Japonijos startuolis pristatė vienvietį elektromobilį už 7000 USD, siekdamas išjudinti vietinę automobilių rinką
Pusė Japonijos vidaus rinkoje kasmet parduodamų automobilių priskiriama „kei-car“ segmentui, kurie dėl savo mažų gabaritų yra patogūs naudoti ankštose gatvėse ir naudingi mokesčių atžvilgiu. Startuolis „KG Motors“ tikisi sukelti revoliuciją Japonijos elektromobilių rinkoje, pasiūlydamas vienvietį automobilį su 100 km nuvažiuojamu atstumu ir visa tai už 7000 USD kainą.
Reikia pažymėti, kad kompaktiški elektromobiliai Japonijos rinkoje siūlomi jau seniai, pavyzdžiui, „Nissan“ gamina modelį „Sakura“, kurio praėjusiais metais buvo parduota 22 926 vienetai ir jis tapo populiariausiu elektromobiliu šalyje. Vis dėlto 17 000 USD kaina už bazinę versiją neleidžia kalbėti apie visišką tokio elektromobilio prieinamumą. Neseniai paaiškėjo, kad startuolis „KG Motors“ ketina sukrėsti Japonijos elektromobilių rinką, kitais metais pasiūlydamas pirmąją 300 vienetų kompaktiškų vienviečių automobilių „Mibot“ partiją.
Turėdamas apie 2,5 metro ilgio kėbulą, toks elektromobilis bus labai manevringas, o 100 km nuvažiuojamas atstumas patenkins daugumos Japonijos didmiesčių ar jų priemiesčių gyventojų kasdienius poreikius. Automobilis galės pasiekti vos iki 60 km/val. greitį, tačiau to pakaks miesto sąlygomis. Užsakymai „Mibot“ priimami nuo praėjusios rudens, jų jau surinkta 2250 paraiškų, o pirmasis tūkstantis buvo gautas per vieną mėnesį. Pradiniame etape numatyta pagaminti 3300 vienetų, iš kurių pirmoji 300 automobilių partija Japonijos rinką pasieks kitą pavasarį, o likę 3000 bus eksportuoti. Pasiekus 10 000 vienviečių elektromobilių per metus gamybą, „KG Motors“ tikisi stabiliai uždirbti pelną.
Pasak startuolio įkūrėjo ir vadovo Kazunari Kusunoki, viena iš „KG Motors“ misijų – pakeisti japonų visuomenės požiūrį į elektromobilius. Anot jo, vietiniai vartotojai pernelyg pasitiki „Toyota Motor“ vadovybės pareiškimais, kurie nuolat kritikuoja „grynakraujus“ elektromobilius ir teigia, kad jie niekada netaps populiarūs. Verslininkas tiki, kad šį stereotipą galima ir būtina įveikti.