UAB „Pigu“ ir vėl klaidino pirkėjus?
Konkurencijos taryba nustatė, kad UAB „Pigu“ skleidė kvepalų ir buitinės technikos reklaminius pasiūlymus, kurie klaidino vartotojus ir taip pažeidė Reklamos įstatymo 5 straipsnį. Tai jau antras Bendrovės pažeidimas per pastaruosius dvejus metus.
Konkurencijos tarybos ekspertų vertinimu, UAB „Pigu“ 2015 m. liepos 29 d. interneto svetainėse www.pigu.lt, www.delfi.lt, www.15min.lt, www.draugas.lt bei naujienlaiškiuose skleista reklama „Didysis vidurvasario išpardavimas; Kvepalų ir buitinės technikos pasiūlymai vienai dienai!; iki – 80 %“ arba „Kvepalų ir buitinės technikos pasiūlymai vienai dienai!; iki – 80 %“, taip pat „SUPER pasiūlymas! Kvepalai ir buitinė technika iki -80 % pigiau!“ klaidino pirkėjus. Bendrovė vartotojams siūlė įsigyti dviejų skirtingų kategorijų prekių su nuolaidomis iki 80 proc., tačiau paaiškėjo, kad kvepalai su 80 proc. nuolaida akcijos metu buvo siūlomi tik vieni, o buitinei technikai aukščiausia taikyta nuolaida (pagal www.pigu.lt tinklalapyje nurodytą informaciją) siekė tik 58 proc. Konkurencijos taryba už skleistą ir pirkėjus klaidinančią reklamą bendrovei skyrė 5400 eurų baudą.
Konkurencijos tarybos ekspertai 2015 m. išnagrinėjo net 433 pranešimus dėl galimai klaidinančios reklamos, iš jų 102 savo iniciatyva, tačiau tyrimus pradėjo tik dėl 6 galimai klaidinančios reklamos atveju ir baigė 3 ankstesniais metais pradėtus tyrimus. Konkurencijos taryba didelį dėmesį skiria Reklamos įstatymo pažeidimų prevencijai ir informacijos apie tai, kokia reklama yra leistina, sklaidai: nuolat organizuoja nemokamus seminarus įmonėms ir asociacijoms. Konkurencijos tarybos ekspertai 2015 m., reaguodami į vartotojų pranešimus apie galimai klaidinančią reklamą reklaminės veiklos subjektams išsiuntė 159 įspėjimus.
Pranešimas žiniasklaidai
„Pigu.lt“ ir komentaras dėl Konkurencijos tarybos sprendimo
Komentuoja Dainius Liulys, „Pigu.lt“ generalinis direktorius
Reaguodami į Konkurencijos tarybos sprendimą, norime visus savo pirkėjus dar kartą užtikrinti, kad nuo savo veiklos pradžios dirbame vadovaudamiesi Lietuvoje galiojančiais teisės aktais, taip pat – geriausia pasauline praktika ir etiško verslo taisyklėmis, elgiamės sąžiningai tiek savo klientų, tiek konkurentų atžvilgiu. Kaip minėjome anksčiau, siekdami, kad būtų priimtas teisingas sprendimas, tarybai pateikėme visus įrodymus, jog mūsų reklama klientų neklaidino ir atitiko visus teisės aktų numatytus reikalavimus.
Dėl šių priežasčių negalime sutikti su Konkurencijos tarybos sprendimu, manome, kad jis neteisingas, todėl jį skųsime.
Esame diskriminuojami ir vertinami griežčiau nei tradicinės parduotuvės, nors tam nėra jokių objektyvių priežasčių. Ne kartą išreiškėme susirūpinimą, kad Lietuvoje nėra aiškių taisyklių, kaip Reklamos įstatymo nuostatos taikomos e. prekybos verslui. Taisyklės šiuo metu kuriamos baudžiant. Konkurencijos Taryba yra viešai paskelbusi reklamos internete vertinimo kriterijus. Pagal juos reklamą skelbėme, todėl mūsų reklama buvo teisinga, išsami ir nieko neklaidino. Vis dėlto Konkurencijos taryba pateikė priešingas išvadas.
Vertinant e. prekybos verslo teisinį reguliavimą, būtina atsižvelgti į šio verslo specifiką ir tarptautinę patirtį. Todėl skatintume ir palaikytume iniciatyvą Lietuvoje sukurti aiškias ir visiems vienodai suprantamas teisės aktų taikymo e. prekybos verslui taisykles, kurios atitiktų pažangiausiose Europos šalyse e. komercijai taikomą gerąją praktiką. Tai leistų Lietuvos e. parduotuvėms konkuruoti su užsienio e. parduotuvėmis.
Siūlydami pirkėjams įsigyti prekių pigiau, visada stengiamės pateikti aiškią, išsamią ir skaidrią informaciją. Mūsų nuolatinių pirkėjų skaičius kasmet auga ir šiai dienai mes turime 300 tūkstančių žmonių, kurie savo kasdienius pirkinius nuolat patiki mums ir tik todėl, kad mes verslą grindžiame atvirumo ir pagarbos klientui principais. Žmonės tai vertina ir tai skatina juos grįžti. Lietuvos gyventojai mumis pasitiki ir mes neketiname jų pasitikėjimo nuvilti.