„RTX 5090“ yra 26 kartus greitesnė nei „Radeon HD 5870“: išsamus 180 vaizdo plokščių, išleistų nuo 2009 iki 2025 m., testas
„PC Games Hardware“ svetainė švenčia 25-ąsias metines. PCGH nusprendė paminėti šį svarbų įvykį kuo geriau – atlikdama išsamų vaizdo plokščių našumo palyginimą. Jame buvo pristatyti 180 „Nvidia“, AMD ir „Intel“ grafikos greitintuvų, išleistų per pastaruosius 16 metų.
Visos 180 vaizdo plokštės buvo išbandytos „DirectX 11“ režimu. Galutinėse diagramose matyti modeliai „Radeon HD 5870“ ir „GeForce GTX 480“, konkuruojantys su moderniais flagmanais „GeForce RTX 5090“, „Radeon RX 7900 XTX“ ir „Radeon RX 9070 XT“. Rezultatai atskleidžia ne tik tikrąją vaizdo plokščių galią: senesni žaidimų varikliai ir procesoriaus apribojimai sumažina atotrūkį. Teoriškai našumo diapazonas yra didžiulis. Skirtumas tarp seniausių ir naujausių testuotų didelio našumo vaizdo plokščių siekia 2477 % (tarp „GeForce RTX 5090“ ir „Radeon HD 5870“), tačiau daugelyje žaidimų skirtumas sumažėja vos tik variklis pradeda strigti.

Gauti duomenys taip pat pabrėžia pagrindinius architektūrų pokyčius: perėjimą nuo „Terascale“ prie GCN, nuo „Kepler“ prie „Maxwell“ ir nuo GCN prie RDNA. „Maxwell“ išsprendė „Kepler“ energijos suvartojimo problemas ir pagerino efektyvumą. RDNA architektūroje AMD atnaujino šešėliavimo dizainą, o RDNA 2 pridėjo „Infinity Cache“, kad stabilizuotų kadrų dažnį be išplėstinių atminties magistralių.
Iki 2025 m. RDNA 4 architektūra pagerino spindulių sekimą, tačiau nepagerino rastrinio našumo. „Nvidia“ perėjimas prie „Blackwell“ iš „Ada Lovelace“ suteikė žymiai mažiau našumo padidėjimo nei ankstesniuose cikluose, o dabar svarbesnį vaidmenį atlieka kadrų generavimo technologija. „Intel“ taip pat pasirodė diagramose: „Arc“ plokščių serija išsiplėtė nuo vieno „Arc A380“ modelio iki kelių vidutinės klasės sprendimų, parodydama, kaip tvarkyklių optimizavimas ir API palaikymas laikui bėgant veikia našumą.
Bandymams PCGH naudojo optimizuotą sistemą, pagrįstą flagmanu „Core i9-14900KS“, veikiančiu 6,2 GHz dažniu, kad sumažintų procesoriaus apribojimus. Testai buvo atlikti 1080p raiška, tačiau kai kurie žaidimai, kaip parodė praktika, vis dar riboja šiuolaikinių vaizdo plokščių galimybes. Testo pagrindas yra pirmoji vaizdo plokštė, palaikanti „DirectX 11“, „Radeon HD 5870“. Žemiau pateikiama visa diagrama, rodanti našumo skirtumus (spustelėkite, kad atidarytumėte ją visu dydžiu).

Vaizdo atminties talpa yra dar vienas parametras, kuris keitėsi per grafikos architektūrų kartas. Testai parodė, kad senesnės vaizdo plokštės su 3–4 GB atminties sunkiai tvarkosi net ir DX 11 žaidimuose. Dabar minimalus reikalavimas sklandžiam žaidimui yra 8 GB vaizdo atminties. Tuo tarpu modeliai su 12–16 GB palaiko aukštesnius nustatymus ir skiriamąją gebą be jokių strigimų. Tai rodo, kad nauja architektūra, pakankamas atminties kiekis ir optimizuoti tvarkyklės yra svarbesni nei šešėliavimo įrenginių skaičius GPU.
Šiame straipsnyje pateikiama tik bendra našumo palyginimo lentelė. PCGH taip pat išbandė visas šias vaizdo plokštes keturiuose populiariuose žaidimuose, parodydama, kaip perėjimas prie naujų grafikos architektūrų paveikė realių žaidimų testų rezultatus.