištobulintame „Sebo“ režime priekiniai ir galiniai riboto praslydimo „Torsen“ diferencialai bei visų varomųjų ratų sistema sukalibruoti taip, kad daugiau sukimo momento būtų skiriama galinei ašiai ir būtų lengviau užsukti automobilį. Tai suteikia vairuotojui didelio susiklausymo su automobiliu jausmą, padeda greičiau įveikti trasą ir tiksliau kontroliuoti automobilį lekiant dideliu greičiu.

„Ogier Edition“ versijos kėbulas nudažytas specialiais „Matt Stealth Grey“ pilkos spalvos dažais, o ant radiatoriaus grotelių puikuojasi Prancūzijos vėliava. Automobilyje sumontuoti 18x8J BBS lengvojo lydinio ratlankiai. Prie priekinių sparnų priklijuoti WRC atminimo lipdukai.


Tarp išskirtinių detalių – naujo dizaino anglies pluošto CFRP galinis oro aptakas ir mėlynos stabdžių apkabos. „Toyota GAZOO Racing“ skiriamieji ženklai buvo pritvirtinti prie durelių, o ant bagažinės dangčio – „Ogier Edition“ logotipas.


Rovanperä versija

„Rovanperä Edition GR Yaris“ modelis turi unikalų „Donut Mode“ režimą, specialiai sukurtą jauniausiam WRC čempionui. Jaunasis suomis pasižymi puikiais šonaslydžio ir padangų deginimo raižant „saulutes“ įgūdžiais. Naujasis režimas leidžia lengvai vairuoti ir greitai įveikti posūkius pasukant automobilį šonu dėl nuolatinio didesnio sukimo momento perdavimo į galinę ašį.

Šioje „GR Yaris“ versijoje taip pat įdiegtas pastovias valdymo charakteristikas užtikrinantis „Kalle“ režimas. Jį aktyvavus, pastovaus greičio galinis diferencialas ir priekinis bei galinis riboto praslydimo „Torsen“ diferencialai nustatomi taip, kad įvažiuojant į posūkį automobilio galinė dalis būtų pasukama stipriau, o iš jo išvažiuojant būtų smarkiau traukiama priekinė dalis.

Šios versijos modelis nudažytas išskirtine trijų spalvų kombinacija, primenančia K. Rovanperä lenktyninio šalmo spalvinius motyvus. WRC čempionatų triumfo lipdukai priklijuoti prie priekinių sparnų, „Toyota GAZOO Racing“ ženkleliai puošia dureles ir galinį buferį, o „Rovanperä Edition“ ženklelis – bagažinės dangtį.

Ant automobilio pritaisytas kintamojo kampo CFRP galinis oro aptakas – jį galima aptikti ir ant „GRMN Yaris“ modelių, taip pat sumontuoti BBS 18x8J lengvojo lydinio ratlankiai.

Salono apdaila ir apmušalų siūlės atkartoja vairuotojo gimtosios Suomijos nacionalines spalvas: mėlyną ir pilką. Kaip ir „Ogier Edition“ versijoje, speciali lentelė primena TGR komandos pergalę pasaulio ralio čempionate.

Tiek „Ogier Edition“, tiek „Rovanperä Edition“ versijų automobiliai bus gaminami itin ribotu tiražu.