Naujas etapas: mobiliojo ryšio paslaugų teikėją keiskite ir nuotoliniu būdu
Nuo sausio 1 dienos mobiliojo ryšio vartotojai oficialiai gali tiek paslaugas aktyvuoti, tiek pakeisti tiekėją nuotoliniu būdu. Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) dar pernai balandį nustatė tvarką, pagal kurią galutiniam paslaugų gavėjui viešosios mobiliojo ryšio paslaugos nuotoliniu būdu būtų aktyvuojamos per 10 minučių nuo tada, kai jo ryšio įrenginyje yra atlikti visi būtini veiksmai.
„Ši technologija, vadinama eSIM, yra itin aktuali organizacijoms, valdančioms didelį ryšio įrenginių skaičių, pvz., mobiliojo ryšio ar daiktų interneto įrenginius. Ji taip pat aktuali ir paprastiems vartotojams, kurie naudoja ryšio įrenginius su eSIM, nes tokia technologija sudaro galimybes mobiliojo ryšio paslaugų gavėjams įdiegti ir perkelti mobiliojo ryšio paslaugas nuotoliniu, belaidžiu būdu“, – aiškina Indrė Jurgelionienė, RRT Tinklų reguliavimo departamento direktorė.
Pasak I. Jurgelionienės, tai reiškia, kad į ryšio įrenginius, kurie palaiko eSIM technologiją, nereikia įdėti naujos plastikinės SIM kortelės, norint aktyvuoti ar keisti paslaugas. Palyginti su SIM kortele, eSIM technologiją palaikančiose kortelėse yra ta pati abonento ir mobiliojo ryšio tinklo identifikavimo ir autentifikavimo informacija. Tiesiog eSIM papildomai sudaro galimybes pakeisti operatorių, fiziškai nekeičiant SIM kortelės, bet valdant esamus ir į eSIM parsisiunčiant naujus operatoriaus SIM profilius.
Mobiliojo ryšio operatoriai turi laikytis RRT nurodytos tvarkos ir savo interneto svetainėse skelbti išsamią informaciją apie galimybę aktyvuoti paslaugas ir pakeisti paslaugų teikėją nuotoliniu būdu.
Tiesa, kol kas su eSIM nėra galimybės naudotis mobiliojo parašo paslauga, nes rinkoje šiuo metu nėra sprendimo, kuris leistų įrenginiuose su eSIM turėti autentifikacijai ir pasirašymui reikalingus sertifikatus.
Pakanka aktyvuoti kodą
Nors tvarka įsigalioja nuo sausio 1-osios, mobiliojo ryšio operatoriai pasiruošimą vertina skirtingai. Jaunius Špakauskas, „Bitė Lietuva“ korporatyvinės komunikacijos vadovas, teigia, kad šiuo metu jie yra finišo tiesiojoje ir eSIM paslaugą pristatys visiems klientams pačioje 2023 metų pradžioje.
„Kurį laiką naują paslaugą sėkmingai bando mūsų darbuotojai bei dalis verslo klientų ir ją vertina itin pozityviai“, – sako J. Špakauskas.
Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ teigia, kad jų privatūs ir verslo klientai eSIM technologija mobiliuosiuose telefonuose jau gali naudoti nuo šių metų spalio pabaigos.
„Telefonų gamintojai skiria vis daugiau pastangų, kad užtikrintų įrenginių apsaugą nuo drėgmės ir dulkių, eSIM čia labai padeda – nebereikia atverti angos, pro kurią reikėtų įdėti ar išimti fizinę plastikinę kortelę. Pradėti naudotis eSIM yra paprasta, klientams pakanka nuskenuoti iš operatoriaus gautą QR kodą. Dar vienas svarbus eSIM pranašumas yra saugumas – skirtingai nei tradicinės SIM kortelės, kurių duomenys gali būti klonuojami, eSIM technologija turi geresnes saugos priemones ir funkcijas sumažinančias rizikas“, – sako Aida Lumbytė, „Tele2“ produkto vadovė.
Kad galėtų pradėti naudotis eSIM vietoje plastikinės SIM kortelės, „Tele2″ klientai turi turėti šią technologiją palaikantį įrenginį ir aktyvuoti specialų QR kodą, kurį gali gauti užėję į bet kurį „Tele2″ saloną arba paskambinę klientų aptarnavimo numeriu 117. ESIM naudojimas nėra papildomai apmokestinamas, tačiau kaip ir plastikinėms SIM, yra taikomas nedidelis vienkartinis SIM keitimo mokestis. Klientams, jau turintiems sutartį, ir nusprendusiems pradėti naudoti eSIM, turimas planas ir jo terminai bei papildomos užsakytos paslaugos nesikeičia.
Numerių perkėlimas „iPhone“ nepakylant nuo sofos
„ESIM technologijos bandymus prieš keletą metų pradėjome išmaniuosiuose laikrodžiuose, o jau kelis mėnesius visi mūsų klientai šią paslaugą galėjo aktyvuoti užsukę į bet kurį saloną, – sako Domas Milius, „Telia“ eSIM paslaugos vadovas. – Prieš Kalėdas įjungėme patį gryniausią eSIM funkcionalumą – galimybę virtuliai įsidiegti SIM kortelę iš bet kur. Taip pat šis funkcionalumas palengvins numerių perkėlimą į kitus „iPhone“ įrenginius – tai bus galima padaryti skaitmeniniu būdu.“
Norint įsidiegti eSIM, vartotojui reikia turėti „Telia“ abonentinį numerį ir atsisiųsti naujausią „Apple“ operacinės programos versiją „iOS 16.2“. Plastikinę SIM kortelę į eSIM galima pasikeisti telefono nustatymuose pasirinkus „Mobile Data“ skiltį ir spustelėjus mygtuką „Convert to eSIM“. Iššokusiame lange reikės prisijungti prie „Mano Telia“ paskyros, pasirinkti į eSIM keičiamos kortelės telefono numerį ir patvirtinti sutikimą su sąlygomis. ESIM aktyvacijos procesas užtruks vos keletą minučių, po kurių mobiliuoju ryšiu galėsite naudotis įprastai.
Jei įjungiamas naujas telefonas, tai atliekama pasirinkus „Set Up Mobile Service“ funkciją, o telefonu naudojantis ne pirmą kartą – „Mobile Data“ skiltyje paspaudus „Add eSIM“. Tokius pačius žingsnius reikia atlikti ir norint perkelti eSIM iš vieno prietaiso į kitą. Šias galimybes siūlo „iPhone XR/XS“ ir visi naujesni „iPhone“ modeliai.