„GoPro“ beveik prarado pasaulinę veiksmo kamerų rinką
Daugelį metų amerikiečių bendrovė „GoPro“ buvo pasaulinė lyderė veiksmo kamerų segmente, o pats pavadinimas „GoPro“ tapo kompaktiškų kamerų, skirtų filmuoti ekstremaliomis sąlygomis, sinonimu. Daugelis gamintojų, įskaitant „Sony“, „Xiaomi“, „SJCAM“, „Insta360“ ir „DJI“, bandė konkuruoti, tačiau niekam nepavyko rimtai išstumti „GoPro“… Iki šiol.

Remiantis neseniai atliktu „Merito Services“ tyrimu galima teigti, kad jėgų pusiausvyra pasaulinėje veiksmo kamerų rinkoje pradėjo sparčiai keistis prieš porą metų. Nors 2022 m. „GoPro“ vis dar buvo neginčijama lyderė, turėdama 84 % rinkos dalį, vos po metų jos dalis smuko iki 76 %, o kitais metais – iki 44 %. Pagrindinė priežastis buvo spartus Kinijos bendrovės „DJI“ veiksmo kamerų pardavimų augimas, kuri 2022 m. užėmė tik 8 % rinkos. Tuomet „DJI“ pradėjo aktyviai konkuruoti su „GoPro“ ir 2023 m. pasiekė 17 %. 2024 m. „DJI“ prilygo „GoPro“ rinkos daliai, išlaikydama tuos pačius 44 %. Tuo pat metu pastebimai pakilo ir kitas Kinijos prekės ženklas „Insta360“, praėjusiais metais užėmęs 7 % dalį.

O dabar, remiantis tyrėjų ataskaita, tarp 2025 m. pirmojo ir trečiojo ketvirčių įvyko dramatiškas pokytis: „GoPro“ dalis smuko iki 18 %, pavojingai arti sparčiai augančios „Insta360“ 13 % rinkos dalies. Tuo tarpu „DJI“ tapo naujuoju lyderiu, užėmusiu net 66 % pasaulinės veiksmo kamerų rinkos. Daugelis žino „DJI“ kaip dronų, mikrofonų, elektroninių stabilizatorių ir „DJI Pocket mini“ kamerų su stabilizatoriais gamintoją.
