Kas yra kas išmaniųjų telefonų rinkoje?
Tyrimų bendrovė IDC išleido ketvirčio ataskaitą apie išmaniųjų telefonų rinkos būklę šių metų balandžio-birželio mėnesiais. Leidinys „Instant Flash News“ pertvarkė ją į daugybę diagramų ir grafikų, įvairiais atžvilgiais atspindinčių pasaulinės išmaniųjų telefonų rinkos būklę. Mes parodysime visas šias diagramas ir pakomentuosime kiekvieną iš jų, pabrėždami kai kurias įdomias detales. Pradėkime nuo svarbiausio grafiko, rodančios pagrindinių mobiliųjų telefonų gamintojų dalies pokytį ir augimo tempą.
Atkreipkite dėmesį , kad ši skaidrė taikoma ne tik išmaniesiems telefonams, bet ir paprastiems mygtukiniams telefonams. Bendri pardavimai šiek tiek sumažėjo, palyginti su praėjusiais metais (470 mln., palyginti su 473 mln.). Lyderiais išlieka „Samsung“, „Apple“ ir „Huawei“, tačiau ketvirtąją vietą užėmė nedaug kam žinoma kompanija „Transsion“, kuri iš eilės penkis ketvirčius rodo daugiau nei 50% augimą. Panašų augimo tempą antrąjį ketvirtį parodė tik „Xiaomi“. Iš gilios duobės pagaliau išsikapstė HMD (šiemet nupirko „Nokia“) ir pirmą kartą per daugiau nei dvejus metus parodė, kad jos pardavimai išaugo. Tai užtikrino jai devintąją vietą rinkoje ir leido pranokti netgi „Lenovo“. Tuo tarpu LG pardavimai sumažėjo, kaip ir kategorijos „Kiti“ atstovų.
Dabar išbraukime mygtukinius telefonus iš statistikos ir pamatysime šiek tiek kitokią statistiką. Išmaniųjų telefonų pardavimai lėtai auga (348 milijonai prieš pernykščius 346 milijonus). Daugiausia TOP-10 pavadinimų sutampa, tačiau HMD šiame sąraše nėra, todėl galima daryti išvadą, kad jos devintąją vietą daugiausia lemia mygtukiniai telefonai. Tokiu pat būdu savo ketvirtąją vietą gavo ir paslaptingoji „Transsion“, kurios dalis tarp „smartų“ gamintojų yra nereikšminga, nors ji nuolat auga – bendrovė netgi aplenkė „Gionee“ ir pirmą kartą pateko į dešimtuką. Visus praėjusius metus buvęs pastebimas spartus „OPPO“ ir „Vivo“ augimas šiemet šiek tiek sumažėjo, nors BBK augimo tempas išliko pakankamai aukštas. ZTE beveik sugebėjo nugalėti pardavimų kritimą, o LG, atvirkščiai, vėl pradėjo nesisekti. Taip pat atkreipkite dėmesį į nedidelę likusių gamintojų dalį: į geriausiųjų dešimtuką nepatekę prekių ženklai kontroliuoja mažiau nei ketvirtadalį rinkos.
Mažiausiai įdomi nuotrauka: išmaniųjų telefonų pardavimas pagal regionus. Nesunku nuspėti, kad daugiausia mobiliųjų prietaisų realizuojama Azijoje, kur vartojimas sparčiai augo keletą metų, bet dabar pradėjo šiek tiek trauktis. Tačiau Vakarų Europoje, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose jis mažėja dar sparčiau. Augimo varomoji jėga šiuo metu yra Šiaurės Amerika.
Dabar apie tai, kokie prekės ženklai kuriuose regionuose yra populiarūs. „Samsung“ kontroliuoja apie trečdalį rinkos penkiuose iš šešių išskirtų regionų – išimtis yra labiausiai konkurencinga Azijos rinka, kurioje penkių bendrovių dalis svyruoja nuo 11% iki 15%. Tas pats paveikslas mums parodo spartų „Transsion“ augimą: įmonė kas šeštą savo išmanųjį telefoną parduoda Afrikos ir Artimųjų Rytų regione, daugiausia Afrikoje („Tecno“ ir „itel“ prekės ženklai). Tuo tarpu bendrovės prekės ženklai Azijoje („Infinix“ ir „Spice“) nėra tokie sėkmingi. Negalima nepastebėti Prancūzijos bendrovės „Wiko“ ir Pakistano „Q-Mobile“ sėkmės, kurie sugebėjo įsilieti į savo regionų geriausiųjų penketuką. Įspūdį taip pat daro „Xiaomi“ augimas Vidurio ir Rytų Europoje – bendrovės pardavimai per metus išaugo 1629,3 proc. ir dabar kompanija atsilieka tik nuo „Samsung“, „Huawei“ ir „Apple“.
Dabar pažvelk į dviejų šalių, turinčių milijardą gyventojų, rinką – Kinijos ir Indijos. Nepaisant maždaug vienodo gyventojų skaičiaus Kinija savo pietvakarių kaimynę išmaniųjų telefonų pardavimais aplenkė keturis kartus. Tačiau Indijos rinkoje pardavimai ir toliau auga, o Kinijos pradėjo trauktis. Kinijoje puikiai jaučiasi vietinės kompanijos, užimančios aštuonias vietas dešimtuke. Pasaulyje apskritai ir Indijoje pirmaujanti „Samsung“ čia užimą vos aštuntą vietą, nusileisdama net „Meizu“ ir „Gionee“. Tuo tarpu į Indiją aktyviai veržiasi kinų „Vivo“ ir „OPPO“, kurdami problemas vietiniams žaidėjams – atkreipkite dėmesį į smarkų kritimą „Micromax“ ir įmonės „Transsion“ (Indijoje dirba jos prekės ženklas „Spice“).
Kitas įdomus paveikslėlis: suskirstymas į kainų kategorijas 50 USD žingsniu. Kairysis grafikas įrodo, kad pusė parduodamų išmaniųjų telefonų yra pigesni nei 200 USD, o 80% kainuoja mažiau nei 400 USD. Tuo tarpu $700+ kategorija pagal pardavimų apimtis beveik lygi $450- $700 segmentui. Dešinysis grafikas rodo, kad kuo brangesni išmanieji, tuo mažiau pirkėjų renkasi prekinius ženklus ne iš 5 populiariausiųjų.
Čia taip pat yra daugiau įdomių detalių. „Transsion“ pasirodė besąs pasaulinis lyderis segmente iki 50 dolerių, o tai užbaigia šios įmonės įvaizdį, uždirbančios pinigus parduodant mygtukinius telefonus skurdiems afrikiečiams. „Samsung“ yra vienintelė kompanija, atstovaujanti save visose kategorijose, viršijančiose 50 JAV dolerių ribą. Ši korėjiečių bendrovė taip pat lyderiauja labiausiai masiniame segmente (nuo 50 iki 300 USD). „Xiaomi“ savo galią demonstruoja biudžetiniame segmente: „Redmi“ linija leido gamintojui užimti antrą vietą nuo 100 iki 150 USD kategorijoje. „Apple“ karaliauja 550+ dolerių lygyje, tačiau 450-550 dolerių lyderiu tapo „Huawei“. Kažkokiu nesuprantamu būdu į $500-$550 kategorijos Top-5 pateko „Fujitsu“, kuri dirba tik Japonijoje ir turi didelių finansinių problemų. Savo ruožtu „Sony“ pateko į trejetuką aukščiausiame kainų segmente. Beje, atkreipkite dėmesį, kad „Lenovo“ ir ZTE pasirodė reitinge tik keletą kartų, o TCL („Alcatel“) sėkmingai parduoda tik labai pigius prietaisus.
Galiausiai paskutinis paveikslėlis: kokie kainų intervalai yra populiariausių prekių ženklų pardavimo pagrindas. Vienintelė bendrovė, kurios pardavimų pagrindą sudaro flagmanai yra „Apple“. „Samsung“ aprėpia visas kategorijas, o „Vivo“ tapo biudžetine „OPPO“ alternatyva (anksčiau buvo atvirkščiai, abu ženklai priklauso kinų BBK, kaip ir „OnePlus“). Tuo tarpu „Xiaomi“ beveik nepavyko parduoti daugiau kaip 200 dolerių kainuojančių prietaisų, taip pat kaip ir ZTE bei „Transsion“. LG taip pat gali pasigirti tik biudžetinių prietaisų pardavimais, o brangesnių nei 300 dolerių modelių realizavo nedaug.