Xiaomi praranda tik $500 nuo kiekvieno elektromobilio ir ruošiasi Europos rinkai

Technologijų milžinė Xiaomi prieš kelerius metus žengė į elektromobilių rinką, pristatydama pirmąjį modelį SU7. Stipri konkurencija neleido nustatyti aukštos kainos, todėl iš pradžių įmonė patirdavo tūkstantinius nuostolius už kiekvieną parduotą automobilį. Visgi naujausi rezultatai rodo, kad situacija sparčiai gerėja – antrąjį šių metų ketvirtį vidutiniai nuostoliai sumažėjo iki vos 507 JAV dolerių už vieną elektromobilį, kai praėjusių metų pabaigoje jie siekė net 1376 JAV dolerius.

Vien per antrąjį ketvirtį Xiaomi pardavė 81 302 elektromobilius, o bendrai nuo gamybos pradžios jau pristatyta daugiau nei 258 000 vienetų. Bendrovė planuoja šiemet pasiekti 350 000 elektromobilių tiekimą klientams. Jei nuostolių mažėjimo tempai išliks tokie patys, ekspertai prognozuoja, kad elektromobilių padalinys galėtų tapti pelningas jau šių metų pabaigoje.

SU7 Ultra
SU7 Ultra

Prie to prisideda ir nauji modeliai – sportinis sedanas SU7 Ultra, kurio kaina gali siekti daugiau nei 111 tūkst. JAV dolerių, bei itin lauktas krosoveris YU7, nors pastarojo dėl didžiulės paklausos klientams tenka laukti daugiau nei metus. Vidutinė Xiaomi elektromobilių pardavimo kaina per metus išaugo 10,9 % iki 34 770 JAV dolerių.

Tikslas – Europa iki 2027 metų

Xiaomi prezidentas Liu Weibing (Lu Weibing) patvirtino, kad įmonė planuoja oficialiai įžengti į Europos elektromobilių rinką iki 2027 m.. Tai ambicingas tikslas jaunam automobilių gamintojui, atsižvelgiant į griežtėjančią prekybos politiką – Europos Sąjunga jau svarsto muitų tarifus kinų automobiliams, kurie nepalankiausiu atveju galėtų siekti iki 48 %.

Vis dėlto Xiaomi tokios kliūtys neatbaido – bendrovė siekia per artimiausius du dešimtmečius patekti į didžiausių pasaulio automobilių gamintojų penketuką, o be eksporto rinkų to pasiekti neįmanoma. Europa laikoma viena patraukliausių krypčių, ką jau rodo ir kitų Kinijos gamintojų, tokių kaip BYD, sėkmės pavyzdžiai.

Pasak Liu Weibingo, „verslo modelis, sukurtas Kinijai, galės būti pritaikytas ir užsienio rinkose, kai ateisime į Europą. Šiuo metu vyksta tyrimai ir pasiruošimas, tačiau galutinis produktų planas dar neparengtas“.

Ambicijos ne tik automobiliuose

Xiaomi toliau stiprina pozicijas ir išmaniųjų telefonų rinkoje. Kinijoje įmonė siekia kasmet didinti savo rinkos dalį 1 procentiniu punktu, o šiais metais telefonų pardavimai turėtų augti 5–6 %, iki 175 mln. vienetų.