Karantinas įkvėpė finansinių paslaugų bumą išmaniuosiuose telefonuose

Remiantis kasmet atliekamo tarptautinio mobiliųjų finansinių paslaugų rinkos tyrimo rezultatais, nuo karantino pradžios 2020-aisiais, gerokai paaugus naudojimuisi mobiliaisiais įrenginiais, pasaulyje net 45 proc. arba – 16,3 milijardo valandų, padidėjo ir laikas, leidžiamas naudojantis finansinių paslaugų programėlėmis. Ši tendencija, rodanti besikeičiančius vartotojų įpročius, išryškėjo ir Lietuvoje.

Naudojimasis mobiliuoju internetu auga ir toliau

Visame pasaulyje veiklą vykdančios mobiliųjų programėlių marketingo ir optimizavimo kompanijos „Liftoff“ duomenimis, skirtais įvertinti mobiliųjų finansinių paslaugų vartojimą pasaulyje 2020 m. ir 2021 m. tendencijas, 2020 m. finansinių programėlių įdiegimas į telefonus padidėjo 15 proc., lyginant su 2019 metais. Tai reiškia, kad vartotojai per metus instaliavo 4,6 milijardo finansinėms paslaugoms skirtų programėlių.

Laikas, praleidžiamas jomis naudojantis, per metus taip pat padidėjo įspūdingai – net 45 proc. ir pasiekė 16,3 milijardo valandų. Šie duomenys rodo, kaip vartotojai pasitiki telefonams skirtais finansiniais sprendimais, vertina jų patogumą, pritaikymą kasdieniams poreikiams ir svarbiausia – saugumą.

2021 m. pirmąjį ketvirtį didžiausią elektroninių ryšių rinkos dalį pagal SIM kortelių skaičių užimantis mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ skelbia, kad išaugusį mobiliojo interneto duomenų suvartojimą lėmė dėl pandemijos įsitvirtinęs nuotolinis darbas ir mokslai iš namų.

„Lyginant su analogišku laiku praėjusiais metais, pirmąjį 2021 m. ketvirtį „Tele2“ klientai išnaršė net 56,2 proc. daugiau duomenų – 78,5 tūkst. TB. Tai reiškia, kad lietuviai vis daugiau laiko praleidžia naudodamiesi mobiliuoju ryšiu – vidutiniškai per mėnesį kiekvienas „Tele2“ klientas išnaršo kiek daugiau nei 22 GB. Ši tendencija, panašu, artimiausiu metu nežada sustoti“, – sakė Asta Buitkutė, „Tele2“ atstovė ryšiams su visuomene.

Proga išbandyti mokėjimus mobiliaisiais įrenginiais

Išaugusį mobiliųjų paslaugų poreikį pastebi ir finansinių paslaugų teikėjas „Perlas Go“. Daugiau nei 70 proc. mobiliosios programėlės „Perlas Go“ naudotojų teigia, kad karantinas paskatino ieškoti naujų būdų apmokėti sąskaitas ir padidino finansinių operacijų, atliekamų telefonu, kiekį.

„Norėjome įvertinti klientų elgesio pokyčius ir lūkesčius, kuriuos jie turėjo praėjusiais metais, todėl apklausėme savo klientus. Uždavėme jiems atvirą klausimą, kodėl pradėjo komunalines ir kitas sąskaitas apmokėti telefonu. Net 3 iš 4 apklaustųjų karantiną ir pandemiją nurodė kaip pagrindinę priežastį, paskatinusią labiau pasidomėti mobiliaisiais mokėjimais ir juos pagaliau išbandyti“, – pasakojo UAB „Perlas Finance“ sukurto produkto „Perlas Go“ vadovas Tomas Kupčinskas.

T. Kupčinskas atkreipia dėmesį, kad mobilieji įrenginiai užima beveik 40 proc. interneto rinkos Lietuvoje, todėl vartotojų noras visas kasdienes paslaugas patogiai susitvarkyti mobiliaisiais įrenginiais – visiškai savalaikis.

„Naujausios tarptautinės „Liftoff“ mobiliųjų finansinių prietaisų ataskaitos duomenys rodo, kad „fintech“ programėlės, skirtos finansinių technologijų paslaugoms, investicijų valdymui, prekybai, asmeniniam finansų valdymui ir panašiai, skatina žymiai didesnį vartotojų įsitraukimą nei įprastos bankų programėlės. Tai – viena iš priežasčių, kodėl ši rinka stiprėja taip sparčiai“, – dalinasi „Perlas Go“ atstovas.

Visi svarbiausi finansiniai sprendimai – delne

T. Kupčinsko teigimu, dar prieš pandemiją tapo įprasta kelių mygtukų paspaudimais užsisakyti maistą, namų apyvokos daiktus ar rūbus, todėl natūralu, kad ir tokios paslaugos kaip sąskaitų apmokėjimas keliasi į išmaniuosius įrenginius.

„Laikydami rankose išmanųjį telefoną galime naudotis visomis svarbiausiomis paslaugomis, o svarbiausia – tai padaryti nepriklausomai nuo to, kokioje vietoje esame ir kokiu laiku tai darome. Daugybę patogumo prideda ir automatizuoti priminimai, iššokantys telefono ekrane. Kasdieniams mokėjimams skirtos mobiliosios programėlės taip pat pasižymi paprastu naudojimu, patraukliu dizainu, sąskaitų apmokėjimas yra lengvas, suprantamas, o svarbiausia – greitas. Augant mobiliųjų įrenginių naudojimui, atsirado ir daugybė saugumo sprendimų, užtikrinančių ne tik asmens, bet ir finansinių duomenų saugumą. Mobilieji įrenginiai yra tokie populiarūs, kad daug naujų saugumo sprendimų visų pirma yra draugiški telefonų naudotojams ir tik vėliau pritaikomi kompiuteriams. Visomis šiomis įžvalgomis vadovaujamės kurdami „Perlas Go“, nes taip ne tik galime patenkinti klientų poreikius, bet ir juos įpratinti prie naujo – greitesnio, patogesnio sąskaitų ir kitų finansinių paslaugų valdymo, viską sutalpinant delne“, – sako T. Kupčinskas.

„Perlas Go“ ekspertas prognozuoja, kad lietuviai vis daugiau finansinių paslaugų perkels į mobiliuosius įrenginius. „Kartu su patogumu, pandemija priminė ir tai, kad rinkdamiesi greitus sprendimus kasdienių finansinių ir kitų paslaugų tvarkymui, turėsime daugiau laiko sau patiems ir artimiesiems, todėl esame tikri, jog ši tendencija nepasikeis net ir pasibaigus pandemijai bei karantinui“, – prognozavo T. Kupčinskas.