10 el. pašto rinkodaros mirtinų nuodėmių
Elektroninio pašto rinkodara, kaip klasikinė rinkodaros forma, iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti paprasta. Iš tikrųjų siunčiant rinkodaros el. laiškus labai lengva padaryti klaidų, kurios taip pat turės pasekmių ateityje. Neteisingų veiksmų galima imtis įvairiais būdais – nuo techninių iki turinio.
Sudarėme įspėjamąjį sąrašą svarbiausių klaidų, kurias žmonės daro kurdami ir siųsdami naujienlaiškius. Šios pagrindinės klaidos gali turėti neigiamą ar net pražūtingą poveikį kampanijos sėkmei ir jūsų prekės ženklo įvaizdžiui.
El. paštas nėra išbandytas
Prieš siunčiant el. laišką į adresatų sąrašą, kartais jis visiškai neišbandomas. Tai reiškia, kad testinė el. laiško versija nebus išsiųsta sau ar kolegai. Tačiau rinkodaros el. laiško testavimas yra auksinė taisyklė, kurios būtina laikytis prieš siunčiant jį visuomenei. Tikrindami el. laišką galite rasti dizaino, teksto ir kitų klaidų. Jei įmanoma, nusiųskite bandomąją el. laiško versiją kolegai, nes visada pravartu, kad jūsų sukurtą laišką peržiūrėtų dar viena pora akių. Kai kiti žmonės pažvelgs į laišką iš kitos perspektyvos, jie gali pastebėti smulkių rašybos klaidų arba nepatogią laiško struktūrą, kurios galbūt nepastebėjote. Taip pat būtina patikrinti, ar visos laiške esančios nuorodos veikia, nes net mažytė klaida nuorodos kode padarys ją neveikiančią, t. y. nebus pasiektas tikrasis laiško tikslas.
Nenustatyti aiškūs el. pašto rinkodaros tikslai
Ar siunčiate el. laiškus nežinodami, kodėl, kiek ir kaip dažnai turėtumėte tai daryti ir koks turėtų būti rezultatas? Nustatykite rinkodaros tikslus ir kokius pardavimus norite pasiekti. Pagalvokite apie visą savo rinkodarą, atsižvelgdami į konkretų el. pašto rinkodaros poveikį. Reikia nustatyti daugybę dalykų – pavyzdžiui, kaip socialinės žiniasklaidos kampanijos galėtų pritraukti kontaktus ir atvirkščiai, ir kaip el. paštu padidinti savo socialinės žiniasklaidos pasiekiamumą. Nustatant el. pašto rinkodaros tikslus, labai svarbu nustatyti, ar siekiate gauti daug paspaudimų, tiesioginių atsakymų, pardavimų, ar tik atvertimų per naujienlaiškį.
Susipainiojimas su kontaktais
Kai kurios kontaktų duomenų bazės gali būti net 10-15 metų senumo, o naujienlaiškio kūrėjas gali nežinoti, ar visi šie kontaktai yra aktyvūs, ar ne. Būtina nurodyti, iš kur kontaktai atsirado, bet, deja, dauguma įmonių to nedaro. Kodėl tai svarbu? Todėl, kad reikia žinoti, kokia forma klientas sutiko užsiprenumeruoti naujienlaiškį – jūsų svetainėje, per socialinę žiniasklaidą arba popierinėje formoje. Pavyzdžiui, kai kurios parduotuvės renka kontaktus popierinėje formoje, siūlydamos ne tik užsiregistruoti kaip nuolatiniam klientui, bet ir užsiprenumeruoti naujienlaiškį.
Antra, svarbu žinoti, kada konkretų kontaktą įtraukėte į sąrašą. Tai svarbu tam, kad galėtumėte išvalyti savo adresatų sąrašą, atsižvelgdami į kontakto aktyvumą. Taigi, jei matote, kad tam tikras kontaktas jūsų duomenų bazėje buvo daugiau nei metus, bet per tą laiką neatidarė nė vieno jūsų el. laiško, jis nėra jums naudingas kontaktas ir turėtų būti pašalintas iš sąrašo.
Netinkamos el. laiško temos eilutės
Temos eilutė yra vienas pirmųjų dalykų, kuriuos pastebime pašto dėžutėje, ir labai tikėtina, kad atidarysime laišką, atsižvelgdami į tai, ar tema mus kalbina, ar ne. Jūsų el. laiško temos eilutė turėtų sukelti klientų susidomėjimą, bet kartu ji neturėtų jų klaidinti ar apgaudinėti. Pavyzdžiui, kartais temos eilutės pradžioje pridedama santrumpa „RE:”. Taip sudaromas įspūdis, kad laiškas yra atsakymas į anksčiau adresato siųstą laišką, nors iš tikrųjų skaitytojas niekada tiesiogiai nebendravo su siuntėju. Psichologiniu požiūriu norima korespondentui sukelti jausmą, kad jis turi atidaryti laišką. Iš tikrųjų ši veikla iš esmės yra skaitytojo apgaudinėjimas.
Kitas dalykas, kurio reikėtų vengti, yra nereikšmingas pavadinimas. Pavyzdžiui, norite siųsti klientams informaciją apie pietų pasiūlymus, o temos eilutėje parašote kažką nesuprantamo, pavyzdžiui, „Prašome to nedaryti”. Taip kyla rizika, kad klientas nesupras, ką norite jam pasakyti, todėl iš karto ims ir jūsų žinutę išmes į šiukšliadėžę. Gerai pagalvokite apie svarbiausią žinutę klientui, ir jei sugalvosite gerą ir aktualią temos eilutę, labiau tikėtina, kad jis atidarys jūsų el. laišką.
Nėra peržiūros teksto
Be geros temos eilutės, būtinai pagalvokite ir apie el. laiško peržiūros tekstą. Šia trumpa informacija galite dar labiau įtikinti skaitytoją atidaryti laišką. Jei jos nepridėsite, vien temos eilutės gali nepakakti, kad klientas suprastų žinutės prasmę ar susižavėtų jos turiniu.
Tiesą sakant, jums gali būti dar blogiau, nei kad tiesiog pritrūksite skaitytojo susidomėjimo. Galime pateikti pavyzdį iš paties gyvenimo. Jei nepridėsite peržiūros teksto, pašto dėžutėje po temos eilute, kur kitu atveju būtų peržiūros tekstas, gali būti rodoma pranešimo dalis „atsisakyti naujienlaiškio”. Tai neatrodo profesionaliai ir nepadeda jūsų prekės ženklo įvaizdžiui, todėl, norėdami išvengti tokių klaidų, turėtumėte naudoti peržiūros teksto parinktį. Daugiau apie peržiūros tekstą ir dažnai painiojamą prierašą skaitykite mūsų „Smaily” tinklaraštyje.
Painiojančios viena šalia kitos esančios CTA
Kvietimo atlikti veiksmą mygtukas (CTA) – tai mygtukas, kuriuo el. laiško skaitytojas kviečiamas atlikti vieną iš pageidaujamų veiksmų, pavyzdžiui, apsilankyti mūsų svetainėje, užsiregistruoti į renginį arba peržiūrėti konkretų produktą. Kai kurie naujienlaiškių siuntėjai net nenaudoja CTA, pavyzdžiui, kai nori reklamuoti savo prekės ženklą ir dalytis įdomia informacija su skaitytojais tik elektroniniu paštu. Tačiau CTA mygtukas iš esmės yra vienas iš el. pašto rinkodaros pagrindų, nes jis leidžia priversti skaitytojus daryti tai, ko norime, kad jie darytų.
Psichologijoje vartojamas terminas „pasirinkimo paradoksas” rodo, kad įvairių pasirinkimų gausa sukelia žmogui stresą. Dėl to jis gali apskritai nebesirinkti (nebenorėti). Jūsų atveju, jei naujienlaiškyje pridėsite daug skirtingų CTA, tai greičiausiai suklaidins skaitytoją ir jis nespaus nė vieno iš jų. Vienintelė išimtis šiuo atveju yra įvairūs el. parduotuvės pasiūlymai – pavyzdžiui, naujų produktų nuotraukos arba specialūs pasiūlymai su įtrauktais CTA. Tokių nuorodų galite pridėti daugiau nei kitų tipų CTA, tačiau nepamirškite iškelti tik geriausių pasiūlymų, kad skaitytojas nebūtų perkrautas. Trumpai tariant, esminio elektroninio laiško atveju reikia vengti persistengimo su CTA nuorodomis. Jūsų žinutė turi vieną tikslą ir kiekviena nuoroda galėtų vesti būtent prie šio tikslo.
Didžiausia klaida, su kuria esame susidūrę, yra dviejų ar daugiau CTA nuorodų dėjimas viena ant kitos be jokio paaiškinamojo ar kontekstinio teksto tarp jų. Tokiu atveju klientas gali nesuprasti, ką šiuo atveju norite, kad jis padarytų.
Kreipiantis į skaitytoją nenaudojamas grįžtamasis ryšys
Personalizavimas yra viena svarbiausių šiuolaikinės el. pašto rinkodaros temų. Daugiau apie patarimus, kuriais naudodamiesi galite suasmeninti laišką, galite perskaityti čia. Tačiau šiame straipsnyje apžvelgsime kreipimąsi į skaitytoją jo vardu – aspektas taip pat priskiriamas personalizavimui. Toks asmeninis požiūris laiško pradžioje skaitytojui atrodo šiltas ir malonus, todėl didina laiško sėkmę. Jūsų tikslas taip pat turėtų būti asmeninis kreipimasis į klientą. Tačiau jūsų siunčiamų laiškų sąraše gali būti žmonių, su kuriais nesusieta jokia papildoma informacija, išskyrus el. pašto adresą. Tokiu atveju į pagalbą ateina atsarginė galimybė, vadinama „fallback”, ir būtinai ja pasinaudokite.
Jei paprastai į klientus kreipiatės vardu ir nenaudojate atsarginės parinkties, jūsų pasveikinimas gali atrodyti nepatogiai arba negražiai. Nesant kliento vardo arba alternatyvaus kreipimosi žodžio, bus rodomas tuščias tarpas arba vardo kodas, kurio techninė paskirtis – vietoj kodo įrašyti tikrąjį korespondento vardą. Tai reiškia, kad, pavyzdžiui, bus paliktas tuščias tarpas „Sveiki, !” arba vardo kodas „Sveiki {{vardas}}!”. Tai itin juokinga klaida, kurios iš tikrųjų labai lengva išvengti naudojant atsarginį variantą. Taip tarpas arba koduotas laukas „{{vardas}}” bus pakeistas kokia nors universalia verte, pavyzdžiui, „klientas”, „draugas”, „skaitytojas” ir t. t.
Kai išbandysite savo el. laišką, pamatysite, kaip jis suasmenintas su jūsų vardu – tuo atveju, jei jūsų vardas bus įtrauktas į jūsų duomenis. Kitaip tariant, testuodami galite patikrinti, ar personalizavimas veikia teisingai. Tai, ar laiško adresatai adresate matys savo vardą, priklauso nuo to, ar jų duomenyse taip pat yra jų vardas. Tai galite patikrinti kontaktų bazėje. Jei to nepatikrinsite, tai paaiškės tik tuo atveju, jei jūsų laiškas jau bus išsiųstas į abonento pašto dėžutę.
Antraštė, poraštė ir techniniai terminai nėra išversti
Šis punktas taikomas visiems daugiakalbės rinkodaros dalyviams. Pagal numatytuosius nustatymus dauguma el. pašto programų antraštėje ir poraštėje rodo privalomus el. pašto elementus, pavyzdžiui, „peržiūrėti naršyklėje”, „atsisakyti prenumeratos”, siuntėjo kontaktinę informaciją ir pan. Gali būti, kad kai kurie naujienlaiškių kūrėjai manys, kad tai yra oficialus ir nekeičiamas dalykas, todėl paliks taip, kaip yra. Iš tikrųjų ši dalis taip pat turėtų būti išversta.
Jei su klientu bendraujame, pavyzdžiui, estų kalba, būtų nemandagu neišversti techninių tekstų. Skirtingos kalbos yra gražios, o šiuo atveju „loobu uudiskirjast” ir „vaata e-kirja veebis” taip pat gerai skamba ir yra suprantami visiems estų kalba naujienlaiškio prenumeratoriams. Tai darydami būkite atsargūs, kad nepanaikintumėte reikalingų nuorodų – išsamesnių nuorodų įtraukimo į naujienlaiškius instrukcijų rasite „Smaily” vadove.
Naudojant @No-Reply arba @DoNotReply siuntėjo el. pašto adresą
Be temos eilutės ir peržiūros teksto, trečias dalykas, į kurį žiūrime tikrindami pašto dėžutę, yra el. laiško siuntėjas. Jei tai šaltai skambantis „neatsakinėk”, jis gali būti psichologiškai atstumiantis. Svarbu atpažinti vardą ir pavardę, o jei laiškas yra iš žinomo asmens ar įmonės, labiau pasitikėsime siuntėju ir su didesne tikimybe atversime laišką. Be to, laiško turinys mus labiau paveikia, su juo geriau susisiejame, taip pat esame atviresni spausti CTA.
Mūsų tikslas – užmegzti ryšį su klientu, tačiau net jei vieną kartą panaudosime adresą „neatsakyti”, iš karto leisime suprasti, kad nenorime su juo bendrauti. Jei jūsų gaunamųjų laiškų dėžutėje yra daug klientų pranešimų, į kuriuos reikia atsakyti, galite naudoti automatinius atsakymus – padėkos laišką, nukreipimą į DUK bloką, patvirtinimą, kad į kliento pranešimą bus atsakyta, ir pan. Atsakydami stengiamės sušvelninti galinčias kilti problemas ir parodyti klientui, kad esame šalia.
Neįmanoma atsisakyti prenumeratos
Neatsiejama naujienlaiškių dalis yra ta, kad skaitytojas gali bet kada atsisakyti prenumeratos. Deja, galima pastebėti, kad iki šiol yra įmonių, kurios nesuteikia tokios galimybės savo klientams. Taip pat pasitaiko begėdžių siuntėjų, kurie atsisakymo nuorodą padaro tokios pat spalvos kaip ir laiško fonas. Kitaip tariant, nuoroda iš tikrųjų egzistuoja, bet nėra matoma. Be to, galima rasti atsisakymo nuorodų, kurios sukurtos tokiomis mažomis raidėmis, kad jas galima perskaityti tik vienoje rankoje laikant kompiuterio pelę, o kitoje – didinamąjį stiklą. Visa tai gali lemti, kad jūsų pranešimas bus persiųstas į nepageidaujamų laiškų aplanką. Ir, žinoma, reikėtų paminėti, kad leisti atsisakyti naujienlaiškio prenumeratos yra teisinis reikalavimas.
Žinoma, norėtume, kad mūsų adresatų sąrašas nuolat didėtų, tačiau jei klientas, kuris nenori gauti jūsų el. laiškų, gali atsisakyti jų gauti, laikykite tai geru dalyku. Toks sąrašo narys nebeatneš jums pardavimų, o jo susierzinimas gali tapti dar žalingesnis. Būtinai parašykite atsisakymo nuorodos tekstą bent jau tokio pat dydžio šriftu, kaip ir likusį el. laiško turinį, ir nustatykite tokią jos spalvą, kad prenumeratoriui ji būtų aiškiai matoma.
Apibendrinant
Tikimės, kad šiame sąraše nėra elementų, kurie jums būtų pažįstamos klaidos. Tačiau suprantame, kad dėl nežinojimo ar įtempto grafiko tokių klaidų kartais pasitaiko. Norime padėti jums sėkmingai vykdyti el. pašto rinkodaros veiklą. Jei matote, kad kas nors kitas daro mirtiną el. pašto rinkodaros nuodėmę, padėkite jam ir pasidalykite naujai įgytomis žiniomis arba šio straipsnio nuoroda. Nepamirškite, kad daugumą klaidų galima aptikti atliekant bandymus – todėl linkime sėkmingų bandymų ir veiksmingų naujienlaiškių!
Apie „Smaily
Smaily yra tyčia paprastas įrankis, sukurtas gražiems naujienlaiškiams kurti ir siųsti, tinkantis bet kuriam naudotojui, nepriklausomai nuo jo išsilavinimo ir įgūdžių. Būdami elektroninio pašto rinkodaros sprendimų lyderiai Estijoje ir pirmaujantys žaidėjai Baltijos ir Šiaurės šalių regionuose, kasdien aptarnaujame daugiau nei 20 000 klientų. Išsiskiriame tuo, kad siūlome nepaprasto klientų aptarnavimo, patogios kainos ir puikios kokybės derinį, nes svarbiausia – klientų patirtis. Peržiūrėkite „Smaily” puslapį „LinkedIn” ir nuolat sekite naujausias el. pašto rinkodaros tendencijas!