„Lexus“ pristato naujos kartos ES modelį

„Lexus“ pristato visiškai naują, jau aštuntosios kartos, prabangų sedaną ES. Naujosios kartos modelis pristatomas europiečiams, o į žemyno rinkas jis atvyks 2026 m. pavasarį. Visiškai naujas ES sukurtas pagal naują „Lexus“ dizaino koncepciją – „Clean Tech x Elegance“. Automobilis tapo didesnis už savo pirmtaką visais matmenimis, tačiau išlaikė minimalistinę ir elegantišką išvaizdą tiek išorėje, tiek viduje.

Naujajame modelyje debiutuoja pažangios technologijos bei komforto, ryšio ir saugumo sprendimai, kuriais siekiama dar labiau sustiprinti šio automobilio patrauklumą. Modelio gama apims tiek savaime įsikraunančius hibridinius variantus, tiek – pirmą kartą ES istorijoje – visiškai elektrinę versiją. Pirkėjai taip pat galės rinktis automobilius su priekinių arba visų varančiųjų ratų pavara.

Nauja dizaino koncepcija

ES modelis sukurtas pagal naująją „Lexus“ dizaino filosofiją – „Clean Tech x Elegance“. Automobilio išorės dizainas pasižymi drąsia, ryškia išvaizda, tačiau išlaiko minimalistinį požiūrį, atspindintį „Lexus“ viziją apie ateities elektrinių automobilių dizainą.

Bendrieji automobilio matmenys buvo kruopščiai apskaičiuoti, siekiant elegantiškų ir išraiškingų proporcijų, kartu užtikrinant patogų įlipimą ir išlipimą. Ratų padėtis sureguliuota milimetro tikslumu – tai padeda išgauti idealią, plačią ir žemą laikyseną.

Priekiniai žibintai išsiskiria dvigubu L formos šviesų parašu, kuris taps naujuoju „Lexus“ simboliu elektrifikacijos eroje. Šiame sprendime susijungia į vidų nukreipti L formos dienos žibintai ir į išorę nukreipti L formos posūkių signalai – tai kuria išskirtinį „Lexus“ identitetą ir pagerina matomumą bei funkcionalumą.

Modelio gale taip pat pritaikytas L formos šviesų parašas, leidžiantis iš karto atpažinti automobilį kaip „Lexus“. Vientisa galinių žibintų juosta harmoningai susilieja su apšviestu „Lexus“ logotipu, o stabdžių ir gabaritiniai žibintai integruoti tiesiai į ją. Kiti šviesos elementai perkelti į kraštinius galinius kampus.

Naujas interjero lygmuo

„Lexus“ siekė sukurti išskirtinai komfortišką saloną, dar labiau pagerindama jau ir taip aukšto lygio ES modelio tylą ir važiavimo kokybę. Priekinės sėdynės buvo iš naujo suprojektuotos taip, kad vairuotojui padėtų išlaikyti patogią laikyseną, intuityviai reaguoti į automobilio elgseną ir labiau įsitraukti į vairavimo procesą. Speciali atrama pečių srityje mažina raumenų įtampą, o nugaros atlošas švelniai apgaubia kūną.

Didelis dėmesys skirtas triukšmo mažinimui – pagerintas durelių sandarumas ir sumontuotas aukšto lygio garso izoliaciją užtikrinantis priekinis durų stiklas. Kruopščiai sureguliuotas garso paskirstymas salone sukuria natūralesnę ir harmoningai subalansuotą akustinę aplinką.

Pirmą kartą – paslėpti jungikliai

Aukščiausios kokybės salono įspūdį sustiprina naujoji „Lexus“ technologija – paslėpti jungikliai („Hidden Switches“). Šis dizaino sprendimas atspindi tradicinį „Lexus“ svetingumo principą „Omotenashi“. Minimalistinis dizainas harmoningai dera su interjeru – išjungus automobilį, jungikliai tampa nematomi po prietaisų skydelio apdaila, o įjungus variklį – subtiliai apšviečiami ir išryškėja.

Savaime įsikraunantis hibridinis „ES 300h“

„ES 300h“ versija turi iš naujo suprojektuotą savaime įsikraunančią hibridinę galios sistemą su 2,5 litro darbinio tūrio keturių cilindrų eilėje benzininiu varikliu, kuris pasiekia maksimalią 201 AG / 148 kW galią. Bus siūlomi modeliai tiek su priekinių, tiek su visų varančiųjų ratų pavara.

Hibridinės sistemos baterija patobulinta taip, kad generuotų didesnę energijos perdavimo galią. Specialiai suprogramuotas galios sistemos algoritmas užtikrina galingą pagreitį ir aukštą degalų naudojimo efektyvumą.

Papildomas privalumas – sustiprintas jėgainės tvirtinimo stabilumas padeda slopinti vibracijas, taip sukuriant dar tylesnę ir rafinuotesnę atmosferą automobilio salone.

Visiškai elektrinės versijos: „ES 350e“ ir“ ES 500e“

Naujasis „Lexus ES“ bus siūlomas ir dviejų visiškai elektrinių versijų: priekiniais ratais varomos „ES 350e“, kuri išvysto 224 AG / 165 kW galią, ir visais ratais varomos „ES 500e“, kurios galia siekia 343 AG / 252 kW.

Abu šie modeliai sukurti remiantis pažangios „Lexus“ elektrifikacijos patirtimi, atskleidžiant visas naujosios platformos „Lexus Global Architecture-K“ galimybes. Vienas svarbiausių šios platformos komponentų – naujosios kartos elektros pavaros, integruojančios galios valdymo bloką ir transmisiją.

Jų konstrukcija – lengva ir kompaktiška, todėl išsaugoma maksimali salono ir bagažo erdvė. Talpi baterija integruota automobilio grindyse, taip užtikrinant dar žemesnį automobilio svorio centrą.

Tikslios informacijos apie nuvažiuojamą atstumą ir įkrovimo trukmę dar laukiama, tačiau prognozuojama, kad viena įkrova bus galima nuvažiuoti iki 530 km (pagal WLTP standartą), o greitasis įkrovimas iki 80 proc. užtruks maždaug 30 minučių.

„ES 350e“ su priekinių ratų pavara aprūpintas 77 kWh talpos ličio jonų baterija. Tikimasi, kad šis modelis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgės per 8,2 sek.

„ES 500e“ su visų varančiųjų ratų sistema užtikrins dar didesnį našumą – jo 75 kWh baterija leis pasiekti 100 km/val. greitį vos per 5,7 sek. Šie duomenys gauti testuojant prototipą ir gali būti patikslinti iki galutinės elektromobilių homologacijos.

„ES 500e“ versijoje montuojama išmanioji „Lexus“ elektrinė visų varančiųjų ratų sistema DIRECT4. Ji nuolat reguliuoja sukimo momento paskirstymą tarp visų keturių ratų, atsižvelgdama į vairuotojo veiksmus ir kelio dangos sąlygas. Sukimo momentas gali būti paskirstytas tarp ašių santykiu nuo 100:0 iki 0:100, remiantis duomenimis iš jutiklių, stebinčių pagreitį, ratų sukimosi greitį ir vairo pasukimo kampą. Tai užtikrina stabilų valdymą ir dinamišką vairavimo patirtį.

Konstruojant šį automobilį, visa platformos struktūra buvo iš esmės peržiūrėta: bendras modelio ilgis padidėjo 165 mm, ratų bazė – 80 mm, priekinė tarpvėžė – 64 mm, o galinė – 82 mm. Atstumas tarp priekinių ir galinių sėdynių išaugo 77 mm (iki 1102 mm), todėl salonas tapo gerokai erdvesnis. Be to, pakelta sėdėjimo pozicija palengvina įlipimą ir išlipimą iš automobilio.

Skaitmenizuota vairuotojo ir keleivių erdvė

Naujajame ES įdiegta visiškai nauja skaitmeninizuota vairuotojo erdvė, kurioje sklandžiai integruotas 12,3 colio įstrižainės skaitmeninis prietaisų skydelis ir visiškai naujas 14 colių įstrižainės „LexusConnect“ informacijos ir pramogų sistemos ekranas bei „Lexus Link+“ sistema.

„LexusConnect“ sistema užtikrina dar lengvesnį ir patogesnį vairavimą. Joje pateikiami aiškūs žemėlapiai su „Google“ lankytinų vietų informacija bei nuolat atnaujinami duomenys, skirti efektyviai navigacijai: nurodomos greičio matuoklių vietos bei įspėjimai apie mažos taršos zonas.

Elektrinėse ES versijose numatyti papildomi patogumai – sistema automatiškai įtraukia įkrovimo stoteles į maršrutą ir nuolat atnaujina rekomenduojamas įkrovimo vietas pagal baterijos įkrovos lygį bei kelionės sąlygas. Tai padeda išvengti nerimo dėl galimo baterijos išsikrovimo.

Reguliarūs nuotoliniai programinės įrangos atnaujinimai užtikrina, kad informacijos ir pramogų sistemos funkcijos visada išliktų aktualios ir veiktų be jokio trikdymo vairuotojui.

14 colių informacijos ir pramogų sistemos ekranas – kol kas didžiausias, kada nors montuotas „Lexus“ automobiliuose. Jame pristatyta nauja pagrindinio ekrano koncepcija leidžia vairuotojui vienu žvilgsniu matyti svarbiausią informaciją iš įvairių automobilio sistemų.

Visiškai elektriniuose modeliuose ekranas turi specialią elektromobilių skiltį, kurioje vairuotojas gali stebėti automobilio galimą nuvažiuoti atstumą, realaus laiko įkrovimo informaciją ir valdyti suplanuoto įkrovimo nustatymus. Taip pat galima aktyvuoti naują baterijos paruošimo įkrovimui funkciją, kuri prieš įkrovimą optimizuoja akumuliatoriaus temperatūrą ir taip sutrumpina įkrovimo laiką. Ši funkcija ypač naudinga keliaujant šaltesnio klimato sąlygomis.