Matomumas dirbtinio intelekto (DI) įrankiuose priklauso nuo SEO rezultatų

Ar pastebite, kad tiek darbe, tiek asmeniniame gyvenime vis dažniau remiamės dirbtinio intelekto (DI, angl. AI) įrankiais? Šios technologijos jau tapo kasdieniu informacijos paieškos ir sprendimų priėmimo palydovu, todėl keičiasi ir tai, kur žmonės pirmiausia ieško atsakymų.

Kadangi dalis vartotojų vis dažniau atsakymų ieško nebe „Google“, o tiesiogiai DI įrankiuose, verslai susiduria su nauju iššūkiu – kaip tapti matomais šiuose kanaluose.

Tačiau norint išnaudoti DI teikiamą potencialą, būtina suprasti, kad matomumas generuojamuose atsakymuose, rekomendacijose ar santraukose vis dar stipriai priklauso nuo klasikinių SEO principų – tinkamai optimizuotos svetainės ir prekės ženklo autoriteto. Apie tai plačiau kalbamės su vienos didžiausių Baltijos šalyse specializuotos SEO agentūros „Market Rats“ SEO specialistu Vytautu Nemunaičiu.

Kaip dirbtinis intelektas atsirenka informaciją?

Dirbtinio intelekto platformos, tokios kaip „ChatGPT“, „Gemini“ ar „Perplexity“, rezultatams atrinkti dažnai pasitelkia principus, artimus tradicinių paieškos sistemų logikai.

DI modeliai mokomi remiantis dideliais duomenų kiekiais, o atsakymams generuoti paprastai pasitelkia šaltinius, kuriuos paieškos sistemos jau laiko patikimais. Trumpai tariant: jei jūsų svetainė nematoma „Google“, „Bing“ paieškoje, ji turi menkas galimybes būti cituojama ar rekomenduojama ir dirbtinio intelekto rezultatuose.

„DI įrankiai pasitelkia sudėtingus algoritmus, kurie vertina daugybę skaitmeninių signalų – nuo tvarkingos svetainės struktūros iki turinio kokybės ir prekės ženklo autoriteto. Būtent į tai SEO paslaugos orientuojasi jau daugelį metų“, – aiškina SEO specialistas V. Nemunaitis.

Optimizacija DI negali būti atskirta nuo paprasto SEO – ji viską tik praplečia

Nors šiandien daug kalbama apie dirbtinio intelekto revoliuciją, V. Nemunaitis pabrėžia: AI SEO (arba dar vadinama GEO – optimizacija dirbtinio intelekto įrankiams) nepakeičia tradicinio SEO, o tik jį papildo.

„Be SEO pagrindų, optimizacija dirbtiniam intelektui tiesiog neveikia.“ – įsako specialistas. Ir iš tiesų, didelė dalis DI optimizavimo darbų sutampa su esamais SEO procesais. Būtinas turinio struktūros planavimas, reikia pasirinkti aktualias publikacijų temas, kurti autoritetą ir vidinių nuorodų tinklą. Taip pat vertinami išoriniai autoriteto signalai.

Toks glaudus ryšys tarp sričių yra geras ženklas. Dėl jo, GEO galima sklandžiai integruoti į esamas SEO strategijas, sumažinant papildomas išlaidas ir padidinant bendrą investicijų grąžą.

„Nežiūrint į optimizaciją kompleksiškai, autoriteto svetainei nesukursi. DI sistemos pasitiki tais šaltiniais, kuriais jau pasitiki paieškos varikliai.“ – reziumuoja V. Nemunaitis.

Srauto nėra daug, bet tendencijos rodo augimą

Įmonės „Market Rats“ vidinis tyrimas, kuris apėmė apie 150 aktyvių klientų projektų, parodė, kad šiuo metu vidutiniškai vos apie 0,5 % viso į svetaines generuojamo srauto sudaro lankytojai ateinantys iš DI įrankių. Nors šiandien tai gali atrodyti nereikšminga, tendencijos rodo aiškų augimą.

Nuo 2025 m. pradžios labai įvairiose rinkose pastebimas aiškus srauto augimas. Vartotojų elgsena keičiasi ir DI įrankiai jiems vis dažniau pakeičia paprastus užklausimus „Google“, todėl tikimasi, kad šis procentas sparčiai didės.

„Dabar DI SEO nėra greitos grąžos šaltinis. Tai ilgalaikė investicija verslams, kurie supranta, kaip keičiasi vartotojų įpročiai ir nori būti pasirengę ateičiai“, – apie įmonių lūkesčius bei tikslus dėl DI SEO kalba V. Nemunaitis.

Svarbu tai, kad AI SEO kuria reikšmingai didesnę vertę nei vien lankytojų srauto augimas. Optimizacija dirbtinio intelekto įrankiams prisideda prie ilgalaikio prekės ženklo matomumo, žinomumo ir reputacijos stiprinimo. Kai verslas nuosekliai atsiranda dirbtinio intelekto sugeneruotuose atsakymuose, rekomendacijose ar kontekstuose, tai pradeda būti vertinamam kaip patikimam, savo sritį išmanančiam šaltiniui. Tokiu būdu auginamas pasitikėjimas pačiu prekės ženklu – dar prieš vartotojui apsilankant svetainėje.

Klientai jau gauna rezultatus

Atsižvelgdama į augančią DI įtaką verslo matomumui, įmonė „Market Rats“ pradėjo teikti naują paslaugą – AI SEO (dar vadinamą GEO – Generative Engine Optimisation). Šios paslaugos tikslas paprastas: padėti DI modeliams lengviau rasti, atpažinti, cituoti ir rekomenduoti klientų prekės ženklus jiems aktualiose temose.

AI SEO efektyvumą, pasak V. Nemunaičio, jau patvirtina praktika. Jis pateikia vieną pavyzdį iš įmonės darbo su energetikos sektoriaus projektu. „Ši svetainė turėjo tvirtą trejų metų SEO pagrindą, todėl, pritaikius DI orientuotus optimizavimo procesus, gana greitai pavyko padidinti matomumą DI įrankių paieškose“, – pasakoja specialistas.

Per dviejų mėnesių laikotarpį projekto matomumas DI įrankiuose išaugo nuo 36 % iki 73 %, tai rodo įmonės naudojamas AI matomumo analizės įrankis. Šie rezultatai patvirtina, kad stiprus SEO pagrindas tiesiogiai prisideda prie geresnio matomumo ir DI generuojamuose atsakymuose.

Kodėl dabar geriausias metas investuoti?

Vienas svarbiausių argumentų – konkurencija šiame kanale dar labai maža. DI optimizacija užsiima nedaug verslų, todėl įsitvirtinti rinkoje šiuo metu galima greičiau ir mažesniais resursais.

„Šiam momentui dar labai nedaug verslų aktyviai dirba su AI SEO kaip matomumo kanalu, – rinkos situaciją atskleidžia V. Nemunaitis, – tai reiškia, kad naudingiausia veikti dabar, kol to daryti nepradėjo konkurentai.“

Mažesnė konkurencija taip pat dažnai reiškia mažesnes išlaidas ir didesnę ilgalaikę grąžą.

SEO yra raktas į matomumą dirbtinio intelekto įrankiuose

Šią tendenciją patvirtina ir rinkos lyderiai. „ChatGPT“ sukūrusios įmonės „OpenAI“ generalinis direktorius Sam Altman, neseniai akcentavo, kad „ChatGPT“ nepakeis „Google“ kaip universalios paieškos sistemos. Anot S. Altmano, AI puikiai tinka idėjoms generuoti ir greitiems atsakymams rasti, tačiau „Google“ išlieka dominuojančia paieškos sistema su didžiule infrastruktūra ir tvariu verslo modeliu.

Tai rodo, kad DI ir tradicinė paieška nėra konkurentai – tai vienas kitą papildantys kanalai.

Verslams, siekiantiems matomumo internete, AI SEO gali tapti galimybe sustiprinti savo poziciją sparčiai augančioje skaitmeninėje ekosistemoje. Įmonės, kurios pradės dabar, anot V. Nemunaičio, turi visas galimybes užsitikrinti stiprią poziciją ateities rinkoje.

Šaltiniai:

Komentuoti

El. paštas nebus skelbiamas