Pusė interneto „pakibo“: vartotojai visame pasaulyje skundėsi trikdžiais „Google“ ir kitose tarnybose
2025 m. birželio 12 d. antroje dienos pusėje Lietuvos laiku vartotojai visame pasaulyje pradėjo pranešinėti apie įvairių interneto tarnybų veiklos sutrikimus. Labiausiai nukentėjo „Google“ tarnybos, įskaitant „Gmail“, „YouTube“, „Google Maps“, „Google Drive“, „Meet“, „Nest“ ir debesų platformas „Google Cloud“ bei „Firebase“. Taip pat apie problemas pranešė „Cloudflare“ ir „Amazon Web Services“ (AWS) vartotojai. Tai gali rodyti globalaus masto interneto infrastruktūros trikdį.
Remiantis „DownDetector“ duomenimis, skundų pikas buvo apie 2025 m. birželio 12 d. 22:25 Lietuvos laiku. Šiuo metu tarnyba surinko dešimtis tūkstančių pranešimų apie įvairių interneto tarnybų veiklos problemas. Ypatingai daug skundų sulaukiama dėl „Google Nest“ išmaniųjų įrenginių ir su „Google Cloud“ susijusių tarnybų veiklos. Nors oficialiose „Google Workspace“ ir „Cloud“ būsenos skydeliuose masiniai trikdžiai dar neužfiksuoti, socialiniuose tinkluose vartotojai masiškai skundžiasi įprastų tarnybų, pvz. „Spotify“, „Discord“ ir kt., veiklos sutrikimais.
Situaciją sunkina tai, kad tuo pačiu metu trikdžiai stebimi ir pas didžiausius interneto infrastruktūros tiekėjus – „Amazon Web Services“ ir „Cloudflare“. Pastaroji jau patvirtino turinti problemų, kurios prasidėjo maždaug prieš valandą. Tai gali reikšti gilesnį globalių tinklų ir maršrutizavimo sistemų veiklos sutrikimą.
Šiuo metu nė viena iš bendrovių oficialiai nekomentavo įvykių priežasčių. Ekspertai įspėja, kad trikdžiai gali paveikti daugelio trečiųjų šalių programų ir platformų, naudojančių „Google“, „AWS“ ir „Cloudflare“ debesų tarnybas, veiklą – nuo transliacijos platformų iki bankų sistemų.
Atnaujinimas:
Iki 2025 m. birželio 12 d. 23:45 Lietuvos laiku dauguma „Google“ tarnybų pradėjo atsigauti. Remiantis „DownDetector“, skundų dėl trikdžių gerokai sumažėjo. „Google“ oficialiai pripažino kai kurių savo produktų veiklos sutrikimus. Tarp „Workspace“ tarnybų šiuo metu problemos pastebimos tik su vaizdo skambučiais „Google Meet“. Tačiau „Google Cloud“ debesų infrastruktūroje vis dar išlieka keletas produktų veiklos problemų. „Google“ patikslino, kad trikdžių priežastis nustatyta 2025 m. birželio 12 d. 23:41 Lietuvos laiku, ir specialistai jau dirba prie tarnybų atkūrimo.
„Cloudflare“ taip pat pranešė, kad jos tarnybos pradėjo atsigauti. „Amazon Web Services“ (AWS) vis dar neišleido oficialaus pareiškimo dėl trikdžių, nepaisant vartotojų pranešimų apie dalinę kai kurių debesų išteklių neprieigą.
Mes sekame situacijos vystymąsi ir atnaujinsime informaciją, kai atsiras naujų duomenų.