„Bolt“ visiškai stabdo el. paspirtukų parkavimą daugiau kaip 100 gatvių
Susisiekimo paslaugų platforma „Bolt“ plečia specialias zonas, kuriose vartotojai nebegalės baigti kelionės bendrovės el. paspirtukais. Bendradarbiaujant su miestų savivaldybėmis, išskirta keli šimtai gatvių, kur šaligatvio dalis yra itin siaura ir paspirtukų parkavimas trukdytų pėsčiųjų eismui. Daugiau kaip 100 jų – daugiausiai senamiesčiuose – nuspręsta parkavimo galimybę stabdyti apskritai. Tas pats jau galioja ir ant visų didžiųjų miestų tiltų.
Šiuo metu vien šalies sostinėje veikia daugiau kaip 170 zonų, kur nepavyktų palikti paspirtuko. Pavyzdžiui, įvažiavus į Vingio parką, Bernardinų sodą ar Katedros aikštę. Iki šiol tokiu būdu buvo stengiamasi riboti paspirtukų parkavimą miestiečių ir turistų traukos vietose, šįkart dėmesio centre atsidūrė tos šaligatvių dalys, kuriose net ir vienas el. paspirtukas gali sudaryti nepatogumų kitiems eismo dalyviams. Ateityje „Bolt“ atstovai žada lanksčiai reaguoti ir redaguoti šiuo metu jau aktyvuotas draudžiamo parkavimo zonas.
„Sukurti įprotį tinkamai palikti paspirtuką – ne taip paprasta. Svarbu ne tik šviesti paspirtukininkus, bet ir eliminuoti neigiamus pavyzdžius. Mūsų strategija – tai pirmiausia problematiškų atvejų prevencija per tokius ribojimus, taip pat kasdienis parkavimo klaidų taisymas didžiųjų miestų gatvėse – šį mėnesį tam startavo speciali „Bolt Patrol“ tarnyba. Tačiau efektyviausia priemonė vis dar yra vartotojų švietimas. Daugelis mūsų klientų, vos gavę pranešimą apie netinkamą parkavimą, šių klaidų nebekartoja“, – sako Ignas Kizelevičius, „Bolt“ dalijimosi paslaugų specialistas.
Jo teigimu, užkrečiamas gali būti tiek geras, tiek blogas pavyzdys, todėl siekiama, kad pastarųjų miestų gatvėse galima būtų išvysti kuo rečiau. Vis dėlto, kelionėms paspirtukais sparčiai populiarėjant, didelė dalis vartotojų visuomet yra naujokai, todėl pasiekti ambicingą tikslą tikimasi skirtingomis priemonėmis. Pirmiausia, tai „Bolt“ dirbtinio intelekto sprendimas, atpažįstantis netinkamą parkavimą iš kelionės pabaigoje privalomos padaryti nuotraukos – programėlė pati siunčia žinutę vartotojui. Antra dalis – netinkamai paliekamų paspirtukų perstatymas. Galiausiai – prevenciškai jų parkavimui uždarytos gatvės.
„Kurdami darnų judumą, Vilniuje nuolat bendradarbiaujame su el. paspirtukų dalijimosi paslaugas teikiančiomis bendrovėmis. Esame savotiškas tiltas tarp miesto ir gyventojų, todėl galime bendradarbiauti diegiant naujus sprendimus. Pavyzdžiui, inicijavome bendradarbiavimą tarp „Tvarkau miestą“ ir „Bolt“ platformų, siekiant, kad į problemas būtų reaguojama operatyviai ir informacija nedelsiant pasiektų „Bolt“ komandą“, – sako Jonas Damidavičius, JUDU judumo transformacijos vadovas.
Šiuo metu „Bolt“ paspirtukais Lietuvoje naudojasi Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių, Alytaus, Marijampolės, Mažeikių, Kėdainių, Tauragės, Trakų, Kazlų Rūdos gyventojai ir šių miestų svečiai.