„Huawei“ prognozuoja 10 tendencijų 2025 metais
Šį mėnesį „Huawei“ paskelbė „Global Industry Vision“ (GIV) ataskaitą, kurioje dalijasi savo technologijų ir pramonės plėtros iki 2025 metų prognozėmis. Remiantis „Huawei“ duomenimis ir realiais pavyzdžiais, kaip intelektualiosios technologijos skverbiasi į kiekvieną pramonės šaką, šių metų ataskaitoje nurodyta 10 pagrindinių tendencijų, jau dabar formuojančių, kaip kasdien dirbame ir gyvename. GIV prognozėse apžvelgiamos tokios technologijų tendencijos kaip 5G ryšio aprėptis, dirbtinio intelekto diegimas, namų robotų „prisijaukinimas“ ir išmaniųjų asistentų naudojimo rodikliai.
Atskleidžiame 10 pagrindinių GIV tendencijų 2025 metais:
1. Gyvenimas su botais. Medžiagų mokslo pažanga, dirbtinis intelektas ir tinklo technologijos skatina robotikos pritaikymą tiek namų ūkyje, tiek asmeniniame gyvenime. Pasak GIV prognozių, namų robotų skvarba sieks 14 proc.
2. Išmanioji rega. 5G tinklas, virtualioji ir papildytoji realybė, besimokančios sistemos (angl. Machine learning) ir kitos naujos technologijos leis mums atsidurti įvairiose erdvėse, nepriklausomai nuo atstumo, laiko ir vietos, bei atvers naujas galimybes žmonėms, verslui ir kultūrai. GIV pranašauja, kad įmonių, naudojančių virtualiąją ir papildytąją realybę, padaugės iki 10 proc.
3. „Zero search“. Duomenų ir jutiklių pilniems prietaisams pradėjus numatyti mūsų poreikius, informacija mus suras pati. Paieška ateityje vyks nespustelint mygtukų, asmeniniai socialiniai tinklai bus kuriami be jokių papildomų pastangų, o pramonei naudą atneš „aptarnavimas be paieškos“ (angl. Zero-search maintenance). GIV prognozuoja, kad 90 proc. išmaniųjų prietaisų savininkų naudos intelektualius asmeninius asistentus.
4. Pritaikytos gatvės. Intelektuali transporto sistema susies žmones, transporto priemones ir infrastruktūras, taip kurdama gatves be spūsčių, galimybę greitai reaguoti į avarines situacijas ir kitas naujoves, leisiančias palengvinti kasdienį eismą. Pasak GIV prognozių, 15 proc. transporto priemonių naudos technologiją, sujungiančią automobilį mobiliuoju ryšiu su visa jį supančia aplinka (angl. Cellular Vehicle-to-Everything).
5. Botai darbe. Jau transformavusi nemažai pramonės šakų, išmanioji automatizacija imsis dar daugiau sudėtingų, pasikartojančių ir itin tikslių užduočių. Teigiama, kad tai tikra palaima įmonėms, siekiančioms didinti saugumą ir našumą. GIV numato, kad pramonėje kiekvieniems 10 tūkst. darbuotojų bus skirti 103 robotai.
6. Išaugęs kūrybiškumas. Dirbtinio intelekto debesija sumažins mokslinių eksperimentų, inovacijų ir meno patekimo į rinką kliūtis. Tai atvers duris į kūrybinio potencialo aukso kasyklą, kuri bus pasiekiama visiems. GIV nuspėja, kad 97 proc. stambiųjų kompanijų naudos dirbtinį intelektą.
7. Sklandi komunikacija. Dirbtinis intelektas ir didžiųjų duomenų (angl. Big data) analizė kurs sklandų ryšį tarp įmonių ir klientų bei pašalins kalbos barjerus. Tikslumas, supratimas ir pasitikėjimas taps komunikacijos pagrindu. Pasak GIV, įmonės visiškai išnaudos 86 proc. jų surenkamų duomenų.
8. Simbiozinė ekonomika. Visos planetos kompanijos pradeda diegti skaitmenines technologijas ir išmaniąsias programas bendros prieigos platformose – tai reiškia geresnį bendradarbiavimą, dalijimąsi ištekliais, stipresnes pasaulines ekosistemas ir išaugusį produktyvumą. GIV pranašauja, kad kompanijos visame pasaulyje naudosis debesijos technologijomis ir 85 proc. visų verslo programų bus naudojamos debesijoje.
9. Greitas 5G diegimas. 5G jau čia ir jis įsigali daug greičiau nei bet kuri kita belaidžio ryšio karta. Ši naujovė suteikia beribes galimybes žmonėms, verslui ir visuomenei. Anot GIV ataskaitos, 58 proc. pasaulio gyventojų turės prieigą prie 5G.
10. Pasaulinis skaitmeninis valdymas. Skaitmeninių technologijų pažanga turi išlaikyti pusiausvyrą su bendrais duomenų standartais ir duomenų naudojimo principais. GIV prognozuoja, kad naujų duomenų kiekis kiekvienais metais sieks 180 zetabaitų (1 ZB lygu 1 trilijonui GB).
Pasak „Huawei“ Informacijos ir ryšių technologijos (IRT) infrastruktūros vyriausiojo rinkodaros pareigūno Kevino Zhango, žmogaus noras tyrinėti yra amžinas.
„Turėtume kreipti dėmesį ne tik į tai, ką matome dabar, bet ir į ateitį, pereiti nuo naujovių prie išradimų. Jau pastebime greitus gyvenimo, darbo ir visuomenės pokyčius, kai kiekviena pramonės šaka ima naudotis dirbtiniu intelektu, 5G, debesų kompiuterija ir kitomis naujomis technologijomis. „Huawei“ įsipareigojusi kurti skaitmenines platformas, gerinti vartotojų patirtį ir intelektualiąsias technologijas, užtikrinančias visuotinį ryšį visose gyvenimo srityse. Mūsų misija yra pasiūlyti kiekvienam žmogui, namams ir organizacijoms intelektualią ateitį bei suteikti visiškai naujas augimo galimybes“, – teigia K. Zhangas.