Sporto įtaka kitų verslų pajamoms

Sporto industrija generuoja įspūdingai daug pajamų. Sportas generuoja milijardus dolerių šios industrijos atstovams, valdantiesiems, savininkams, atletams, komandoms ir visoms kitoms pusėms, kurios yra vienaip ar kitaip tiesiogiai susijusios su sportu. Bet įdomu yra tai, kad sporto industrija daro tokią didelę įtaką daugeliui kitų ekonominių sektorių ir verslų, kad tiesiogiai generuojami pinigai nublanksta prieš pinigus, uždirbtus netiesiogiai. 

Mes kalbame apie tai, kaip sportas uždirba pinigus kitoms ekonomikos šakoms. Akivaizdu, kad didžiausią įtaką ir didžiausias pajamas sportas generuoja lažybų industrijai. Lažybų tarpininkams didžiausią kapitalą suteikia sporto industrija. Nuo kiekvienos sporto lažybų įmonės Jungintinėse Amerikos Valstijose, iki kiekvieno internetinio puslapio siūlančio lažybos gyvai Filipinuose, visi lažybininkai aplink pasaulį uždirba iš sporto populiarumo ir sporto sirgalių entuziazmo. Iš tiesų, yra tam tikrų sporto šakų ar sporto renginių, kurie lažybų svetainėms generuoja milijonus – kaip pavyzdžiui Super Bowl LVIII, kuris iš statymų sugeneravo net 16 milijardų!

Bet statymai ir lažybos bei bendras jų verslas nėra vienintelis, kuriam sportas generuoja pajamas. Egzistuoja tiek daug kitų sričių, kurioms sportas daro netiesioginę įtaką, kad netgi galima teigti, jog kai kurios ekonominės sritys didele dalimi yra nuo jo priklausomos.

Mažmeninė prekyba

Komercinė ir mažmeninė prekyba sporto dėka uždirba didelius pinigus. Užtenka pagalvoti tik apie apyvartoje esančią atributiką, kurią perka sirgaliai. Ir mes nekalbame tik apie su sportu susijusią atributiką, tokią kaip marškinėliai su futbolo klubo logotipu ar vardiniai sportiniai apatiniai, bet apie bendras aprangos prekes.

Sportininkai ir žaidėjai savo sirgaliams tampa ikonomis ir jie nori dėvėti tokią pačią aprangą, avėti tokius pačius batus ir aksesuarus bei visumoje – būti tokie, kokie yra jie. O tai savaime skatina vis didesnių ir didesnių pardavimų mechanizmą. Mados industrijos atstovai bendradarbiauja su žymiais sportininkais, vardiniai mados ženklai remia atletus ir žaidėjus, o visa tai prisideda prie mažmeninių pardavimų augimo – pardavimų, kurie yra įtakojami sporto industrijos.

Ir mes kalbame ne tik apie drabužius. Kiekvienas produktas, apie kurį kalba arba kurį reklamuoja žymūs žmonės iš sporto industrijos, akimirksiu tampa hitu ir pajamų generavimo šaltiniu. Socialinės medijos stipriai palengvino visų sporto nuomonės formuotojų sukomercinimą!

Turizmas ir svetingumo verslas

Be mažmeninės prekybos, sportas taip pat daro didelę įtaką ir turizmui bei svetingumo verslui. Tiesą sakant, įžvelgti akivaizdžiausią įtaką galima tuomet, kai pagalvojame apie didelį sporto renginį ir jo sukeliamą poveikį turizmui.

Dalyvavimas tokiuose renginiuose pinigus generuoja ne tik bilietų pardavimais. Tai reiškia, kad daugiau žmonių susirenka vienoje vietoje, o daugiau lankytojų reiškia bendrai didesnes vartotojų išlaidas ir naudojimąsi svetingumo paslaugomis – nuo restoranų ir barų, apgyvendinimo įstaigų ir viešbučių, iki gatvės maisto kavinių.

Žiniasklaidos verslas

Sporto dėka klesti ir žiniasklaidos verslas. Transliavimo teisės ir pats transliavimas neša įspūdingai dideles pajamas. Dėl didelių sporto renginių, lygų ir populiarių žaidimų, medijų kompanijos tampa vis turtingesnėmis ir turtingesnėmis.

Pasaulis eina iš proto stebėdamas Grand Slams, Super Bowl, NBA atkrintamąsias ir finalines varžybas, Olimpines žaidynes, NHL Stanley taurės finalą ar UEFA Čempionų lygos finalą, o tiesioginės šių renginių transliacijos ir viskas, kas su jų transliavimu yra susiję, generuoja milžiniškas pinigų sumas iš reklamų.

Infrastruktūros plėtra

Be visa to, sportas turi įtaką infrastruktūros plėtrai tose vietose, kuriose vyksta dideli sporto renginiai ar kuriose sportas yra labai populiarus. Vietinės bendruomenės tai gali pastebėti tuomet, kai jų mieste atsiranda naujas, didelis stadionas naujam ir augančiam futbolo klubui, ar kai yra kuriamos naujos paslaugos, skirtos didelių sporto renginių aptarnavimui. Statybų įmonės, inžinerinės kompanijos ar technologijų tiekėjai susiduria su sportu susijusiu pajamų antplūdžiu.

Tai yra pagrindinės verslo šakos, kurioms sporto industrija daro įtaką, to pasekoje generuojant netiesiogines, tačiau neįkainojamas pajamas visai ekonomikai. Sportas yra milijardus generuojantis ‘laivas’, turintis įspūdingų pajamų sukūrimo efektą daugybei jį supančių ir su juo susijusių ekonominių sričių.