JAV Teisingumo departamentas reikalauja, kad Google parduotų beveik visą savo reklamos verslą
JAV Teisingumo departamentas (DOJ) sieks priversti „Google“ atsisakyti reklamos biržos Google AdX ir platformos Google Ad Manager. Pasak teisėsaugos atstovų, šių aktyvų pardavimas yra vienintelis būdas pašalinti „Alphabet“ (kuris valdo Google) monopoliją skaitmeninės reklamos rinkoje. Google AdX yra didžiausia internetinių reklamos vietų aukcionų platforma, o Google Ad Manager leidžia leidėjams talpinti ir parduoti reklamą savo svetainėse.
Kaip papildomą priemonę Jungtinių Valstijų teisingumo departamentas (DOJ) reikalauja, kad „Google“ suteiktų konkurentams prieigą prie realaus laiko pasiūlymų duomenų. Posėdis šiuo klausimu numatytas rugsėjo 22 d. pagal rajono teisėjos Leonie Brinkema tvarkaraštį, kur „Google“ pateiks savo prieštaravimus. DOJ tvirtina, kad struktūrinės priemonės yra būtinos norint suardyti tvirtą monopoliją, kurią patvirtino teismo sprendimas. Balandį teisėja Brinkema nusprendė, kad „Google“ „tyčia“ monopolizavo interneto reklamos rinką. Teismas nustatė, kad „Google“ naudojo strategiją, sujungdama savo reklamos biržą su serverine technologija leidėjams, leidžiančią užblokuoti konkurentus ir pasiūlyti mažesnes kainas nei nepriklausomos platformos.
Teismas taip pat nagrinėjo trečiąjį skaitmeninės reklamos ekosistemos segmentą – reklamos tinklus, veikiančius reklamuotojų vardu. Šiuo atveju DOJ nesugebėjo įrodyti, kad „Google“ užėmė monopolistinę poziciją. Taigi tik dvi iš trijų pagrindinių komponentų buvo pripažintos pažeidžiančiomis antimonopolinius įstatymus. „Google“ prieštarauja siūlomoms struktūrinėms pertvarkoms ir tvirtina, kad konkuruoja su Meta, Amazon ir TikTok. Teismo dokumentuose taip pat nurodoma, kad „Google“ yra pasirengusi dalytis realaus laiko aukcionų duomenimis, tačiau atsisako parduoti savo turtą. „Google“ reguliavimo skyriaus vadovė Lee-Anne Mulholland pareiškė, kad DOJ reikalavimai „žymiai viršija teismo išvadas, neturi teisinio pagrindo ir pakenks leidėjams ir reklamuotojams“.
2024 m. teismas nusprendė, kad „Google“ monopolizavo paieškos rinką, kasmet sumokėdama Apple daugiau nei 20 mlrd. USD už tai, kad „Google“ paieškos sistema būtų nustatyta numatytąja „Safari“ naršyklėje. Šioje byloje DOJ reikalavo, kad „Google“ parduotų „Chrome“ naršyklę ir suteiktų konkurentams prieigą prie paieškos duomenų. „Google“ generalinis direktorius Sundar Pichai liudijo teisme Vašingtone, tvirtindamas, kad siūlomos priemonės yra pernelyg griežtos ir sukels intelektinės nuosavybės perdavimą konkurentams. Jis taip pat pabrėžė, kad privalomas duomenų teikimas gali kelti grėsmę naudotojų privatumo apsaugai.
San Fransisko federalinis teismas įpareigojo „Alphabet“ užtikrinti Android mobiliosios operacinės sistemos atvirumą kūrėjams po to, kai nustatė, kad įmonė naudojo „Play Market“ konkurencijai tarp mobiliųjų aplikacijų slopinti ir imdama per dideles komisinius. Sprendimas reikalauja pašalinti ribojimus, trukdančius alternatyvioms platformoms gauti lygias prieigas prie Android įrenginių.