Samsung pradeda gaminti televizorius su RGB MicroLED apšvietimu – pigesne microLED alternatyva
Samsung pradėjo testuoti gamybos liniją, skirtą televizoriams su RGB MicroLED apšvietimu, kuriuos pristatė parodoje CES 2025. Pirmosios modelių partijos nebus prieinamos visiems nes tai didelio formato ir brangūs televizoriai.
Pirmojoje partijoje Samsung išleis tik 115 colių modelį, praneša „The Elec“, ir dėl tokio dydžio nereikėtų turėti iliuzijų dėl kainų. Vis dėlto LCD televizoriai su RGB apšvietimu bus pigesni nei „tikrieji“ microLED televizoriai, kurių kainos siekia šešiaženkles sumas doleriais. Tai, ką Samsung vadina RGB MicroLED TV, iš tikrųjų nėra microLED kategorijos televizoriai. Tai LCD televizoriai su naujos kartos mini-LED apšvietimu, turinčiu mažesnius šviesos diodus, kurie skleidžia ne vieną spalvą, o visą RGB diapazoną. Techniškai tai RGB mini-LED LCD TV – šią technologiją jau įsisavino „Hisense“, o „TCL“ ruošiasi ją diegti.
Tai svarbus skirtumas, nes microLED ir OLED televizoriuose šviesą skleidžia patys pikseliai. Mini-LED atveju kalbama apie galinį apšvietimą ir spalvų filtravimą, o dabar Samsung išplėtė apšvietimą iki RGB diapazono – tuo naujos kartos televizoriai skiriasi nuo geriausių šiuo metu prieinamų mini-LED ekranų. Raudonų, žalių ir mėlynų šviesos diodų naudojimas leidžia sumažinti šviesą sugeriančių spalvų filtravimo sluoksnių skaičių. Rezultatas – efektyvesnis ekranas su ryškesnėmis spalvomis.

Samsung naujos kartos televizorių kainos nėra tiksliai nurodytos, tačiau bendrovės atstovai portalo „TechRadar“ atstovams parodoje CES teigė, kad jos vargu ar bus gerokai didesnės nei įprastų mini-LED televizorių. Balandį „Hisense“ paskelbė, kad jų 116 colių RGB MiniLED televizorius bus parduodamas už 99 999 juanius (14 000 USD). Palyginimui, Samsung „tikrosios“ microLED technologijos televizorių kainos prasideda nuo 90 000 USD už 76 colių modelį, o LG už 118 colių „Magnit microLED“ modelį prašo 237 000 USD. Samsung puikiai supranta, kokį iššūkį sprendžia: praėjusiais metais bendrovė pranešė tiekėjams, kad norint patekti į masinę rinką, microLED televizorių savikaina turėtų sumažėti 90 %. Net penkerių metų laikotarpis šiam tikslui atrodo optimistiškas, ir tai tik tam, kad šie modeliai taptų komerciškai perspektyvūs. O tarp komercinio perspektyvumo ir masinės rinkos dar yra didžiulis atotrūkis.
Artimiausioje perspektyvoje RGB mini-LED išlieka nauja svarbia technologija televizorių gamyboje. Nors ji pradedama nuo 115 colių formato, norisi tikėti, kad pereiti prie vidutiniam namų ūkiui tinkamų dydžių užtruks mažiau laiko.