Kinai nustatė geriausią elektromobilį žemai – „Tesla“ užėmė ketvirtąją vietą
Didžiausias Kinijoje atliktas elektrinių transporto priemonių žiemos testas suteikia naują požiūrį į tai, kaip šie automobiliai veikia esant žemesnei nei nulis temperatūrai. Varžybose dalyvavo šešiasdešimt septyni elektromobiliai, todėl testas buvo įtrauktas į Gineso rekordų knygą. Išgirtoji „Tesla“ pasirodė prastai, pralaimėdama kiniškiems automobiliams keliose disciplinose.
Bandomai vyko Vidinėje Mongolijoje, esant nuo -10 °C iki –25 °C temperatūrai. Automobiliais ekspertai važiavo tol, kol jų akumuliatoriai visiškai išsikrovė, vienodomis sąlygomis: šildomame salone, tikruose keliuose ir net bekelėje. Teisėjai vertino transporto priemonių galimybes septyniuose svarbiuose scenarijuose: nuvažiuojamas atstumas, energijos sąnaudos, greitas įkrovimas, salono šildymo efektyvumas, automatinis avarinis stabdymas (AEB), greitėjimas ir važiavimas bekele.
Kinijos portalo „Autohome“ atliktas testas pasiekė išsamiausio tokio pobūdžio bandomojo važiavimo rekordą ir buvo įtrauktas į Gineso rekordų knygą.
Žiemos bandymų programoje dalyvavo daugybė Kinijos rinkos elektromobilių – nuo kompaktiškų hečbekų ir vidutinio dydžio sedanų iki visureigių. Transporto priemonės buvo specialiai atrinktos atsižvelgiant į šiuo metu vartotojams prieinamų modelių įvairovę ir apimant praktiškai visas pagrindines kainų kategorijas bei naudojimo scenarijus.

Kalbant apie nuvažiuojamą atstumą šaltu oru, geriausius rezultatus pademonstravo „Xpeng P7 EV“, CLTC (Kinijos lengvųjų transporto priemonių bandymų ciklo) metu įveikęs 53,9 % deklaruojamo atstumo. Šaltu oru sunaudota mažiau nei pusė pilno elektromobilio akumuliatoriaus įkrovos. „BYD Yangwang U7“ elektromobilis užėmė antrąją vietą su 51,8 % įkrovimo rodikliu, o „Zeekr 001“ – trečiąją su 49,6 % įkrovimo rodikliu.
Plačiausiai gaminamas „Tesla“ modelis „Model 3“ užėmė ketvirtąją vietą su 48 % įkrovimo rodikliu. Tačiau „Tesla Model Y“ užėmė tik 31 vietą su 35,2 % įkrovimo sparta (šaltas oras sumažino akumuliatoriaus talpą 64,8 %), o „Li Auto i8“ bandyme pasiekė mažiausią įkrovimo spartą – 34,8 %. Visos kitos bandyme dalyvavusios transporto priemonės buvo įkraunamos hibridinės.
Be nuvažiuojamo atstumo, žiemos bandymuose taip pat buvo vertinamas kiekvienos transporto priemonės energijos vartojimo efektyvumas itin šaltomis sąlygomis. Šioje kategorijoje pirmenybė buvo teikiama lengvesniems ir kompaktiškesniems modeliams. Rezultatai, išreikšti kilovatvalandės sąnaudomis 100 km, patvirtino šiuos lūkesčius. „BYD Seagull“ pirmavo su 23,5 kWh/100 km, šiek tiek aplenkdamas „Geely Xingyuan“, o „BYD Seal 06“ užėmė trečiąją vietą. „Tesla Model 3“ buvo penktas su 24,9 kWh/100 km.
Tarp didesnių transporto priemonių „Xiaomi YU7“ visureigis užėmė 20 vietą su 33,7 kWh/100 km. „Tesla Model Y“ nuo jo atsiliko vos 1,2 kWh/100 km, o tai rodo, kaip žema temperatūra padidina efektyvumo skirtumą tarp kompaktiškų automobilių ir sunkesnių visureigių.
Kitas svarbus skirtumas tarp išbandytų transporto priemonių buvo įkrovimo greitis esant minusinei temperatūrai. Pagal standartizuotą procedūrą, matuojant laiką, reikalingą įkrovimui nuo 30 % iki 80 %, „Avatr 06“ netikėtai tapo lyderiu, procesą įvykdęs vos per 15 minučių. Po jo sekė „Nevo 06“ ir „Fulwin A9L“, pastarasis – padidinto nuotolio elektrinis automobilis.
Kitas reitinge buvo „Xiaomi YU7“ visureigis, kuris užėmė 39 vietą su 31 minute, o „Tesla Model Y“ pasirodė dar blogiau, užimdamas 44 vietą su 35 minutėmis. Tai dar labiau parodo, kaip šaltas oras gali smarkiai paveikti įkrovimo greitį skirtingose platformose ir architektūrose.
