Nuo metų pradžios JAV technologijų bendrovės dėl dirbtinio intelekto atleido 94 000 darbuotojų

Iki 2025 m. vidurio darbą prarado beveik 94 000 didžiausių JAV technologijų bendrovių darbuotojų. Tai jau ne tik dar vienas optimizavimo ar kaštų taupymo etapas – rinkos dalyviai pradėjo transformuoti savo žmogiškuosius išteklius, prisitaikydami prie dirbtinio intelekto realijų, teigiama personalo bendrovės „Final Round AI“ korporaciniame tinklaraštyje.

Kai kurios pozicijos išbandomos, nes šį darbą dabar atlieka DI. Kitos mažinamos, kad darbdaviai galėtų nukreipti išteklius į DI kūrimą, infrastruktūrą ir tyrimus. Metai prasidėjo nuo nedidelių atleidimų: „Microsoft“ atsisveikino su dalimi darbuotojų žaidimų padalinyje ir pardavimų skyriuje. Vasarį „Meta“ atleido „neefektyvius“ darbuotojus, tačiau padidino įdarbinimą DI susijusiuose skyriuose. DI taip pat tapo atleidimų priežastimi „Workday“ ir „Salesforce“. Kovo mėn. 5 % darbuotojų atleido „CrowdStrike“, motyvuodami dirbtinio intelekto diegimu; tuo pat metu dalį darbuotojų atleido ir „Block“ – analitikai mano, kad viena iš priežasčių taip pat buvo DI.

Gegužę dėl DI atleidimus vėl vykdė „Microsoft“, taip pat „IBM“, „Amazon“ ir švietimo technologijų bendrovė „Chegg“. Birželį „Google“ sumažino išmaniųjų televizorių programinės įrangos kūrimo skyriaus darbuotojų skaičių, bet padidino „Bard“ ir „Gemini“ projektų finansavimą; tuo pat metu DI sukėlė atleidimus „Canva“, „Bumble“ ir keliuose „Disney“ padaliniuose, įskaitant srautinio perdavimo platformą „Hulu“. Liepą „Microsoft“ vėl pradėjo naują atleidimų bangą, o netrukus to paties tikimasi ir „TikTok“.

Su DI susiję atleidimai dažniausiai siejami su trimis pagrindiniais mechanizmais: dirbtinis intelektas pakeičia darbuotojus, atliekančius pasikartojančias užduotis; bendrovės perskirsto žmogiškuosius išteklius, kad skirtų lėšų DI plėtrai; galiausiai, DI leidžia žmonėms padaryti daugiau su mažesnėmis sąnaudomis. Taip pat nustatytos pozicijos, kurios DI sąlygomis tapo rizikingiausios:

  • dažniausiai atleidžiami programinės įrangos kūrėjai;
  • didelė atleidimo rizika gresia personalo specialistams;
  • žmonės vis mažiau reikalingi klientų aptarnavime;
  • žmonės vis rečiau užsiima turinio kūrimu;
  • DI išstumia duomenų analizės specialistus;
  • bendrovės taip pat atsisveikina su viduriniosios grandies vadovais.

Dar kartą pabrėžiama, kad šią masinę atleidimų bangą technologijų bendrovėse lėmė ne finansinė krizė – pavyzdžiui, „Microsoft“ per pirmąjį ketvirtį padidino pajamas 13 % lyginant su praėjusiais metais iki 70,1 mlrd. USD, tačiau nuo metų pradžios jau atleido 15 000 darbuotojų. DI diegimas jau nėra šalutinis projektas, o verslo strategija, ir bendrovės neketina grąžinti atleistų darbuotojų pareigų.

Technologijų sektoriaus specialistams teks patiems spręsti, kaip prisitaikyti prie naujų realijų. Patikimiausias būdas – ugdyti įgūdžius, kurių DI negali atkartoti: strateginį mąstymą, tarpasmeninį bendravimą, sudėtingų sprendimų priėmimą, gebėjimą vadovauti DI ir žmonių komandoms. Svarbu išmokti efektyviai naudoti DI. Darbuotojai, kurie perprato šias idėjas ir išmoko naujus įgūdžius pritaikyti savo naudai, turi didesnę tikimybę išlikti paklausūs. Belieka arba išmokti dirbti su DI, arba susitaikyti su tuo, kad jis išstums žmogų.