Startuolių akiratyje – išmanios virtuvės, efektyvesnio mokymosi ir duomenų analizės sprendimai
Lietuvos startuoliai, varžydamiesi dėl geriausiųjų titulo savo idėjoms, daugiausiai orientuojasi į išmanių namų, asmeninio tobulėjimo bei duomenų apdorojimo sprendimus. Pradedantieji verslininkai akcentuoja, kad Lietuvoje idėjų konkursų niša dar nėra iki galo užpildyta, todėl jiems labai svarbi kiekviena galimybė pristatyti turimas idėjas.
Renginyje „Infobalt@SWITCH Startup Pitching Session“ iš 24 verslo idėjų buvo atrinktos ir apdovanotos trys. Pirmoji vieta atiteko rinkodaros kanalų analizės ir ataskaitų ruošimo sprendimą sukūrusiems „Whatagraph”, antroji – tylaus smulkintuvo kūrėjams „WeBlend“, o trečioji – inovatyvų knygų vertimą pristačiusiems „InterlinearBooks”.
Duomenų analizė lyderiauja
Vienas iš trijų „Whatagraph” įkūrėjų Justas Malinauskas skaitmeninės rinkodaros srityje dirbo beveik 7 metus, tad pastebėjo komunikacijos kanalų analizės ir ataiskaitų ruošimo įrankio poreikį. Lietuvoje pirmą kartą produktą pristatęs startuolis „Whatagraph” verslą plečia Olandijoje įkurtoje būstinėje ir ketina orientuotis į Vakarų Europos rinką. „Verslininkams ar rinkodaros specialistams dažnai būna sunku išanalizuoti skirtingus duomenis iš tokių platformų kaip „Google Analytics“, „Facebook Analytics“ ir kitų. Sukurtas sprendimas detalizuoja ir vizualizuoja skirtingų komunikacijos kanalų statistiką ir ją pateikia infografiko formatu”, – pasakoja J. Malinauskas.
Pasak Justo, tokios ataskaitos parodo verslo savininkams rezultatus ir padeda juos iki 10 kartų greičiau įvertinti skirtingais pjūviais, bei pateikti veiklos ataskaitas savo klientams. „Startuolį vystėme virš metų, dabar įmonėje jau dirba 15 žmonių. Taip pat keturis mėnesius praleidome Olandijoje, startuolių akseleratoriuje, projekto metu įgytas žinias pritaikėme verslo plėtroje”, – apie jau sukauptą patirtį pasakoja J. Malinauskas.
Smulkintuvas, kuris bus patentuotas
Smulkinti maistą nuo šiol galima ir tyliai. Išmanios virtuvės sprendimą sukuręs startuolis „WeBlend” laimėjo antrą vietą. Idėja startuoliui kilo kūrėjui pastebėjus, jog visi rinkoje šiuo metu esantys smulkintuvai veikia itin garsiai.
„10 metų dirbau verslo ir rinkodaros srityje, o kolega – savo rankomis renka įvairius prietaisus ir gaminius. Praėjus mėnesiui po mūsų pirmojo susitikimo jau turėjome pirmąją produkto versiją”, – pasakoja Ruslanas Trakšelis.
Pasak jo, „WeBlend” naudoja technologines inovacijas, kurias ketina patentuoti: „Gaminys atnešė sėkmę, visiems kelia nuostabą, žavimasi jo dizainu, minimalistiniu stiliumi ir kitais aspektais. Manome, kad esame dar pradedantys, šiuo metu baigiame antrąjį prototipą, ieškome investuotojų ir su jais diskutuojame”.
Užsienio literatūra kaip ugdymo priemonė
Komisijos ir ekspertų dėmesio taip pat sulaukė naujas sprendimas „InterlinearBooks“, kurio kūrėjai – iš Lietuvos ir užsienio akademinių bendruomenių. „Siekiame paversti literatūrą užsienio kalbomis veiksminga tų kalbų mokymosi priemone. Tai darome kurdami specialius ir nieko kito šiuo metu nekuriamus „Interlinear“ vertimus, arba, galima būtų pavadinti, subtitruotas knygas. Tokiuose vertimuose pateikiamas knygų užsienio kalba teksto originalas bei angliškas ar kitakalbis vertimas apačioje po kiekvienu žodžiu ar fraze”, – pasakoja „InterlinearBooks“ atstovas Linas Vaštakas.
Pasak jo, startuolis planuoja artimiausiu metu išleisti dar bent šešis naujus vertimus. „Tokius vertimus greitai pradėsime leisti ir spausdintus, pardavinėti ne tik savo svetainėje. Taip pat pagerinsime vertimo technologiją ir ateityje planuosime dar labiau padidinti pasiekiamų kalbų ir knygų skaičių”, – pasakoja komandos, užėmusios trečią vietą, atstovas. Jis pabrėžia, kad galutinis tikslas – pasiekti, kad literatūra taptų veiksminga ir įdomia kalbų mokymosi priemone.
Reikia mokytis kalbėti apie sprendimus
Renginio rėmėjo, programos „Demola Vilnius”, koordinatorius Edgaras Kriukonis mano, kad startuolio sėkmę lemia trys dalykai – aistra, tikėjimas savo produktu ir užsispyrimas. „Varžydamiesi idėjomis startuoliai pirmiausia mokosi, kaip efektyviau ir kokybiškiau tai padaryti. O išmokti dar tikrai yra ką, nes pastebima tendencija, jog kiekvienas mieliau kalba apie produktą, o ne sprendžiamą problemą ir vertės pasiūlymą. Juk būtent šie akcentai yra svarbiausi investuotojams”, – teigia E. Kriukonis.
Anot jo, įvairi statistika rodo, kad Silicio slėnyje žmonės vidutiniškai padaro po 40–60 idėjos pranešimų ir pristatymų įvairioms grupėms, tad sulaukia įvairiapusiškos kritikos, kuri padeda patobulinti idėją. „Programa „Demola Vilnius” leidžia nemokamai naudotis tokiomis paslaugomis kaip pasiūlymo paruošimas, idėjos pristatymas, verslo modelio paieška ir kita – tad esame patogi platforma jaunam verslui”, – pasakoja E. Kriukonis.
„Infobalt@SWITCH Startup Pitching Session“ vyko didžiausiame Baltijos regione modernių technologijų ir verslumo renginyje „#SWITCH!“. Dalyvių 3 minučių pristatymus vertino informacinių ir ryšių technologijų sektoriaus ekspertų ir investuotojų komisija, o nugalėtojų prizus įsteigė advokatų profesinė bendrija „Žabolienė ir partneriai METIDA“, bendrovės „Algoritmų sistemos” ir „Blue Bridge Code”. Ateityje asociacija INFOBALT ketina organizuoti siauresnės specializacijos startuolių bei informacinių ir ryšių technologijų įmonių susitikimus.
Pranešimas žiniasklaidai