Svetainių reitingavimo „Google“ paieškos rezultatuose SEO faktoriai 2015

Daugeliui svetainių savininkų labai svarbu, kad jų tinklapiai turėtų geras pozicijas „Google“ paieškos rezultatuose, nes dažnai paieškos sistemos yra svarbiausias lankytojų šaltinis. Tai ypač aktualu mažesniems projektams su ribotomis finansinėmis galimybėmis. Labiau matomiems paieškoje gali padėti veiksmų seka, paprastai vadinama SEO (angliškos frazės „search engine optimization“ trumpinys) optimizavimu.

Tam, kad SEO specialistams ir svetainių administratoriams būtų paprasčiau pagerinti jų prižiūrimų tinklapių pozicijas „Google“ paieškoje, internetinis leidinys „Search Engine Land“ paviešino „periodinę SEO sėkmės faktorių lentelę“. Lentelėje yra nurodyti pagrindiniai svetainių reitingavimo veiksniai ir jų svarba (svoris).

Duomenys gauti leidinio redakcijai bendradarbiaujant su kitais SEO srities specialistais. Tai yra trečia panaši lentelė. Pirmoji jos versija buvo paskelbtas 2011 metais, antra – 2013 m.

Nauji veiksniai

  • Cv: Specifinė paieška (Vertical Search) – kadangi „dešimties mėlynų nuorodų“ laikai jau seniai praėjo, į paieškos rezultatus dažnai įtraukiamos nuotraukos, naujienos, vaizdo įrašai ir vietos paieškos rezultatai. Todėl specifinė paieška buvo įtrauktą į veiksnių sąrašą ir gavo +2 santykinę svarbą.
  • Ca: Tiesioginiai atsakymai(Direct Answers). Šiuo metu paieškos sistemos dažnai rodo tiesioginius atsakymus iš tinklalapių, todėl lentelėje atsirado ir šis veiksnys.
  • Ah: HTTPS. Pernai „Google“ saugaus HTTPS protokolo naudojimą svetainėje pradėjo naudoti kaip reitingavimo signalą, todėl jis debiutuoja lentelėje su +1 „svoriu“.

Pasikeitę veiksniai

  • Am:Mobilumas(Mobile). Anksčiau mobilumo svarba buvo +1. Dabar leidinio redakcija šiam faktoriui priskyrė +2 koeficientą, nes nuo šių metų „Google“ ir „Bing“ mobiliesiems įrenginiams „draugiškas“ svetaines reitinguoja geriau.
  • Hs: Struktūrizuoti duomenys (Structured Data). Ankstesnėje lentelės versijoje šis veiksnys buvo įvertintas +1, o dabar – +2.
  • Kh: Istorija (History). Anksčiau buvo +1, dabar – +2.
  • Te: Įtraukimas (Engagement). Anksčiau šis veiksnys yra klasifikuojamas kaip „turinio“, dabar persikėlė į „patikimumą“. Jo svoris išliko tas pats – +2.
  • Vs: Turinys (Stuffing). Anksčiau šio neigiamo faktoriaus svoris buvo -1, o dabar jis yra -2.
  • Vp: Šlamštas (Spam). Ankstesnėje lentelės versijoje šio veiksnio svoris buvo -1. Dabar jis nukrito iki -3.
  • Va: Reklama (Ads). Anksčiau šis veiksnys buvo susietas su turiniu, o dabar jis persikėlė į „patikimumo“ kategoriją. Jo svoris išliko tas pats: – 1.

Nepakitę veiksniai

  • As: Greitis (Speed) – svetainės krovimosi greitis. +1.
  • Au: URL – ar URL atitinka puslapių tematiką. +1.
  • Hh: Antraštės (Headers) – pavadinimuose naudojami paskirti žodžiai. +1.
  • Ti: Pripažinimas (Identity) – ar internete populiari svetainė ir straipsnio autoriai. +1.
  • Ln: Skaičiai (Numbers) – įeinančių nuorodų į svetainę kiekis. +1.
  • Pc: Šalis (Country) – kurioje šalyje yra įregistruota svetainė. +3.
  • Pl: Vietovė (Locality) – kokią teritoriją apima tinklapis. +3.
  • Th: Istorija (History) – ar svetainė turi unikalių vartotojų ir lankytojų socialiniuose tinkluose. +3.
  • Ps: Bendruomeniškumas (Social) – kaip dažnai puslapiai pažymimi socialiniais mygtukais („Like“ ir kt.) +2.
  • Ss: Dalijimasis Shares) – ar dažnai vartotojai dalinasi svetainės turinį. +1.
  • Vh: Paslėptas (Hidden) – svetainėje yra paslėpto teksto. -1.
  • Vp: Mokamos nuorodos (Paid) – ar yra nupirktų nuorodų į svetainę. -3.
  • Vd: Piratinis turinys (Piracy) – ar tinklapis turi nelegalios medžiagos. -1.
Svetainių reitingavimo „Google“ paieškos rezultatuose SEO faktoriai 2015