JAV perėjimas prie elektromobilių atidedamas: automobilių gamintojai masiškai atšaukia ir stabdo EV projektus
2025 metais didieji automobilių gamintojai pradėjo masiškai atsisakyti savo ambicingų planų gaminti elektromobilius JAV, kurie dar prieš porą metų atrodė itin perspektyvūs. Priežastys – sumažėjęs poreikis, JAV vyriausybės politikos pokyčiai ir tiekimo grandinių problemos.
Sumažėjęs susidomėjimas elektromobiliais JAV, tarifų didinimas ir reguliavimo pokyčiai lėmė, kad tokios bendrovės kaip „Honda“, „Nissan“, „Volvo“, „Mercedes-Benz“ ir „Stellantis“ viešai paskelbė apie savo elektromobilių modelių atšaukimą arba paleidimo atidėjimą. Daugelis šių projektų buvo kuriami kelerius metus, o jų nutraukimas jau davė finansinių nuostolių, rašo leidinys „Wired“.
Prieš penkerius metus automobilių gamintojai aktyviai skelbė apie Amerikos perėjimą prie elektromobilių. „Mercedes-Benz“ ir „Volvo“ planavo visiškai pereiti prie elektros pavaros iki 2030 metų, „General Motors“ – iki 2035 metų. Tačiau pandemija, griežtesnis reguliavimas, sulėtėjęs pardavimų augimas ir politikos pokyčiai privertė peržiūrėti šiuos planus. JAV naujas Respublikonų partijos įstatymo projektas ir tarifų politikos pokyčiai taip pat neigiamai paveikė elektromobilių infrastruktūros plėtrą.
Remiantis konsultacijų bendrovės „AlixPartners“ duomenimis, elektromobilių ir hibridų pardavimų prognozės iki 2030 metų sumažėjo 46 %, palyginti su praėjusių metų vertinimais. Markas Wakefieldas, „AlixPartners“ automobilių pramonės padalinio vadovas, pažymėjo, kad pastarieji penkeri metai buvo nuolatinių sukrėtimų laikotarpis, o projektų atšaukimas yra šio proceso dalis. Jis pabrėžė, kad automobilių gamintojams tenka greičiau reaguoti į pokyčius, konkuruojant su Kinijos bendrovėmis, kurios naujus modelius į rinką išleidžia per mažiau nei dvejus metus (palyginti su JAV įprastais 5–7 metais). Tuo tarpu Hannah Hess, „Rhodium Group“ energetikos ir klimato ekspertė, pastebėjo, kad vis dažniau bendrovės tiesiog nustoja kalbėti apie savo EV projektus, oficialiai nepranešdamos apie jų atšaukimą.

Tarp atšauktų modelių „Wired“ išskiria trijų eilių elektrinį „Ford“ visureigį, „Nissan“ ir „Infiniti“ elektrinius sedanus, „Mercedes-Benz“ MB.EA-Large platformą, kuri „mirė“ 2024 m. gegužę, ir elektrinę „Maserati MC20 Folgore“ versiją, atšauktą 2025 m. kovą. Taip pat buvo nutrauktas „Apple Car“ („Project Titan“) projektas, susidūręs su vidinėmis problemomis ir pasikeitusiais bendrovės prioritetais, bei startuolio „Fisker“ projektas, kuris dėl finansinių sunkumų sustabdė darbus, o vėliau paskelbė apie bankrotą. „Volvo All-EV“ linija buvo uždaryta 2024 m. rugsėjį.
Kai kurie modeliai nebuvo atšaukti, o tik atidėti. Tarp jų – elektrinis „Porsche 718“ (atidėtas dėl sumažėjusio poreikio ir baterijų tiekėjo „Northvolt“ bankroto), „Ferrari“ (antrojo elektromobilio gamyba nukelta į 2028 m.), „Lamborghini“ (elektriniai modeliai atidėti iki 2029–2035 m.). „Buick“ ir „General Motors“ (GM) taip pat atidėjo savo pirmojo elektromobilio paleidimą ir peržiūrėjo perėjimo prie elektromobilių iki 2035 m. strategiją. „Honda“ atsisakė naujos elektromobilių serijos, kuri turėjo pasirodyti keliuose 2026 m.
Tuo tarpu „Tesla“ peržiūrėjo planus dėl pigiausio elektromobilio, anksčiau planuoto išleisti 2025 m., ir sutelkė dėmesį į kitus projektus, įskaitant autonominių taksi paleidimą Teksase.