„Sharp“ krizė: gamyklų uždarymas ir technikos pardavimas darbuotojams

Nuostolingas Japonijos elektronikos gamintojas „Sharp“ gali uždaryti savo, užsienyje esančias, televizorių gamyklas, tačiau bendrovė yra įsitikinusi, kad kitąmet jų televizorių verslas jau kitąmet duos pelno.

Točigio prefektūroje (Rytų Japonija) esančioje televizorių gamykloje vykusio spaudos turo metu „Sharp“ buitinės technikos padalinio vadovas Kenichi Kodani sakė, kad bendrovė svarsto įvairias restruktūrizavimo priemones ir gali kelti, Kinijoje ir Malaizijoje esančių, televizorių gamyklų uždarymo klausimą. Jei šios įmonės bus parduotos ar likviduotos, „Sharp“ televizoriai bus išleidžiami tik Japonijoje, tačiau tai nereiškia, kad prietaisų neliks kitų šalių parduotuvėse.

Nuotr. bloomberg.com
Nuotr. bloomberg.com

Pernai „Sharp” paskelbė apie Lenkijoje esančios televizorių gamyklos pardavimą Slovakijos gamintojui „Universal Media Corporation“, o šiemet buvo pranešta apie analogiško fabriko Meksikoje perdavimą kinų „Hisense Group“.

„Sharp“ yra laikomas pirmojo skystųjų kristalų ekrano gamintoju, nes 1987 metais šios technologijos pagrindu pagamino 3 colių įstrižainės televizorių. Savo geriausiais metais bendrovė sėkmingai prekiavo Premium klasės televizijos prietaisais, bet inovacijų stoka ir kainų spaudimas iš Azijos konkurentų „Sharp“ televizorių verslą padarė nuostolingu. Sugrąžinti jam pelningumą Kenichi Kodani žada jau kitais metais dėl Japonijoje padidėjusios 4K modelių paklausos. Pagal einamųjų ataskaitinių metų duomenis bendrovės televizorių gamybos padalinio laukia 13 mlrd. jenų (105,6 mln. $) nuostolis.

Sharp

Tuo tarpu Japonijos žiniasklaida praneša, kad „Sharp“ iš savo darbuotojų pradėjo reikalauti pirkti bendrovės produktus. Kiekvienas vadovas iki 2016 metų sausio pabaigos turi įsigyti televizorių ar kitos elektronikos už daugiau nei 1600$, o eiliniai darbuotojai turi išleisti daugiau nei 400$.

„Sharp“ atstovas Kyo Ontani BBC tvirtino, kad bendrovė iš tikrųjų parduoda techniką darbuotojams, tačiau nekelia  jokių pirkimų apimties reikalavimų ir visi patys gali laisvai nuspręsti ar jiems verta pirkti „Sharp“ produkciją.