Lietuvoje geriausiai parduodami „Samsung“, „Prestigio“ ir „Apple“ planšetiniai kompiuteriai
Lietuvos gyventojai per mėnesį nuperka apie 7 tūkstančius planšetinių kompiuterių. Daugiausia žmonės perka Prestigio, Samsung ir Apple planšetinius kompiuterius. Minėtų gamintojų gaminiai sudaro daugiau nei du trečdalius visų praėjusiais metais parduotų planšetinių kompiuterių. Taip skelbia tyrimų bendrovė GFK.
GFK duomenimis, planšetinių kompiuterių rinka Lietuvoje per metus padidėjo tris kartus: užpernai sausio –rugsėjo mėnesiais planšečių mūsų šalyje parduota 19,7 tūkst. vienetų, o 2013 metais per tą patį laikotarpį – daugiau nei 61,5 tūkstkompiuterių.
„Lietuvos planšetinių kompiuterių, kaip ir išmaniųjų telefonų, rinkoje dominuoja modeliai su populiariausia pasaulyje „Android“ operacine sistema. 85,2 proc. vartotojų įsigyjamų planšetinių kompiuterių yra su „Android“ operacine sistema, 14,4 – su „iOS“, o planšetinių kompiuterių su „Windows“ dalis mažiausia – vos 0,4 procento“, – teigia informacinių technologijų didmeninės prekybos bendrovės „Asbis“ viceprezidentas Baltijos šalims Linas Grinevičius.
„Prestigio“ parduota daugiau už „Apple“
Samsung dominuoja planšetinių kompiuterių rinkoje, tačiau jiems ant kulnų lipa pigesnius su Android versija siūlantys Prestigio. Jie šiemet iš antrosios vietos išstūmė „Apple iPad“. Rugsėjį „Prestigio“ planšečių parduota net 1,5 karto daugiau nei „Apple iPad“ ir vos 300 vienetų mažiau nei „Samsung“.
L.Grinevičiaus tvirtinimu, „Prestigio“ planšetinių kompiuterių išpopuliarėjimą Lietuvoje labiausiai lemia dvi priežastys. Pirmoji jų – kaina. Įsigyti „Prestigio“ planšetinį kompiuterį galima už 259-999 litų.
Antroji priežastis – „Prestigio“ prekės ženklo išpopuliarėjimas. Šio gamintojo planšetiniai kompiuteriai techniniais parametrais prilygsta aukščiausios klasės įrenginiams, naudojamos aukštos kokybės medžiagomis. „Dauguma lietuvių yra racionalūs pirkėjai. Matydami praktiškai identiškas produktų charakteristikas, jie natūraliai renkasi keliais šimtais litų mažiau kainuojančius įrenginius. Ši priežastis lemia, kad „Prestigio“ įrenginių vartotojų skaičius labai sparčiai auga, įsitvirtina ir pats prekės ženklas, nes vis daugiau žmonių rekomenduoja jį savo pažįstamiems“, – paaiškino L.Grinevičius.
Pigesni modeliai populiarės
„Asbis“ atstovas pastebėjo, kad konkurencija Lietuvos planšetinių kompiuterių rinkoje tampa vis intensyvesnė, ir prognozuoja, kad pigesni modeliai atsirieks vis didesnę rinkos dalį. „Lietuvoje plečiasi nebrangių planšetinių kompiuterių asortimentas, nes ir pasauliniu mastu tokių įrenginių gamintojų daugėja. Ypač – siūlančių planšetes su „Android“. Dėl palankesnių kainų planšetiniai kompiuteriai tampa prieinami didesnei daliai žmonių ir Lietuvoje“, – pasakojo L.Grinevičius.
Pigesnių modelių populiarėjimą patvirtina ir GFK duomenys: nors planšečių parduota 200 proc. daugiau, rinkos vertė litais teišaugo 82 procentais, nes vidutinė kaina sumažėjo net 40 procentų. Šiuo metu Lietuvos gyventojai planšetinį kompiuterį perka vidutiniškai už 859 litus.
Anot „Asbis“ atstovo, intensyviausias pardavimų periodas bus Kalėdų laikotarpis. „Kadangi planšetinių kompiuterių kainos nukritusios iki kelių šimtų litų, didesnei daliai vartotojų jie tampa patraukli Kalėdinė dovana. 2012 metų gruodį visoje Lietuvoje planšetinių kompiuterių buvo parduota beveik 10 tūkst. vienetų“, – sakė „Prestigio“ įrenginius importuojančios bendrovės atstovas.