Saugumas telefonuose: per pusantro mėnesio – daugiau nei 100 tūkst. galimų grėsmių
Bendrovės „Bitė Lietuva“ klientai, naudojantys prieš pusantro mėnesio pristatytą interneto saugumo sprendimą, per šį laikotarpį jau buvo įspėti apie daugiau nei 100 tūkst. galimų grėsmių. Per keletą savaičių nuo vieno iki šimtų įspėjimų apie virusus ar įtartinas svetaines savo telefonų ekranuose sulaukė kas penktas interneto saugumo vartotojas. Dažniausiai grėsmę kėlė svetainės, renkančios perteklinę asmeninę informaciją galimai piktavališkais tikslais.
„Telefoną turime su savimi nuolat, todėl jame esanti informacija savininkui yra labai svarbi. Kaip ir kompiuterių, taip ir išmaniųjų telefonų kenkėjai kasmet tobulėja, tačiau didelė dalis žmonių į jų keliamas grėsmes vis dar žiūri pro pirštus. Manome, kad siekiant išvengti nemalonumų ir nuostolių, būtina naudoti profesionalias saugumo priemones. Tai rodo ir mūsų statistika – per gana trumpą laiką „Bitės“ klientams siūlomas saugumo sprendimas užfiksavo per šimtą tūkstančių galimų pažeidimų“, – sako Arūnas Mickevičius, bendrovės „Bitė Lietuva“ rinkodaros vadovas.
Kas penktam – įspėjimas apie grėsmę
Per keletą pirmųjų savaičių nuo paslaugos pristatymo „Bitės“ interneto saugumo sprendimą pasirinko daugiau nei 10 tūkst. klientų. Per pusantro mėnesio, kai teikiama paslauga, jau buvo užfiksuota daugiau nei 100 tūkst. galimų pažeidimų. Pastebėjusi galimą grėsmę, saugumo priemonė apie tai praneša vartotojui, kuris gali rinktis, ar paisyti šio įspėjimo. Vieni vartotojai gavo vos vieną ar keletą įspėjimų, kiti – dešimtis ar net šimtus, priklausomai nuo veiksmų internete.
„Dažniausiai buvo fiksuojami atvejai, kai iš vartotojų interneto svetainėse buvo prašoma pateikti akivaizdžiai per daug asmeninės informacijos. Pavyzdžiui, renkami prisijungimo duomenys prie bankininkystės sistemų ar elektroninio pašto paskyrų, prašoma išsamios informacijos apie gyvenamąją vietą ir telefonų numerius, – įspėja A. Mickevičius. – Vėliau tokia informacija piktavalių gali būti panaudojama tuštinant sąskaitas bankuose, apsiperkant elektroninėse parduotuvėse ar atliekant neteisėtus veiksmus, prisidengiant pasisavintais duomenimis.“
Norintiems išlikti saugiems svarbiausia būti budriems
Kaip teigia A. Mickevičius, naršant internete svarbiausia išlikti budriems ir atsargiai vertinti nepažįstamas svetaines: „Neretai atsitinka, kad žmonės panaudoja savo banko prisijungimus, el. pašto ar socialinių tinklų informaciją svetainėse, kuriose lankosi pirmą kartą. Mes patartume pirmiausia pasidomėti, ar tinklapis yra toks patikimas, kad jam vartotojas galėtų patikėti svarbią asmeninę informaciją. Įprastai, norint patikrinti svetainę, pakanka kelių paprastų paieškų internete.“
„Bitės“ atstovas primena, kad dažnu atveju kenkėjiškos svetainės yra skubotai sukurpto ir nepatrauklaus dizaino, su prastai veikiančia navigacija, teikiančios mažai informacijos apie svetainės savininkus, neturinčios aiškių kontaktų, kuriais pasinaudojus būtų galima patikrinti patikimumą. Paieškos sistemose taip pat nebūna daug informacijos apie tokių svetainių savininkus, todėl tokiems tinklapiams nepatartina patikėti kontaktų ar iš jų siųstis failus.
Dabar interneto saugumo sprendimas „Bitės“ klientams – nemokamai iki 12 mėnesių
Liepos viduryje pristačiusi naujuosius planus, kaip vieną iš naujovių „Bitė“ vartotojams pasiūlė kartu su pasauline IT saugumo lydere „Fortinet“ kurtą interneto saugumo sprendimą. Šis veikia debesų kompiuterijoje, todėl vartotojams nereikia diegti papildomų programėlių ar keisti nustatymus. Pastebėjęs galimą pavojų, sprendimas apie tai praneša vartotojui, kuris gali apsispręsti, kaip elgtis toliau. Priklausomai nuo pasirinkto plano šis sprendimas teikiamas nemokamai iki 12 mėnesių.
Naujieji planai leidžia vartotojui ne tik išvengti virusų, bet ir naudotis lietuviškais gigabaitais Europos šalyse be papildomų mokesčių, gauti nemokamai ekrano draudimą ir mobilųjį parašą.
Pranešimas žiniasklaidai