iPhone 13 yra pirmasis Apple tikras žingsnis į žaidimų telefonu erdvę
iPhone 13 yra su techninės ir programinės įrangos funkcijomis, kurios yra paruoštos priimti žaidimų telefonų pasaulį.
Apple atskleidė iPhone 13, o tarp įvairių specifikacijų ir funkcijų buvo keletas pagrindinių užuominų, kad naujausias prabangus įrenginys nori žengti didelius žingsnius žaidimų telefonų erdvėje.
iPhone 13 Pro yra geriausiai pasirengęs perimti kai kuriuos labiau atpažįstamus į žaidimus orientuotus prekių ženklus su 120 Hz ekranu, 1 TB atminties parinktimi ir papildomu GPU branduoliu. Tačiau net ir bazinis modelis nori sukelti bangas mobiliuosiuose žaidimuose, naudodamas galingą mikroschemų rinkinį ir naujas į žaidimus orientuotas iOS 15 funkcijas.
Nors Samsung akivaizdžiai nepajėgė susidoroti su aukščiausios klasės žaidimų telefonų pasauliu, ji visada jaučiama šiek tiek labiau nei pagrindinė konkurentė. Tačiau iPhone 13 įrodo, kad Apple yra tvirtai nusitaikiusi į prabangius mobiliuosius žaidimus.
Žinoma, jau porą metų turime Apple Arcade, bet Apple vis dar tikisi, kad jis įsibėgės. Tačiau per pastaruosius kelis mėnesius skaitmeninėse lentynose pasirodė keletas garsių vardų – nuo NBA 2K22 iki Castlevania. Kadangi LEGO Star Wars Battles ir Thumper planuojama išleisti paslaugoje, tikrai atrodo, kad reikalai kyla.
Tai tikrai tiesa su iPhone 13. Techninė įranga, kurią matėme šį rytą, daugeliu atžvilgių suteikia Apple pranašumą. Nors geriausi žaidimų telefonai turi stilizuotą RGB, specialius žaidimo valdymo pultus ir visą su specializuotu įrenginiu gaunamą programinę įrangą (bloatware), iPhone 13 yra – pagrinde – išmanusis telefonas. Taip atsitiko, kad tai išmanusis telefonas, kuris pagaliau turi 120 Hz ekraną, naujos kartos OS palaikymą ir keturių branduolių GPU, kuris, kaip gandai skleidžia, gali pasiekti neįtikėtiną kadrų dažnį.
Apple nereikia rėkti „žaidėjas“ įžengus į šią erdvę, ir to nedaro. Žaidimų telefonai labai krypsta link nešiojamų žaidimų kompiuterių. Praėjo tie laikai, kai buvo blokuoti, kampuoti kampai ir didelė važiuoklė, kuri svėrė toną. Geriausi šiandieniniai nešiojamieji žaidimų kompiuteriai yra ploni ir puikiai tinka biure, kadangi turi pilną RGB sudėtį.
iPhone 13 yra paruoštas pasinaudoti šiuo subtilesniu žaidimų techninės įrangos ekranu. Tai tyli galia, kuri nesunkiai pasiekiama, nes tai yra populiariausias telefonas pasaulyje, bet tas, kuris tiesiog turi galimybę užkariauti mobiliųjų žaidėjų širdis visur.
Naujas A15 Bioninis lustas (Bionic chip)
iPhone 13 naudos naujausią Apple A15 Bioninį lustą, ryškų iPhone 12 viduje esančio A14 patobulinimą. Apple gyrėsi, kad „pasaulyje nėra nieko panašaus į šį lustą“ ir su patobulintu šešių branduolių procesoriumi ir keturių branduolių GPU, siūlantį „30% greitesnę grafiką nei pirmaujanti konkurentė“. Dėl papildomo branduolio Pro modelis padidins greitį iki 50% greičiau.
Nors oficialių orientacinių duomenų dar neturime, patikimas informacijos nutekėjęs FronTron išbandė lustą su įspūdingais GPU rezultatais.*
Testavimo metu, FronTron sugebėjo pastumti iPhone 13 lustą iki 198 kadrų per sekundę, o po to sumažino iki 140–150. Tai yra reikšmingas grafinis patobulinimas, palyginti su didžiausia A14-os 120 kadrų per sekundę sparta ir netgi pranoksta būsimą Samsung Exynos 2200, kurio maksimalus greitis yra 170 kadrų per sekundę panašių bandymų metu.
Tai yra kai sklandūs kadrai, ir atsižvelgiant į tai, kad mobilieji žaidimai su kiekviena karta tampa vis sudėtingesni, tokia galia yra būtina, jei Apple nori konstatuoti savo poziciją žaidimų erdvėje.
iPhone 13 puikiai veikia ne tik geriausiuose internetiniuose žaidimuose, bet ir tokiuose lošimo automatuose kaip optibet.lt/casino. Aistringiems lošėjams tai tikrai patiks.
120Hz… iPhone 13 Pro ekranas
iPhone 13 Pro bus paleistas su 120 Hz ekranu. Žinoma, Android įrenginiai ir net pigesni žaidimų telefonai jau kurį laiką naudoja tokius didelius atnaujinimo dažnius (refresh rates). Tačiau Apple visada pasitelkdavo naujos kartos technologijas būtent tada, kai to reikėdavo. Ši galia pravers braukiant per programėles ar naršant tinklalapį, bet pripažinkime – tai žaidimų rinkos dažniausiai pastebima specifikacija.
Taip pat, iPhone 13 pagaliau išnaudos visas LTPO ekrano technologijas. Pro Motion yra Apple kalba apie gerai žinomą ekrano funkciją, leidžiančią jūsų įrenginiui keisti atnaujinimo dažnį, atsižvelgiant į reikiamą arklio galią. Tai reiškia, kad gausite maksimalią galią tiksliai tada, kai jos prireiks, taip sutaupydami visą svarbią baterijos veikimo laiką.
Apple didelę iPhone 13 Pro atskleidimo dalį skyrė savo Super Retina XDR ekrane. Šis OLED skydelis žada leisti žaidėjams pažvelgti toliau į savo žaidimų pasaulių atstumą ir apžiūrėti detales su didesniu skaidrumu.
Patobulinta atmintis
iPhone 13 bus pristatyta su nauju pradinės atminties pasirinkimu – 128 GB ir su Pro sieks net iki 1 TB. Tai yra daug vietos daugybei programėlių ir, atsižvelgiant į tai, kad naudojant kasdien vis dar sunku užpildyti 64 GB įrenginį, daug tos vietos laukia, kol bus užpildyta žaidimais.
Didesnės saugyklos parinktys buvo paplitusios daugelyje didžiausių žaidimų telefonų ir Apple čia siekia pasivyti. Tačiau tai būtinas žingsnis siekiant palengvinti App Store, kuri greitai pildosi didesnių dydžių failais.
iOS 15 ekrano žaidimų pultelis
Apple savo naujausioje APKK (Apple pasaulinė kūrėjų konferencija) paskelbė, kad iOS 15 (numatyta išleisti 2021 m. rudenį) bus su nauju ekrano žaidimų pulteliu, kad pristatytų mobiliesiems žaidimams konsolės panašumus. API leidžia keičiamus jutiklinius skydelius, krypties skydelius ir iki keturių mygtukų, susietų su dviem valdymo zonomis abiejose ekrano pusėse. Negana to, Apple taip pat teigia, kad čia bus palaikomas haptinis grįžtamasis ryšys.
Kai kurie žaidimai patys pasinaudojo šia funkcija, tačiau vieningas Apple požiūris su kūrėjams palankia API reiškia, kad metų pabaigoje pamatysime, kad ji bus įdiegta visame Arcade spektre ir daugiau.
PS5 DualSense prisitaikančio gaiduko (trigger) palaikymas
Jei ekrane rodomi valdikliai jums netinka, jums bus malonu žinoti, kad Apple taip pat palaikys PS5 DualSense prisitaikantį gaiduką (trigger) per kitą pagrindinį programinės įrangos patikrinimą. Šių metų pradžioje Apple pridėjo DualSense valdiklio palaikymą, tačiau kitas žingsnis yra unikalių žaidimų pulto funkcijų įdiegimas į savo mobiliuosius.
Šiuo metu Android nepalaiko pažangių Sony haptinių grįžtamųjų ryšių, o tai reiškia, kad norintys išnaudoti vieną didžiausių PS5 funkcijų kelyje, šiai kartai rinksis iPhone.
Apibendrinant atrodo, kad Apple ne visai įjungia RGB šviesos diodų, bet to jiems ir nereikia. Gali būti, kad ji tiesiog žaidžia gaudynes, bet iPhone 13 pagaliau gali pasaulyje labiausiai atpažįstamiems išmaniesiems telefonams padovanoti daugiau žaidėjų, o po gaubtu turėdami įspūdingų technologijų jie nenusivils.