„Google“ per metus neteko 3,6 proc. kompiuterių organinės paieškos rinkos

Šiuo metu „Google“ Jungtinėse Valstijose užima du trečdalius organinės paieškos kompiuteriais rinkos, o „Bing“ ir jos partneriai – trečdalį. Tokius 2015 m. liepos duomenis paskelbė tyrimų agentūra „comScore“ savo mėnesinėje ataskaitoje „comScore qSearch ™“.

Organinės paieškos rinkos dalis JAV (tik kompiuteriai)

2014 liepa prieš 2015 liepą

 Šaltinis: comScore qSearch

Paieškos rinkos dalis (%)
Liep-14Liep-15Pokytis
Viso100.0%100.0%N/D
Google svetainės64.0%64.0%0.0
Microsoft svetainės20.3%20.4%0.1
Yahoo svetainės12.7%12.7%0.0
Ask tinklas1.7%1.8%0.1
AOL, Inc.1.2%1.2%0.0

„Bing“ ir „Ask“ dalis padidėjo po 0,1 proc., o „Google“ rezultatas išlieka toks pat jau tris mėnesius ir dabar siekia 64 proc. Nepaisant to, bendrovės rinkos dalis sumažėjo 3,6 proc., lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu – tada šis rodiklis buvo 67,6 proc.

Bendra „Bing“ ir „Yahoo“ JAV rinkos dalis liepą sudarė 33,1 proc. „AOL“ paieška nuo 2016 m. sausio 1 dienos veiks „Bing“ technologijos pagrindu. Jei sandoris veiktų šiuo metu, „Bing“ ir jos pagrindu veikiančių kitų paieškos sistemų dalis sudarytų 34,3 proc. visų užklausų.

Susidariusią padėtį rinkoje SEOpaslaugos.com ekspertai pakomentavo taip:

Kitose šalyse „Google“ savo rinkos dalį praranda ne taip sparčiai kaip JAV, bet tokia tendencija taip pat matoma. Taip galėjo nutikti dėl keleto priežasčių. Pirma, konkurentai pasirašė keletą sutarčių su plačiai naudojamos programinės įrangos gamintojais, pagal kurias naršyklėse pagal nutylėjimą naudojama paieškos sistema nebėra „Google“. Antra, paieškos milžinė atnaujino savo svetainių reitingavimo algoritmą taip, kad paieškoje pradėjo dominuoti didžiausi portalai, o mažesnių įmonių svetainės organinės paieško rezultatuose pasirodo vis rečiau. Tai privertė nemažą įmonių ir asmenų dalį pirkti „Google“ kontekstinę reklamą „AdWords“ ir padidino bendrovės pajamas, tačiau paieškos kokybė žymiai sumažėjo, o tai iššaukė dalies lankytojų praradimą, kurie, ieškodami rūpimos informacijos, pradėjo dažniau naudoti kitas paieškos sistemas ir socialinius tinklus.

Nors pelnas ir auga, bet „Google“ vadovai, atrodo, jau suprato savo klaidą ir ėmėsi veiksmų jai ištaisyti. Neseniai buvo pakeistas bendrovės paieškos kokybės padalinio kokybės vadovas, o kitais metais žadama atnaujinti algoritmą taip, kad jis taptų palankesniu mažoms įmonėms.