Kaip išsirinkti naudotą automobilį aukcione arba skelbimų portale?
Nusipirkti automobilį – varginantis darbas. O jį tenka rinktis antrinėje rinkoje, procesas tampa labai pavojingas. Galų gale, naudotas automobilis beveik visada yra „katė maiše“. Nepaisant patrauklaus aprašymo ir nuotraukų automobilių aukcionuose arba skelbimų portaluose, galite „užsirauti“ ant techniškai netvarkingos arba daužtos transporto priemonės, o kartais ir „kriminalinės“. Tačiau didelę dalį parinkimų galite atsijoti skelbimų peržiūros metu, tik reikia būti atsargiems.
Teisingai nustatykite paieško parametrus
Tam, kad būtų išvengta laiko ir pastangų švaistymo, būtina kiek įmanoma tiksliau apsispręsti ko iš tikrųjų reikia ir kiek pinigų tam galite skirti.
Purkštauti dėl daug siūlomų panašių variantų nereikėtų. Jei norite sedano, tada jums derėtų pasirinkti tik sedanus. Jei reikia mechaninės pavaros dėžės – tai nustatykite paieškos sąlygose. Geriausia, žinoma, prieš užklausos pateikimą aiškiai žinoti kokio tipo ir markės automobilio norėtumėt įsigyti. Reikia „Renault Logan“, tada mes žiūrime „Renault Logan“, o ne kitus variantus. Atminkite, kad net ir labiausiai „nuostabus“ naudotas automobilis po pirkimo reikalauja investicijų.
Patinka jums tai ar ne, tačiau per pirmąjį naudojimo mėnesį turėsite sumokėti bent už smulkmenas, pvz., naujus valytuvus, varžtus, naujas padangas, poliravimą, valymą ir galbūt ką nors rimtesnio. Todėl geriau 10-15% planuojamos už automobilių atiduoti sumos atidėti, o ne išleisti viską iki paskutinio cento.
Išmeskite pigiausius ir brangiausius variantus
Automobilio kaina – labiausiai abstrakti vertė skelbime, kadangi žmogus visada nori pirkti pigiai ir parduoti brangiau. Kaina, daugeliu atvejų, neatspindi realios vertės automobilio, o tik pardavėjo norus. Todėl būtina nustatyti vidutinę siūlomų variantų kainą ir naršyti į skelbimus, kurių vertės diapazonas skiriasi nuo jos 20% intervale. Per pigūs automobilių su tokiomis pačiomis charakteristikomis pasiūlymai sukelia stiprius įtarimus. O labai brangūs variantai daugeliu atvejų rodo nepagrįstus lūkesčius.
Palyginkite metus ir ridą
Automobilių rida – dar vienas labai „slidus” parametras, pagal kurį yra sunku orientuotis. Spidometro sukimu užsiima, apskritai, beveik visi, kurie yra susiję su automobilių pardavimų, pradedant „privatininkais“ ir baigiant įgaliotais prekiautojais.
Vis dėlto, kai kurias išvadas galima padaryti prieš vykstant apžiūrėti automobilį. Visų pirma verta prisiminti, kad rida tiesiogiai priklauso nuo miesto, kuriame eksploatuojamas automobilis, dydžio. Pavyzdžiui, Berlyne ir Paryžiuje nuolat keliaujant 100-200 km pailsėti į užmiestį vidutinė rida gali siekti nuo 20 000 iki 40 000 km per metus, ar net daugiau.
Taigi, jei automobilis, pavyzdžiui, yra penkerių metų, tikėtina, kad rida viršijo šimtą tūkstančių. Todėl pamačius 2008-2009 išleidimo automobilio skelbimą su rida 35 000 – 40 000 km, verta pagalvoti apie duomenų autentiškumą.
Analizuokite automobilių kategorijos populiarumą
Išimčių, žinoma, yra visada ir visur. Todėl, be ridos, reikia atkreipti dėmesį ir į automobilio modelį, taip pat jo populiarumą tarp tam tikros vairuotojų grupės. Visų pirma, tarp gražiosios žmonijos pusės populiarūs automobiliai iš tiesų gali turėti labai mažą nuvažiuotą atstumą. Tačiau „moterų” automobiliai dažnai turi kitą problemą – daugybę mažų kėbulo pažeidimų. Net visiškai nauji automobiliai būna apdaužyti, subraižyti iš visų pusių, ir todėl kelis kartus perdažyti.
Kitas blogas variantas gali būti tarp taksi vairuotojų Vokietijoje populiarūs „Mercedes“ su siaubinga rida, kuri buvo atsukta prieš pradavimą. Jei perkate gana brangią mašiną, verta atidžiau pasidomėti ar ji nėra vogta.
Įdėmiai apžiūrėkite nuotraukas
Žmogus pirmiausia renkasi akimis, todėl beveik du trečdalius informacijos apie internetiniame aukcione arba skelbimuose siūlomą automobilį galima gauti iš nuotraukų. Skelbimus be nuotraukų galima iš karto atmesti. Švaistyti laiko skambinant dėl abstrakčios mašinos nėra reikalo: koks tai pardavėjas, jei nesiteikė pasirūpinti savo automobilio pristatymu? Dėl tos pačios priežasties „į šiukšlių dėžę” rekomenduojame siųsti skelbimus su sulietomis ir miglotomis nuotraukomis, darytomis naktį, taip pat tuos, kur automobilis matomas tik iš dalies.
Nuotraukų turi būti pateikta pakankamai ir aukštos kokybės, todėl, kad būtų galima pamatyti rūdžių pėdsakus, kėbulo pažeidimus, tarpelių dydį, dažų būklę ir net kėbulo remonto pėdsakus.
Pavyzdžiui, jei durelių (dangčio, sparnų, buferio) spalva aiškiai skiriasi nuo pagrindinio automobilio atspalvio, tai reiškia, kad šis daiktas buvo perdažytas. Ir jei taip, tai tikėtina, kad jis atstatytas po avarijos.
Salono nuotraukas padeda nustatyti, kaip atidžiai ir apdairiai su automobiliu elgėsi savininkas, taip pat nelaimingo atsitikimo požymius. Pavyzdžiui, jei padas ant vairo (kuriame yra oro pagalvė) žiba naujumu arba savo spalva skiriasi nuo vairaračio – greičiausiai pagalvė buvo pakeista dėl suprantamos priežasties.
Derėtų atkreipti dėmesį ir į nuo metų laiką. Įtartinai atrodo žieminės nuotraukos liepos mėnesio skelbime. Arba su mašina kažkas yra negerai, jei jos nuo tada nepardavė, arba per šešis mėnesius jai galėjo kažkas atsitikti.
Skaitykite automobilio aprašymą
Atidžiai perskaitykite automobilio aprašą, jei jis yra skelbime. Beje, jo nebuvimas arba frazė „visi klausimai telefonu…” taip pat daug ką pasako. Žmogus, nuturintis ko slėpti, ir kuris tikrai nori parduoti savo automobilį, rūpinsis suteikti kiek įmanoma daugiau informacijos ir pateikti ji taip, kad potencialus pirkėjas paskambintų tik su vienu tikslu – paskirti susitikimą.
Taigi, aprašymas turi būti labai konkretus. Abstrakčių frazių, pvz. „super automobilis – pats važinėjau“, žinoma, neturėtų būti. Tik aiški ir konstruktyvi informacija: kas važinėjo, kur važinėjo, kur buvo įsigytas, kad pasikeitė per pastaruosius metus, pasirengimas pateikti visus dokumentus ir nuvykti patikrinimui į servisą.
Derinant visas aukščiau paminėtas taisykles, net vakare sėdint prie kompiuterio įmanoma atsijoti daugybę skelbimų ir pasilikti vos kelis tikrai vertingus pasiūlymus. Bet po nederėtų atsipalaiduoti – raštingi pardavėjai visas minėtas gudrybes žino ir jomis naudojasi. Be to, visada verta prisiminti, kad daugeliu atvejų, jei automobilis yra parduodamas, tai jis kažką „užkniso“.