Lietuvos smulkusis verslas auga: aktyviau naudojasi mobiliuoju ryšiu ir draudžiasi

Lietuvos smulkiesiems verslams pastaruoju metu sekasi geriau ir tai atsispindi paslaugose ar produktuose, kuriuos jie pasirenka. Pavyzdžiui, smulkiosios bendrovės išmaniaisiais telefonais dažniau aprūpina visus savo darbuotojus, kai didesnės įmonės pirmenybę teikia vadovybei ir administracijos darbuotojams, pastebi bendrovės „Bitė Lietuva“ ekspertai. Atsigavimą jaučia ir šalies draudikai „Lietuvos draudimo“ duomenimis, smulkieji pradeda rinktis paslaugas, į kurias anksčiau nekreipdavo dėmesio.

Taip pat stebima, jog smulkieji verslininkai daugiau nei 50 proc. aktyviau naudojasi mobiliuoju internetu, palyginti su pernai metais, ir vis dažniau susitikimuose nešiojamus kompiuterius keičia planšetiniais.

„Mūsų smulkusis verslas itin dinamiškas ir pastaruoju metu stebime tendenciją, kad nedidelės bendrovės sparčiai įsisavina ir naująsias technologijas. Pavyzdžiui, būtent šio segmento atstovai kur kas dažniau išmaniuosius telefonus perka visiems savo darbuotojams, kai tarp stambesniųjų matomas didesnis dėmesys administracijai ir vadovams“, – sako Vygintas Domarkas, bendrovės „Bitė Lietuva“ verslo klientų segmento vadovas.

Daugiau mobiliojo interneto ir modernių įrankių

Pasak „Bitės“ atstovo, šiuo metu ypač pastebimas noras dirbti kur kas mobiliau: „Lyginant šių metų antrąjį ketvirtį su tuo pačiu laikotarpiu pernai, smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių, kaip klientų, skaičius beveik nekito, tačiau unikalių vartotojų ūgtelėjo beveik 15 proc. Didele dalimi tai buvo nulemta mobiliojo interneto vartotojų prieaugio (15 proc.), nes vis daugiau smulkiųjų įmonių savo veikloje pradeda naudoti išmaniąsias technologijas, pavyzdžiui, debesų kompiuterijos ir kitus sprendimus, leidžiančius dirbti tik išmaniojo įrenginio ir mobiliojo interneto pagalba. Taip pat šiame segmente itin sparčiai populiarėja planšetiniai kompiuteriai, kurių dažnas aprūpinamas mobiliuoju internetu.“

Kaip pastebi V. Domarkas, smulkieji verslininkai itin pamėgo planšetinius kompiuterius dėl praktinių sumetimų – juos patogiau nešiotis į susitikimus, jų ekrano dydžio pakanka produktams ar paslaugoms pristatyti, be to, praverčia ir papildomos funkcijos, tokios kaip fotografavimas ar galimybė naudotis specialiomis mobiliosiomis programėlėmis. Kaip teigia V. Domarkas, aktyvesniam mobiliųjų įrenginių naudojimui įtakos turėjo ir aktyvi „Bitės“ sparčiojo interneto 4G/4G+ tinklo plėtra bei naująją technologiją palaikančių įrenginių gausa.

Dėl šių priežasčių nuo praėjusių metų liepos mobiliųjų duomenų sunaudojimas smulkaus ir vidutinio verslo segmente išaugo net 55 proc. Augo ir kiti rodikliai: šie klientai SMS siuntė 45 proc. daugiau, o prakalbamų minučių skaičius didėjo 11 proc.

Įvertino mobiliojo ryšio galimybes

„Bitė Lietuvos“ verslo klientų segmento vadovo teigimu, šiemet smulkieji šalies verslininkai, kalbant apie mobilųjį ryšį, dar geriau įvertino jo galimybes. Mobiliojo interneto duomenims, balso paslaugoms ir trumposioms žinutėms antrąjį šių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, jie išleido vidutiniškai 13 proc. daugiau. Taip pat stebima tendencija, jog vis dažniau smulkieji yra linkę apsidrausti nuo netikėtų sąskaitų šuolių: renkasi ne tik planus su neribotais pokalbiais ir žinutėmis, bet ir su neribotu mobiliuoju internetu. Klientams, pradėjus naudotis sparčiuoju „Bitės“ 4G/4G+ mobiliuoju internetu, išaugo ir poreikis keistis didesnės apimties failais, stebėti aukštesnės kokybės video medžiagą.

Didesnį smulkiųjų aktyvumą stebi ir draudikai – renkasi naujas paslaugas

Smulkiojo ir vidutinio verslo augimą pastebi ir Arūnas Raziūnas, „Lietuvos draudimo“ verslo draudimo rizikų vadovas: „Įprastai didžioji dalis smulkaus verslo įmonių draudžia tik automobilius, tačiau šių metų pirmąjį pusmetį matome kiek ryškiau augančias verslo civilinės atsakomybės draudimo apimtis. Tai reiškia, jog verslui tapus tvaresniam, smulkieji įvertina, kad didžiausią grėsmę jų veiklai kelia būtent turto ar civilinės atsakomybės žalos, pavyzdžiui, ieškiniai dėl nuostolių, sukeltų dėl netinkamos patalpų ar pastatų priežiūros arba netinkamai pateikto produkto ar suteiktos paslaugos atvejais.“

Taip pat A. Raziūnas atkreipia dėmesį, kad kur kas aktyvesni ir patys smulkiausieji verslininkai, veikiantys ne įmonės pagrindu, bet besidarbuojantys su individualia veikla arba verslo liudijimais. Pastaruoju metu šios grupės klientai dažniau pradėjo drausti verslo paskirties objektus – daugiausiai nekilnojamuosius objektus ar su jais susijusią civilinės atsakomybės riziką.

Šaltinis Pranešimas žiniasklaidai