Skelbiamos mokyklos, kuriose rudenį prasidės skaitmeniniai pokyčiai
Daugiau kaip 10 norinčiųjų į vieną vietą – tokia konkurencija užvirė paskelbus atranką į ketvirtus metus Lietuvoje vyksiančią pedagogų mokymo programą „Samsung Mokykla ateičiai“. Paraiškas pateikusios 106 mokyklų komandos iš visos Lietuvos kantriai laukė kol vertinimo komisija paskelbs dešimties laimingųjų sąrašą. Atrinktų mokyklų pedagogai beveik pusmetį gilins skaitmeninio raštingumo, pokyčių valdymo ir įtaigaus pristatymo gebėjimus bei sieks laimėti 10 000 eurų vertės prizą savo mokyklai.
Kaip ir kasmet, daugiausiai paraiškų dalyvauti programoje atkeliavo iš gimnazijų, jos sudarė daugiau kaip 45 proc. visų paraiškų. Nors vis aktyviau diskutuojama apie inovatyvių mokymosi metodų ir IKT taikymą pradinėse klasėse, pradinės mokyklos kol kas pasyviausios – iš jų sulaukta vos 4 paraiškų. Aktyviausi teikdami paraiškas buvo Kauno (20 proc.), Panevėžio (17 proc.) ir Šiaulių (14 proc.) apskričių pedagogai.
Vertinimo komisijos sprendimu į mokymus pateko įvairaus profilio mokyklos iš skirtingų šalies regionų. „Samsung Mokykla ateičiai“ programos vadovo Baltijos šalims Krisjanio Ozols teigimu, daugiau nei pusė mokyklų, bandžiusių patekti į šią programą, paraiškas teikė jau ne pirmą kartą. Anot jo, tai atskleidžia mokytojų motyvaciją praturtinti ugdymo procesą šiuolaikiniais mokymo(si) būdais.
„Švietimo sistema stovi ant mokytojų pečių, nuo kurių priklauso ne tik jų auklėtinių, bet ir valstybės ateitis. Metai iš metų neslopstantis mokyklų siekis tapti programos dalyvėmis yra kuo puikiausias įrodymas, kad pedagogai, žinodami jiems tenkančią didžiulę atsakomybę, supranta, jog tobulinti savo skaitmeninių įgūdžių kompetencijas yra be galo svarbu. Kadangi Lietuvos mokytojai kasmet pasižymi vis didesne motyvacija, mums belieka tik padėti jiems siekti užsibrėžtų tikslų, gvildenant šiuolaikinio vaikų ugdymo paslaptis“, – kalbėjo K. Ozols.
Atsižvelgusi į nedidelius balų skirtumus tarp geriausiai žiuri įvertintų mokyklų, programos iniciatorė bendrovė „Samsung Electronics Baltics“ nusprendė skirti dvi papildomas vietas ir į mokymus pakviesti dvylikos mokyklų komandas.
Vasaros pabaigoje mokymus pradės šios atranką įveikusios mokyklos:
- Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazija
- Anykščių Antano Vienuolio progimnazija
- Kauno r. Neveronių gimnazija
- Kelmės r. Tytuvėnų jaunimo mokykla
- Klaipėdos Baltijos gimnazija
- Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazija
- Panevėžio „Saulėtekio” progimnazija
- Panevėžio r. Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazija
- Rietavo sav. Tverų gimnazija
- Telšių r. Varnių Motiejaus Valančiaus gimnazija
- Ukmergės Dukstynos pagrindinė mokykla
- Vilniaus „Laisvės“ gimnazija
Kauno technologijos universitete vyksiančių mokymų metu dalyviai ne tik tobulins skaitmeninio raštingumo įgūdžius, bet ir planuos, kaip, pasitelkus skaitmenines technologijas, padėti savo mokiniams siekti geresnių mokymosi rezultatų. Programai pasiekus finišo tiesiąją, mokykla, parengusi reikšmingiausią poveikį turintį ir tvariausią projektą, bus apdovanota 10 000 eurų vertės prizu „Samsung“ technologijoms įsigyti.
Mokyklų paraiškas vertino programos žiuri, kurią sudarė: Kauno technologijos universiteto E. mokymo technologijų centro vadovas Gytis Cibulskis, Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos Švietimo ir mokslo programų vadovė Liliana Bugailiškytė – Lideikienė, Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis, TAMO grupės E. švietimo produktų plėtros vadovė Malvina Majauskaitė, Švietimo informacinių technologijų centro direktoriaus pavaduotojas Mantas Masaitis bei Lietuvos moksleivių sąjungos prezidentė Raminta Matulytė.
Apie programą „Samsung Mokykla ateičiai“
Skaitmeninių mokymų programa „Samsung Mokykla ateičiai“ siekiama tobulinti mokytojų skaitmeninio raštingumo kompetenciją, mokyti pokyčių valdymo, lyderystės ir kurti mokyklose motyvuojančią, kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką. Per trejus metus mokymų pedagogams programą jau baigė 200 mokytojų iš visos Lietuvos. Mokymų metu pedagogų komandos rengia skaitmeninių pokyčių savo mokykloje projektus, kuriuose pateikia viziją, kaip spręsti mokyklos bendruomenei aktualią problemą, tobulinti mokymo procesą ir tokiu būdų pagerinti mokinių mokymosi rezultatus. Mokyklai, parengusiai reikšmingiausią poveikį turintį ir tvariausią projektą, skiriamas 10 000 eurų vertės prizas „Samsung“ technologijoms įsigyti. Šį prizą į savo mokyklas jau yra parvežę Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos, Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazijos ir Molėtų r. Kijėlių specialaus ugdymo centro pedagogai.