„Nvidia“ atnaujino DLSS ir 20 % sumažino vaizdo atminties sunaudojimą žaidimuose
„Nvidia“ išleido DLSS technologijos atnaujinimą (SDK versija 310.3.0), kuris 20 % sumažina vaizdo atminties naudojimą didinant raišką. Tai tapo įmanoma optimizavus „Transformer“ modelį, kuris užtikrina aukštesnę vaizdo kokybę, palyginti su konvoliuciniu neuroniniu tinklu (CNN).
Anksčiau „DLSS Transformer“ reikėjo beveik dvigubai daugiau atminties nei CNN, tačiau po patobulinimų skirtumas sumažėjo iki 40 %. Pavyzdžiui, esant 1080p raiškai, atnaujintas algoritmas naudoja 85,77 MB vaizdo atminties vietoj ankstesnių 106,9 MB, o CNN – 60,83 MB. Tuo pačiu metu vaizdo atminties sunaudojimas didėja tiesiškai: 4K raiška jis padidėja 3,5 karto ir pasiekia 307,37 MB.
Praktiškai, rašo „Tom’s Hardware“, 80 MB sutaupymas 4K raiška vargu ar bus pastebimas, atsižvelgiant į šiuolaikinių vaizdo plokščių VRAM dydžius. Tačiau esant 8K raiškai, kur DLSS gali sunaudoti daugiau nei gigabaitą atminties, optimizavimas tampa svarbesnis. „Nvidia“ pabrėžė, kad vaizdo atminties apkrovos sumažinimas neturėjo įtakos mastelio keitimo kokybei – DLSS 4 „transformatorius“ turi dvigubai daugiau parametrų nei jo CNN atitikmuo, todėl vaizdas yra artimas originalui.
Taip pat pažymima, kad vaizdo atminties sunaudojimo sumažinimas susijęs tik su vaizdo mastelio keitimu, o ne su kadrų generavimu. Naujausia „transformatoriaus“ versija jau leido sutaupyti 30 procentų vaizdo atminties. Visų pirma, žaidime „Warhammer 40,000: Darktide“, naudojant DLSS 4 vietoj DLSS 3, vaizdo atminties sunaudojimas esant 4K raiškai sumažėjo 400 MB.