Pagrindiniai automobilių gamintojai masiškai boikotuoja „Apple CarPlay Ultra“
Praeitą mėnesį „Apple“ pristatė „CarPlay Ultra“ – pažangią sistemos versiją, skirtą „iPhone“ integracijai su šiuolaikinių automobilių borto kompiuteriais. „Aston Martin“ tapo pirmuoju automobilių gamintoju, įdiegusiu „CarPlay Ultra“ palaikymą savo automobiliuose, tačiau daugelis kitų automobilių gigantų netikėtai pradėjo boikotuoti šią naujovę.

Konkrečiai, vokiečių prekių ženklai „Mercedes-Benz“ ir „Audi“, taip pat „Volvo Cars“, „Polestar“ ir „Renault“ vieningai pareiškė, kad neįdiegs „CarPlay Ultra“ palaikymo savo automobiliuose. „BMW“ laikosi pozicijos, kad apsiribos tik standartine „CarPlay“ versija. Ir tai nepaisant to, kad anksčiau „Apple“ buvo įtraukusi juos į sąrašą tų, kurie tai padarys. Iš 14 „Apple“ paminėtų prekių ženklų šiek tiek atsargesnę poziciją užėmė „Jaguar Land Rover“, teigdami, kad vis dar vertina sistemą, tuo tarpu „Ford“ ir „Nissan“ (taip pat jos antrinis prekės ženklas „Infiniti“) pareiškė neturintys informacijos apie „Apple CarPlay Ultra“ taikymą ateityje. Tuo metu „Porsche“ ir korėjiečių „Hyundai“ (kartu su „Kia“ ir „Genesis“) įsipareigojo įdiegti „Ultra“ sistemos versiją.

Šaltiniai, artimi automobilių gamintojams, teigia, kad diskusijos dėl „CarPlay Ultra“ integracijos iš pradžių apėmė aiškių duomenų mainų ribų nustatymą. Užkulisinių pokalbių metu „CarPlay Ultra“ naudojimas nereikalavo papildomo automobilių duomenų, saugomų jų pačių informacinėse-pramoginėse sistemose ir programinėje įrangoje, dalijimosi. Tačiau toks integracijos lygis, kurį „Apple“ galiausiai pristatė savo prezentacijoje, tapo stabdžiu automobilių gamintojams: nė vienas iš jų neketino dalintis su „Apple“ svarbiais duomenimis iš automobilių borto sistemų. „Apple“ patikinimai, kad duomenys neperduodami į „iPhone“, nieko neįtikino.
Taigi, dauguma boikotuojančių automobilių gamintojų ketina palikti bazinę „Apple CarPlay“ versiją. Tai logiška, nes, remiantis 2023 m. „McKinsey“ atlikta apklausa, beveik pusė automobilių pirkėjų teigė, kad nepirktų automobilio be „Apple CarPlay“ ar „Android Auto“, o 85 % automobilių savininkų, turinčių „Apple CarPlay“ ar panašią sistemą, renkasi ją vietoje gamintojo įdiegtos programinės įrangos.